en één vrouw ? please ?
Basics allroad....
Re: Basics allroad....
Aja. En tot 20 vrouwen. Maar dan zou ik ook wel graag gemasseerd worden.
Re: Basics allroad....
Ik heb bijna altijd van in de jaren 70 alleen gereden , als ik offroad rij pas ik toch veel dingen toe die ik tijdens de cross ook deed , als ik samen rij zie ik dat ik meer zit dan anderen waar ik mee mee rij .Maar 't is altijd al goed gekomen
Re: Basics allroad....
Zondag telefoontje gehad van de jongeman op de 1200GSa,
Die in moorsel enkele toffe baantjes gevonden had.
Gaande van gravel-baantjes die vrij gelijk liggen, met enkele bochten, naar gravel-baantjes die wat putten en bulten hebben,
naar een veldbaantje waar ik enkel met de varadero door durf rijden omdat het droog was :p
Conclusie:
1: Gravelbaantjes die gelijk liggen = Best ok, zitten of staan, maakt gene zak uit... Max 70km/u gereden, GSA vloog weg tegen 100 (puur rechtdoor natuurlijk, idioten die we zijn )...
2: Bochten in gravelbaantjes = bizar, weinig vertrouw in banden en weinig vertrouw in mijzelf... Enkele keren staand geprobeerd, ging goed, tot achterwiel plots wegschoof waardoor er geen vertrouwen meer was... Zittend was een nog grotere ramp waardoor ik terugschakelde naar 1e vitesse en gelijk een bomma met jicht, artritis en evenwichtstoornis derdoor ging
3: Het veldbaantje: Héél veel verschillende sporen, laaghangende takken, maximaal tegen 15km/u gereden (vermoed ik, want had geen tijd om mijn ogen van de baan te houden) maar dat ging verdorie goed met die varadero... Daar had ik (op een 'small brugje', 1m boven het water na) zeer veel vertrouwen, zowel staand als zittend rustig er door rijden, ondanks een af en toe glijdend achterwiel niet overdreven veel stress gehad...
Ik had dus ook meer plezier in dat traag "technischer" rijden, als dat gravelbaantje tegen hogere snelheid...
Gravel/losliggende steentjes zijn voor mij mentaal dus echt een grotere ramp :p
Conclusie van die dag:
Muug hebt ge al nen allroad?
Zoiezo wil ik wel eens ergens een basis trainingske meepikken, zelfs op ne varadero vermoed ik dat ik mij toch zal kunnen amuseren...
Vooral omdat ik nu "niets" kan en dus nog veel kan/wil/moet leren
Die in moorsel enkele toffe baantjes gevonden had.
Gaande van gravel-baantjes die vrij gelijk liggen, met enkele bochten, naar gravel-baantjes die wat putten en bulten hebben,
naar een veldbaantje waar ik enkel met de varadero door durf rijden omdat het droog was :p
Conclusie:
1: Gravelbaantjes die gelijk liggen = Best ok, zitten of staan, maakt gene zak uit... Max 70km/u gereden, GSA vloog weg tegen 100 (puur rechtdoor natuurlijk, idioten die we zijn )...
2: Bochten in gravelbaantjes = bizar, weinig vertrouw in banden en weinig vertrouw in mijzelf... Enkele keren staand geprobeerd, ging goed, tot achterwiel plots wegschoof waardoor er geen vertrouwen meer was... Zittend was een nog grotere ramp waardoor ik terugschakelde naar 1e vitesse en gelijk een bomma met jicht, artritis en evenwichtstoornis derdoor ging
3: Het veldbaantje: Héél veel verschillende sporen, laaghangende takken, maximaal tegen 15km/u gereden (vermoed ik, want had geen tijd om mijn ogen van de baan te houden) maar dat ging verdorie goed met die varadero... Daar had ik (op een 'small brugje', 1m boven het water na) zeer veel vertrouwen, zowel staand als zittend rustig er door rijden, ondanks een af en toe glijdend achterwiel niet overdreven veel stress gehad...
Ik had dus ook meer plezier in dat traag "technischer" rijden, als dat gravelbaantje tegen hogere snelheid...
Gravel/losliggende steentjes zijn voor mij mentaal dus echt een grotere ramp :p
Conclusie van die dag:
Muug hebt ge al nen allroad?
Zoiezo wil ik wel eens ergens een basis trainingske meepikken, zelfs op ne varadero vermoed ik dat ik mij toch zal kunnen amuseren...
Vooral omdat ik nu "niets" kan en dus nog veel kan/wil/moet leren
Re: Basics allroad....
Altijd een ding in je achterhoofd houden , de snelheid,niet sneller rijden dan dat je in alle tijden nog kan stil geraken moest er iet voorkomen, want gas geven is niet moeilijk ,maar stoppen daarentegen op het onverhard ,Koeno wrote: ↑02 May 2017 10:24 Zondag telefoontje gehad van de jongeman op de 1200GSa,
Die in moorsel enkele toffe baantjes gevonden had.
Gaande van gravel-baantjes die vrij gelijk liggen, met enkele bochten, naar gravel-baantjes die wat putten en bulten hebben,
naar een veldbaantje waar ik enkel met de varadero door durf rijden omdat het droog was :p
Conclusie:
1: Gravelbaantjes die gelijk liggen = Best ok, zitten of staan, maakt gene zak uit... Max 70km/u gereden, GSA vloog weg tegen 100 (puur rechtdoor natuurlijk, idioten die we zijn )...
Re: Basics allroad....
Goede tip, Daarom dat ik ook mijn ego perfect aan de kant kon schuiven en de GSa kon laten wegvliegen...
't was rechtdoor met goed zicht op wat er afkwam. Daarom dat ik daar wel het "lef" had om eens sneller te gaan...
GSa had zijn instellingen al op offroad gezet (wat dat juist inhoudt wist hij niet zeker, maar ik gok op géén abs achter, beperkte slip toelaten ed?)
Varadero daarentegen heeft geen instellingen behalve mijn vage hersenen die hem beheersen :p
Re: Basics allroad....
Als je van de zijkanten en van voor goed zicht hebt ok, maar gelijk hierachter op het onverhard zijn veel bossen kanten en er durven nogal is singeltracks uit die kanten en bossen komen waar van alles en nog wat kan uitkomenKoeno wrote: ↑02 May 2017 10:48Goede tip, Daarom dat ik ook mijn ego perfect aan de kant kon schuiven en de GSa kon laten wegvliegen...
't was rechtdoor met goed zicht op wat er afkwam. Daarom dat ik daar wel het "lef" had om eens sneller te gaan...
GSa had zijn instellingen al op offroad gezet (wat dat juist inhoudt wist hij niet zeker, maar ik gok op géén abs achter, beperkte slip toelaten ed?)
Varadero daarentegen heeft geen instellingen behalve mijn vage hersenen die hem beheersen :p
ruiters ,wandelaars, MTB lopers , honden ,dus is het niet echt verantwoord zo snel te rijden(allee hierachter op de meeste plaatsen toch niet)
Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
Re: Basics allroad....
Die jongen rijd nog maar enkele maanden op zijn GSa,bompa wrote: ↑02 May 2017 11:05 Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
heeft zelf bitter weinig tot geen ervaring op zulke baantjes...
Hij is net iets meer durfal dan ik... Ben nogal begaan met lijf en leden (of je kan mij gewoon angsthaas noemen)
Maar je mag altijd uitleggen hoe ik over zo'n put geraak? :p
Re: Basics allroad....
Als die dat ook nog niet of weinig gedaan heeft, denk ik dat die niet echt goed weet met wat hij bezig is , maar als die zo verder doet hoor je of lees je daar nog wel van, hopelijk niet .Ik heb is een paar keer geweten dat ze een grachtje van twee spaden diep en een grote halve meter breed over de weg gegraven haddenKoeno wrote: ↑02 May 2017 11:20Die jongen rijd nog maar enkele maanden op zijn GSa,bompa wrote: ↑02 May 2017 11:05 Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
heeft zelf bitter weinig tot geen ervaring op zulke baantjes...
Hij is net iets meer durfal dan ik... Ben nogal begaan met lijf en leden (of je kan mij gewoon angsthaas noemen)
Maar je mag altijd uitleggen hoe ik over zo'n put geraak? :p
IK ben niet echt goed in alles neerschrijven,ik doe dat zelf zo, als ik een put zie waar ik niet meer naast kan ,dan schuif ik met mijn gewicht helemaal naar achter( zelfs tot op het achterspatbord als het moet )en de gas open ,( als het echt moet duw ik op de voetsteunen om de voorvering wat in te laten gaan en gas zodat het voorwiel wat naar omhoog komt) als dat voorwiel maar iets naar omhoog gaat is het goed, dat achterwiel komt er wel door, 'k zou het eigenlijk beter kunnen voordoen dan neerschrijven ,maar nu zeker niet, 'k zit met het verschot
Re: Basics allroad....
eh bien, 't is erg voor uw rug, maar ge hebt het toch wel goed neergeschreven Er zijn instructeurs die het minder goed uit kunnen leggen
Re: Basics allroad....
Nu niet om mijzelf te bestoefen, dat is wat ik dacht dat zou moeten (naar achterleunen + gas geven. De voetsteun dingen, had ik niet gedacht)
Re: Basics allroad....
Zoals den deze gisteren (noggis) mogen ervaren heeft, ist ook geen goe gedacht om de raad die ge aan ieder ander geeft, voor uzelf te laten voor wattem is Bijvoorbeeld om, als ge voor een "situatie" komt te staan, efkes te stoppen en één en ander te voet van wat dichterbij te gaan bekijken wat de beste (als er überhaupt al één is ) optie zou zijn om daar mét brommer door te geraken ... Download hier Hoe een GSA parkeren zonder pikkel
En als ge dan vergeet uwen helmcamera af te zetten volgt er nog een hoop geklungel ter grootte van 2,5Gb om dan uiteindelijk toch maar ne 4x4 te bellen ...
En als ge dan vergeet uwen helmcamera af te zetten volgt er nog een hoop geklungel ter grootte van 2,5Gb om dan uiteindelijk toch maar ne 4x4 te bellen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Basics allroad....
kon je niet -oké natte voeten - naast uw gertrude in 1ste gas geven, en wat mee duwen / stampen tot ze los kwam ?
sig nature
Re: Basics allroad....
Niejet Geprobeerd : geen avans en veel doemp ... zat achter tot over de naaf in de blubber. Zo vastgezogen als de wereldkampioen ... euhhh
Links-rechts wringen dacht ik ... dan op haar tet leggen en eruitdraaien, maar dat was ook gene moyen . Net als stokken of spul onder de wielen proberen te steken.
En mijn voeten waren idd nog nat toenik 6 uur later weer thuis was van het toerke
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Basics allroad....
OzzePaa wrote: ↑02 May 2017 20:21Niejet Geprobeerd : geen avans en veel doemp ... zat achter tot over de naaf in de blubber. Zo vastgezogen als de wereldkampioen ... euhhh
Links-rechts wringen dacht ik ... dan op haar tet leggen en eruitdraaien, maar dat was ook gene moyen . Net als stokken of spul onder de wielen proberen te steken.
En mijn voeten waren idd nog nat toenik 6 uur later weer thuis was van het toerke
aaaaach al die kaloriekes verbrandt en niet slagen in den opzet..... ik ken dat, na dik half uur onder mijne klx , mijn bot losgespen en op mijn kous de moto recht zetten
sig nature