Basics allroad....

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
zappa
Posts: 3678
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Basics allroad....

Post by zappa » 29 Apr 2017 21:37

Muug wrote:
29 Apr 2017 17:44
Ggen probleem. Tot ne man of vier is wel tof.
en één vrouw ? please ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 6215
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Basics allroad....

Post by Muug » 30 Apr 2017 08:24

Aja. En tot 20 vrouwen. Maar dan zou ik ook wel graag gemasseerd worden.

User avatar
zappa
Posts: 3678
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Basics allroad....

Post by zappa » 30 Apr 2017 09:48

Muug wrote:
30 Apr 2017 08:24
Aja. En tot 20 vrouwen. Maar dan zou ik ook wel graag gemasseerd worden.

momenteel zou 't nogal hard aankomen, met die brace aan mijn vingers :? zal andere madammen moeten mee vragen ;)
sig nature

bompa
Posts: 1382
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa » 01 May 2017 20:14

Ik heb bijna altijd van in de jaren 70 alleen gereden , als ik offroad rij pas ik toch veel dingen toe die ik tijdens de cross ook deed , als ik samen rij zie ik dat ik meer zit dan anderen waar ik mee mee rij .Maar 't is altijd al goed gekomen :grin:

petervdc
Posts: 3000
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Basics allroad....

Post by petervdc » 02 May 2017 09:56

bompa wrote:
01 May 2017 20:14
Ik heb bijna altijd van in de jaren 70 alleen gereden , als ik offroad rij pas ik toch veel dingen toe die ik tijdens de cross ook deed
ja, zo ist idd veel makkelijker...
Keep going

Koeno
Posts: 1142
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Basics allroad....

Post by Koeno » 02 May 2017 10:24

Zondag telefoontje gehad van de jongeman op de 1200GSa,
Die in moorsel enkele toffe baantjes gevonden had.
Gaande van gravel-baantjes die vrij gelijk liggen, met enkele bochten, naar gravel-baantjes die wat putten en bulten hebben,
naar een veldbaantje waar ik enkel met de varadero door durf rijden omdat het droog was :p

Conclusie:
1: Gravelbaantjes die gelijk liggen = Best ok, zitten of staan, maakt gene zak uit... Max 70km/u gereden, GSA vloog weg tegen 100 (puur rechtdoor natuurlijk, idioten die we zijn :D )...
2: Bochten in gravelbaantjes = bizar, weinig vertrouw in banden en weinig vertrouw in mijzelf... Enkele keren staand geprobeerd, ging goed, tot achterwiel plots wegschoof waardoor er geen vertrouwen meer was... Zittend was een nog grotere ramp waardoor ik terugschakelde naar 1e vitesse en gelijk een bomma met jicht, artritis en evenwichtstoornis derdoor ging
3: Het veldbaantje: Héél veel verschillende sporen, laaghangende takken, maximaal tegen 15km/u gereden (vermoed ik, want had geen tijd om mijn ogen van de baan te houden) maar dat ging verdorie goed met die varadero... Daar had ik (op een 'small brugje', 1m boven het water na) zeer veel vertrouwen, zowel staand als zittend rustig er door rijden, ondanks een af en toe glijdend achterwiel niet overdreven veel stress gehad...

Ik had dus ook meer plezier in dat traag "technischer" rijden, als dat gravelbaantje tegen hogere snelheid...
Gravel/losliggende steentjes zijn voor mij mentaal dus echt een grotere ramp :p

Conclusie van die dag:
Muug hebt ge al nen allroad? ;-)

Zoiezo wil ik wel eens ergens een basis trainingske meepikken, zelfs op ne varadero vermoed ik dat ik mij toch zal kunnen amuseren...
Vooral omdat ik nu "niets" kan en dus nog veel kan/wil/moet leren
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

bompa
Posts: 1382
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa » 02 May 2017 10:46

Koeno wrote:
02 May 2017 10:24
Zondag telefoontje gehad van de jongeman op de 1200GSa,
Die in moorsel enkele toffe baantjes gevonden had.
Gaande van gravel-baantjes die vrij gelijk liggen, met enkele bochten, naar gravel-baantjes die wat putten en bulten hebben,
naar een veldbaantje waar ik enkel met de varadero door durf rijden omdat het droog was :p

Conclusie:
1: Gravelbaantjes die gelijk liggen = Best ok, zitten of staan, maakt gene zak uit... Max 70km/u gereden, GSA vloog weg tegen 100 (puur rechtdoor natuurlijk, idioten die we zijn :D )...
Altijd een ding in je achterhoofd houden , de snelheid,niet sneller rijden dan dat je in alle tijden nog kan stil geraken moest er iet voorkomen, want gas geven is niet moeilijk ,maar stoppen daarentegen op het onverhard :grin: ,

Koeno
Posts: 1142
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Basics allroad....

Post by Koeno » 02 May 2017 10:48

bompa wrote:
02 May 2017 10:46
Altijd een ding in je achterhoofd houden , de snelheid,niet sneller rijden dan dat je in alle tijden nog kan stil geraken moest er iet voorkomen, want gas geven is niet moeilijk ,maar stoppen daarentegen op het onverhard :grin: ,
Goede tip, Daarom dat ik ook mijn ego perfect aan de kant kon schuiven en de GSa kon laten wegvliegen...
't was rechtdoor met goed zicht op wat er afkwam. Daarom dat ik daar wel het "lef" had om eens sneller te gaan...

GSa had zijn instellingen al op offroad gezet (wat dat juist inhoudt wist hij niet zeker, maar ik gok op géén abs achter, beperkte slip toelaten ed?)

Varadero daarentegen heeft geen instellingen behalve mijn vage hersenen die hem beheersen :p
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

bompa
Posts: 1382
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa » 02 May 2017 11:05

Koeno wrote:
02 May 2017 10:48
bompa wrote:
02 May 2017 10:46
Altijd een ding in je achterhoofd houden , de snelheid,niet sneller rijden dan dat je in alle tijden nog kan stil geraken moest er iet voorkomen, want gas geven is niet moeilijk ,maar stoppen daarentegen op het onverhard :grin: ,
Goede tip, Daarom dat ik ook mijn ego perfect aan de kant kon schuiven en de GSa kon laten wegvliegen...
't was rechtdoor met goed zicht op wat er afkwam. Daarom dat ik daar wel het "lef" had om eens sneller te gaan...

GSa had zijn instellingen al op offroad gezet (wat dat juist inhoudt wist hij niet zeker, maar ik gok op géén abs achter, beperkte slip toelaten ed?)

Varadero daarentegen heeft geen instellingen behalve mijn vage hersenen die hem beheersen :p
Als je van de zijkanten en van voor goed zicht hebt ok, maar gelijk hierachter op het onverhard zijn veel bossen kanten en er durven nogal is singeltracks uit die kanten en bossen komen waar van alles en nog wat kan uitkomen
ruiters ,wandelaars, MTB lopers , honden ,dus is het niet echt verantwoord zo snel te rijden(allee hierachter op de meeste plaatsen toch niet)
Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja

Koeno
Posts: 1142
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Basics allroad....

Post by Koeno » 02 May 2017 11:20

bompa wrote:
02 May 2017 11:05
Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
Die jongen rijd nog maar enkele maanden op zijn GSa,
heeft zelf bitter weinig tot geen ervaring op zulke baantjes...
Hij is net iets meer durfal dan ik... Ben nogal begaan met lijf en leden (of je kan mij gewoon angsthaas noemen)

Maar je mag altijd uitleggen hoe ik over zo'n put geraak? :p
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest