Re: Basics allroad....
Posted: 29 Apr 2017 21:37
Altijd een ding in je achterhoofd houden , de snelheid,niet sneller rijden dan dat je in alle tijden nog kan stil geraken moest er iet voorkomen, want gas geven is niet moeilijk ,maar stoppen daarentegen op het onverhard ,Koeno wrote: ↑02 May 2017 10:24 Zondag telefoontje gehad van de jongeman op de 1200GSa,
Die in moorsel enkele toffe baantjes gevonden had.
Gaande van gravel-baantjes die vrij gelijk liggen, met enkele bochten, naar gravel-baantjes die wat putten en bulten hebben,
naar een veldbaantje waar ik enkel met de varadero door durf rijden omdat het droog was :p
Conclusie:
1: Gravelbaantjes die gelijk liggen = Best ok, zitten of staan, maakt gene zak uit... Max 70km/u gereden, GSA vloog weg tegen 100 (puur rechtdoor natuurlijk, idioten die we zijn )...
Goede tip, Daarom dat ik ook mijn ego perfect aan de kant kon schuiven en de GSa kon laten wegvliegen...
Als je van de zijkanten en van voor goed zicht hebt ok, maar gelijk hierachter op het onverhard zijn veel bossen kanten en er durven nogal is singeltracks uit die kanten en bossen komen waar van alles en nog wat kan uitkomenKoeno wrote: ↑02 May 2017 10:48Goede tip, Daarom dat ik ook mijn ego perfect aan de kant kon schuiven en de GSa kon laten wegvliegen...
't was rechtdoor met goed zicht op wat er afkwam. Daarom dat ik daar wel het "lef" had om eens sneller te gaan...
GSa had zijn instellingen al op offroad gezet (wat dat juist inhoudt wist hij niet zeker, maar ik gok op géén abs achter, beperkte slip toelaten ed?)
Varadero daarentegen heeft geen instellingen behalve mijn vage hersenen die hem beheersen :p
Die jongen rijd nog maar enkele maanden op zijn GSa,bompa wrote: ↑02 May 2017 11:05 Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
Als die dat ook nog niet of weinig gedaan heeft, denk ik dat die niet echt goed weet met wat hij bezig is , maar als die zo verder doet hoor je of lees je daar nog wel van, hopelijk niet .Ik heb is een paar keer geweten dat ze een grachtje van twee spaden diep en een grote halve meter breed over de weg gegraven haddenKoeno wrote: ↑02 May 2017 11:20Die jongen rijd nog maar enkele maanden op zijn GSa,bompa wrote: ↑02 May 2017 11:05 Die zal zijn abs afgezet hebben zeker , maar dat is niet echt iemand om mee mee te rijden want heel waarschijnlijk wilde die is laten zien wat hij zo gezegd kon wetende dat je nog niet veel offroad gereden hebt , het eerste wat die voor je vertrok al had moeten uitleggen is hoe je over een put in de weg kan zonder er vanaf te vallen als je er niet meer naast kan , maar ja
heeft zelf bitter weinig tot geen ervaring op zulke baantjes...
Hij is net iets meer durfal dan ik... Ben nogal begaan met lijf en leden (of je kan mij gewoon angsthaas noemen)
Maar je mag altijd uitleggen hoe ik over zo'n put geraak? :p
Niejet Geprobeerd : geen avans en veel doemp ... zat achter tot over de naaf in de blubber. Zo vastgezogen als de wereldkampioen ... euhhh
OzzePaa wrote: ↑02 May 2017 20:21Niejet Geprobeerd : geen avans en veel doemp ... zat achter tot over de naaf in de blubber. Zo vastgezogen als de wereldkampioen ... euhhh
Links-rechts wringen dacht ik ... dan op haar tet leggen en eruitdraaien, maar dat was ook gene moyen . Net als stokken of spul onder de wielen proberen te steken.
En mijn voeten waren idd nog nat toenik 6 uur later weer thuis was van het toerke