Basics allroad....
Re: Basics allroad....
Toen we in januari een paardje op training hadden in het o zo schone (geweest) Willebringen, zag je overal de "veld" wegjes gebetonneerd worden Een gemeen fenomeen, overal waar je in 't landschap keek zag je de paaltjes klaar gezet, voor het gieten van beton, denk niet dat daar in de buurt nog onverharde wegen gaan over zijn?
Niet te geloven hoeveel geld ze daar wel voor hebben?
D'r zijn maar twee opties : terug keren in de tijd, toen er nog geen ruilverkaveling en betondumping was of verhuizen?
Niet te geloven hoeveel geld ze daar wel voor hebben?
D'r zijn maar twee opties : terug keren in de tijd, toen er nog geen ruilverkaveling en betondumping was of verhuizen?
sig nature
Re: Basics allroad....
Hierachter zijn er spijtig ook meer en meer verbodsplaten bij gekomen ,als ik me aan de regels zou houden mag ik eigenlijk negens meer over de hoofdwegen door de bossen en al zeker niet meer over de kleine en zeer kleine wegeltjes in de bossen.Maar een euro uitgeven aan zo een cursus allroad zou ikzelf zeker niet doen , (kan je je vanzelfs zelf aanleren ) als ik op het onverhard rij pas ik dikwijls toe wat ik mezelf op het crossterrein aangeleerd heb in den tijd en hou in de gedachte dat het geen wedstrijd is allroad rijden , 'k heb me zo met die gedachte met den allroad eigenlijk altijd al goed geamuseerd ,men zegt wel best nooit alleen,maar de meeste kmters heb ik toch alleen wel afgelegd op het onverhard.
Die kempenritjes vond ik wel plezant om te rijden, eigenlijk toch elke keer zonder dat we iemand onder de moto vandaan moesten halen,'t was plezant om te doen, maar 'k moet dringend is teug wat gaan oefenen ,'t is al weer een tijdje geleden dat ik mijne moto nog is buiten gelaten heb
Die kempenritjes vond ik wel plezant om te rijden, eigenlijk toch elke keer zonder dat we iemand onder de moto vandaan moesten halen,'t was plezant om te doen, maar 'k moet dringend is teug wat gaan oefenen ,'t is al weer een tijdje geleden dat ik mijne moto nog is buiten gelaten heb
Re: Basics allroad....
Ah, maar dat kan geregeld worden hé Bompa Als ge zover zijt, doen één van dees wel eens een niet te geweldig lang toerke met wat baantjes zonder baanbedekking
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Basics allroad....
Ok ik zal mijne moto van de week is in orde zetten , dan staat hij klaar en ik ook ,en dan kan het behalve donderdags ,'k moet eigenlijk meer tijd maken om toerkes met de moto te rijden
Re: Basics allroad....
absoluut niks mis met een dromer/niet-doener zijn, maar schrik om "zo'n mensen" te ontmoeten?
Omdat ge u dan een leek/would-be avonturier/minder voelt?
Dan wordt het tijd dat ge wel ne keer wat 'avonturiers' ontmoet, want die denken doorgaans ook dat ze maar prutsers zijn hoor. Er is altijd ergens wel iemand die nog straffere stoten uithaalt. Het enige verschil is dat de ene mens droomt en de andere droomt en dan aan de hele wereld verkondigt dat ze die droom gaan waarmaken waardoor je voor genoeg sociale druk zorgt zodat je niet meer terug kan
Dat is/was bij ons de grootste stap: luidop zeggen dat we naar Centraal-Azië gingen. Daarna kregen we constant van iedereen de vraag hoe het zat met de voorbereidingen en konden we gewoon niet anders Uiteindelijk zijn we daar zelfs niet geraakt
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Basics allroad....
De must have voor all Road!
https://silodrome.com/ktm-990-adventure ... eel-drive/
https://silodrome.com/ktm-990-adventure ... eel-drive/
Re: Basics allroad....
mensen toch ge moet dat voorwiel zien....
één keer mee op uw doos gaan en 't is rats om zeep....
duidelijk 't werk van ene met tijd teveel
wel respect voor zijn vastberadenheid
één keer mee op uw doos gaan en 't is rats om zeep....
duidelijk 't werk van ene met tijd teveel
wel respect voor zijn vastberadenheid
Re: Basics allroad....
Dan ziet die 2 track van de Yamaha WR er toch iets gebruiksvriendelijker uit
Re: Basics allroad....
'k had het er 2 x opstaan.
Last edited by bompa on 29 Apr 2018 13:20, edited 1 time in total.
Re: Basics allroad....
Combineer de techniek van de WR met een 950/990 en je hebt iets dat echt werkt ...
(er zit wel wat draai-, slijp- las- en freeswerk in, maar da's een detail )
Heel het verhaal van die moto staat ergens op advrider.
(er zit wel wat draai-, slijp- las- en freeswerk in, maar da's een detail )
Heel het verhaal van die moto staat ergens op advrider.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Basics allroad....
Ik zal nog wa moeten oefenen...
Speciaal muziekske op gezet,
omdat ge anders al mijn domme commentaren moest aanhoren...
Enkele opmerkingen waren:
- Ik was beter te voet gekomen, was even rap en minder vermoeiend.
- Ik em precies geen wielen meer
- Godverdommestevlammeste (omdat ik van mijn stepke schoot en met scheenbeen tegen cilinder ramde)
Speciaal muziekske op gezet,
omdat ge anders al mijn domme commentaren moest aanhoren...
Enkele opmerkingen waren:
- Ik was beter te voet gekomen, was even rap en minder vermoeiend.
- Ik em precies geen wielen meer
- Godverdommestevlammeste (omdat ik van mijn stepke schoot en met scheenbeen tegen cilinder ramde)
Re: Basics allroad....
Ziet er plezant uit, maar op ongeveer op 0,31 voor zo een plassen zou ik zelf toch oppassen, ofwel zou ik er over rijden(er niet door), ofwel er naast want ze kunnen toch wel dieper zijn dan je denkt en dan lig je er naast, ik plaats maar hoe ik het daar zou doen, voor de rest niks mis mee heKoeno wrote: ↑01 May 2018 22:22 Ik zal nog wa moeten oefenen...
Speciaal muziekske op gezet,
omdat ge anders al mijn domme commentaren moest aanhoren...
Enkele opmerkingen waren:
- Ik was beter te voet gekomen, was even rap en minder vermoeiend.
- Ik em precies geen wielen meer
- Godverdommestevlammeste (omdat ik van mijn stepke schoot en met scheenbeen tegen cilinder ramde)
Re: Basics allroad....
Terecht punt om meer naast de plas te rijden. Al was het soms moeilijk om naast de plas te geraken.
Wat bedoel je juist met "erover"?
Maar wat ik mij afvraag: gaan ervaren mensen met een allroad hier dan zoveel sneller door?
bij mij was het echt traag en soms zelfs voetjes aan de grond.
maar kheb mij geamuseerd en 't was vrij veilig... :p
Wat bedoel je juist met "erover"?
Maar wat ik mij afvraag: gaan ervaren mensen met een allroad hier dan zoveel sneller door?
bij mij was het echt traag en soms zelfs voetjes aan de grond.
maar kheb mij geamuseerd en 't was vrij veilig... :p
Re: Basics allroad....
plassen....
Loopt er een horizontaal paadje of spoor naast, en je wilt proper blijven, rij er dan naast. Ook de minste kans op verrassingen. De slimste weg dus.
Moet je er écht doorheen, kies dan resoluut het diepste punt, zodat je banden niet nog dieper kunnen wegglijden. Ken je de plas van eerdere ontmoetingen dan ga je weten wat de beste/leukste snelheid is. Indien niet, dan moet je snappen dat die plas plots wel enkele tientallen centimeters dieper kan zijn dan je op het eerste zicht dacht. Maar ja. té rap en je hebt iets voor, en té traag en je geraakt er misschien niet door....
De meest gevaarlijke piste is recht op 't randje van de plas rijden, want goe mogelijk dat uw banden hop de plas in schuiven, en dan is iedereen heel vuil.
Kortom, plassen, er zijn er geen twee gelijk.
('k heb het filmpje trouwens niet bekeken.... 16 minuten is wat lang om hier op 't werk te bekijken)
Loopt er een horizontaal paadje of spoor naast, en je wilt proper blijven, rij er dan naast. Ook de minste kans op verrassingen. De slimste weg dus.
Moet je er écht doorheen, kies dan resoluut het diepste punt, zodat je banden niet nog dieper kunnen wegglijden. Ken je de plas van eerdere ontmoetingen dan ga je weten wat de beste/leukste snelheid is. Indien niet, dan moet je snappen dat die plas plots wel enkele tientallen centimeters dieper kan zijn dan je op het eerste zicht dacht. Maar ja. té rap en je hebt iets voor, en té traag en je geraakt er misschien niet door....
De meest gevaarlijke piste is recht op 't randje van de plas rijden, want goe mogelijk dat uw banden hop de plas in schuiven, en dan is iedereen heel vuil.
Kortom, plassen, er zijn er geen twee gelijk.
('k heb het filmpje trouwens niet bekeken.... 16 minuten is wat lang om hier op 't werk te bekijken)
Re: Basics allroad....
Erover rijden: recht staan, naar achter met die kont, kot open net voor de plas.
Voorwiel gaat 'erover', veel minder golf. Een redelijke beginsnelheid is wel aangewezen.
Wat ook wel eens leuk is, zo'n tsunami binnenkrijgen omdat het ineens toch 20cm diep is.
Met een beetje serieuze banden: heel wat sneller ja. Met een motooke van 130kg en serieuze bandjes: heel wat heel wat sneller.En erdoor, niet jezelf in de problemen werken tussen wal en schip. Vuil worden is deel van de fun, poetsen ook. Voordeel van iets sneller rijden: minder gewiebel, makkelijker rechtdoor. Rechtstaan helpt ook, maar flikker dan eerst de rubbers van die stepjes.
't Was plezant, wat al het belangrijkst is. De rest komt wel.
Voorwiel gaat 'erover', veel minder golf. Een redelijke beginsnelheid is wel aangewezen.
Wat ook wel eens leuk is, zo'n tsunami binnenkrijgen omdat het ineens toch 20cm diep is.
Met een beetje serieuze banden: heel wat sneller ja. Met een motooke van 130kg en serieuze bandjes: heel wat heel wat sneller.En erdoor, niet jezelf in de problemen werken tussen wal en schip. Vuil worden is deel van de fun, poetsen ook. Voordeel van iets sneller rijden: minder gewiebel, makkelijker rechtdoor. Rechtstaan helpt ook, maar flikker dan eerst de rubbers van die stepjes.
't Was plezant, wat al het belangrijkst is. De rest komt wel.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Basics allroad....
Als je er niet meer naast kan dan erover met dat voorste wiel ,gelijk Blackbert al zegde ,rechtstaan en in een keer achteruit hangen en eventjes vol gas voorwiel houd zich licht en gaat erover dat achterwiel komt wel achterna en dan ben je erover, maar ik zou dat toch oefenen aan een ondieper gat, volgens ik op dat filmpje zie gelijk in het begin sneller moet dat zeker niet gaan, moet zeker veilig en plezant blijven, anders moet je met een enduro rijden . maar ik heb wel een paar stukjes gezien waar je beter met je voeten op de steunen gebleven had dan heb je de moto beter onder controle , maar ik weet het wel doet soms vies ik heb soms tegenwoordig ook wel stukjes dat ik mijn voeten al is plaats , maar ik moet dringend terug gaan oefenen dat ik het terug wat gewoon zal worden Maar het aller belangrijkste is dat je er plezier aan beleeft en meer met dat niet zijn.Koeno wrote: ↑02 May 2018 13:14 Terecht punt om meer naast de plas te rijden. Al was het soms moeilijk om naast de plas te geraken.
Wat bedoel je juist met "erover"?
Maar wat ik mij afvraag: gaan ervaren mensen met een allroad hier dan zoveel sneller door?
bij mij was het echt traag en soms zelfs voetjes aan de grond.
maar kheb mij geamuseerd en 't was vrij veilig... :p