Basics allroad....

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa »

Koeno wrote: 02 May 2017 11:20
bompa wrote: 02 May 2017 11:05 Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
Die jongen rijd nog maar enkele maanden op zijn GSa,
heeft zelf bitter weinig tot geen ervaring op zulke baantjes...
Hij is net iets meer durfal dan ik... Ben nogal begaan met lijf en leden (of je kan mij gewoon angsthaas noemen)

Maar je mag altijd uitleggen hoe ik over zo'n put geraak? :p
Als die dat ook nog niet of weinig gedaan heeft, denk ik dat die niet echt goed weet met wat hij bezig is , maar als die zo verder doet hoor je of lees je daar nog wel van, hopelijk niet .Ik heb is een paar keer geweten dat ze een grachtje van twee spaden diep en een grote halve meter breed over de weg gegraven hadden :grin:
IK ben niet echt goed in alles neerschrijven,ik doe dat zelf zo, als ik een put zie waar ik niet meer naast kan ,dan schuif ik met mijn gewicht helemaal naar achter( zelfs tot op het achterspatbord als het moet )en de gas open ,( als het echt moet duw ik op de voetsteunen om de voorvering wat in te laten gaan en gas zodat het voorwiel wat naar omhoog komt) als dat voorwiel maar iets naar omhoog gaat is het goed, dat achterwiel komt er wel door, 'k zou het eigenlijk beter kunnen voordoen dan neerschrijven ,maar nu zeker niet, 'k zit met het verschot :? :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Basics allroad....

Post by Muug »

eh bien, 't is erg voor uw rug, maar ge hebt het toch wel goed neergeschreven :thumbsup: Er zijn instructeurs die het minder goed uit kunnen leggen :devil:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa »

Muug wrote: 02 May 2017 12:35 eh bien, 't is erg voor uw rug, maar ge hebt het toch wel goed neergeschreven :thumbsup: Er zijn instructeurs die het minder goed uit kunnen leggen :devil:
:thumbsup: Onderweg al dikwijls moeten doen na al die jaren. :grin:

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Basics allroad....

Post by Koeno »

Nu niet om mijzelf te bestoefen, dat is wat ik dacht dat zou moeten (naar achterleunen + gas geven. De voetsteun dingen, had ik niet gedacht)

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Basics allroad....

Post by Muug »

Koeno wrote: 02 May 2017 13:26 De voetsteun dingen, had ik niet gedacht)
Hij bedoelt van efkes te "springen" op je steunen vlak voor de put, zodat de vering uitveert op het moment dat je door de put gaat, zodat de impact op de velgen minder hard is.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Basics allroad....

Post by OzzePaa »

Zoals den deze gisteren (noggis) mogen ervaren heeft, ist ook geen goe gedacht om de raad die ge aan ieder ander geeft, voor uzelf te laten voor wattem is :wall: :oops: Bijvoorbeeld om, als ge voor een "situatie" komt te staan, efkes te stoppen en één en ander te voet :!: van wat dichterbij te gaan bekijken wat de beste (als er überhaupt al één is :mrgreen: ) optie zou zijn om daar mét brommer door te geraken ... Download hier :arrow: Hoe een GSA parkeren zonder pikkel :toilet:
En als ge dan vergeet uwen helmcamera af te zetten volgt er nog een hoop geklungel ter grootte van 2,5Gb om dan uiteindelijk toch maar ne 4x4 te bellen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Basics allroad....

Post by F M »

:lol: :lol: :lol:

En dagge da nog plezant vindt ook ? :wall: :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Basics allroad....

Post by zappa »

kon je niet -oké natte voeten :mrgreen: - naast uw gertrude in 1ste gas geven, en wat mee duwen / stampen tot ze los kwam ?
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Basics allroad....

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 02 May 2017 20:01 kon je niet -oké natte voeten :mrgreen: - naast uw gertrude in 1ste gas geven, en wat mee duwen / stampen tot ze los kwam ?
Niejet :!: :furious3: Geprobeerd : geen avans en veel doemp ... zat achter tot over de naaf in de blubber. Zo vastgezogen als de wereldkampioen ... euhhh :lipsrsealed2:
Links-rechts wringen dacht ik ... dan op haar tet leggen en eruitdraaien, maar dat was ook gene moyen :| . Net als stokken of spul onder de wielen proberen :!: te steken.
En mijn voeten waren idd nog nat toenik 6 uur later weer thuis was van het toerke :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Basics allroad....

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 02 May 2017 20:21
zappa wrote: 02 May 2017 20:01 kon je niet -oké natte voeten :mrgreen: - naast uw gertrude in 1ste gas geven, en wat mee duwen / stampen tot ze los kwam ?
Niejet :!: :furious3: Geprobeerd : geen avans en veel doemp ... zat achter tot over de naaf in de blubber. Zo vastgezogen als de wereldkampioen ... euhhh :lipsrsealed2:
Links-rechts wringen dacht ik ... dan op haar tet leggen en eruitdraaien, maar dat was ook gene moyen :| . Net als stokken of spul onder de wielen proberen :!: te steken.
En mijn voeten waren idd nog nat toenik 6 uur later weer thuis was van het toerke :lol:

aaaaach al die kaloriekes verbrandt en niet slagen in den opzet..... ik ken dat, na dik half uur onder mijne klx , mijn bot losgespen en op mijn kous de moto recht zetten ;)
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa »

Heb zo ooit ook is vast gestoken, 'k was naar beneden geschoven op een zijflank van een bergske en de moto zat geklemd tussen 2 bomen en den berg :? . Ik dacht na een half uur dat ik best naar huis wandelde om een zaag om een van die twee bomen af te zagen :grin: maar toch nog is een paar keer zitten sleuren aan de moto en er kwam beweging in en heb hem los gekregen zonder een boom af te zagen :grin: , nadien nog is vastgereden in een veldweg waar blijkbaar den dag voordien een club met 4x4 door gereden waren en dat lag daar terug mooi gelijk , ik reed er over en in het midden van een nat stuk stak ik dan vast, ook een helen tijd zitten heffen en sleuren aan de moto tot ik hem om kreeg en hem er zo kon afdraaien , dat was daar toen werkendag :mrgreen:

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Basics allroad....

Post by petervdc »

Ik ga op 23 sept naar het Honda park in Balen, halve dag basis offroad, 125 moto & kledij inbegrepen.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basics allroad....

Post by bompa »

petervdc wrote: 03 May 2017 12:27 Ik ga op 23 sept naar het Honda park in Balen, halve dag basis offroad, 125 moto & kledij inbegrepen.
Daar heb ik nog verschillende keren gereden met mijne yz 465 cc .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Basics allroad....

Post by OzzePaa »

petervdc wrote: 03 May 2017 12:27 Ik ga op 23 sept naar het Honda park in Balen, halve dag basis offroad, 125 moto & kledij inbegrepen.
Misschien kunde en passant iets regelen met WP in Mol voor uw doorslagprobleem :dontknow: Je zit dan toch vlak in de gebeuren hé Peter :idea:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Basics allroad....

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 02 May 2017 22:25 Heb zo ooit ook is vast gestoken, 'k was naar beneden geschoven op een zijflank van een bergske en de moto zat geklemd tussen 2 bomen en den berg :? . Ik dacht na een half uur dat ik best naar huis wandelde om een zaag om een van die twee bomen af te zagen :grin: maar toch nog is een paar keer zitten sleuren aan de moto en er kwam beweging in en heb hem los gekregen zonder een boom af te zagen :grin: , nadien nog is vastgereden in een veldweg waar blijkbaar den dag voordien een club met 4x4 door gereden waren en dat lag daar terug mooi gelijk , ik reed er over en in het midden van een nat stuk stak ik dan vast, ook een helen tijd zitten heffen en sleuren aan de moto tot ik hem om kreeg en hem er zo kon afdraaien , dat was daar toen werkendag :mrgreen:
Ja, soms hebde geluk mee een ongeluk hé Bompa. Maar dees was dik mijn eigen schuld : had eerst eens moeten gaan kijken. Nu just het spoor gekozen waar het alleen maar diepe drek was ipv int midden waar er nog kiezel mee vermengd was.
Verbazend hoe 30cm modder dat wiel zo vastzuigt :o
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: Basics allroad....

Post by zwiep »

ook ooit eens met een organisatie een all road initiatie gedaan toen nog met de super tenere, op een gravelbaantje met twee sporen en hier en daar wat verzakkingen met water en modder waarschijnlijk iets verkeerd gedaan want ik lag opeens naast mijn moto, ik vond het al wat snel gaan op dit moment. schouder wat ontwricht en de rest van de dag met heel veel pijn en schrik afgehaspeld, rechtstaan zat er niet meer in en de moeilijkste stukjes aan me laten voorbij gaan wegens teveel pijn.
ik denk dat zowat iedereen in de groep minstens 1 keer tegen de grond is gegaan. volgens mij dus te hoog gegrepen die initiatie met endurofun voor mij.
ik heb me niet meer gewaagd aan off road toestanden sindsdien.
misschien dat ik dat wel nog eens ga doen op mijn eigen tempo :-)
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Basics allroad....

Post by F M »

Endurofun? Pvdc is daar ongetwijfeld laaiend enthousiast over...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Basics allroad....

Post by petervdc »

F M wrote: 03 Mar 2018 22:27 Endurofun? Pvdc is daar ongetwijfeld laaiend enthousiast over...
laaiend kwaad bedoel je hé... :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

en ja, nog altijd pissed op die :furious3: :furious3: :furious3:
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Basics allroad....

Post by Raketman »

Wie doet er nu ook ne cursus allroad met moto's die daar niet voor geschikt zijn...manman :roll:
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Basics allroad....

Post by Koeno »

Raketman wrote: 06 Mar 2018 01:56 Wie doet er nu ook ne cursus allroad met moto's die daar niet voor geschikt zijn...manman :roll:
Geen idee Image

Post Reply