nieuw toersportbandjes gezocht

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Muug »

9000km noemt gij wegsmelten ! Image Dat vind ik al niet slecht eigenlijk....

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by duibhce Kaelann »

9000km noemt gij wegsmelten ! Image Dat vind ik al niet slecht eigenlijk....
Image
voor nen achterband toch zeker. En al helemaal op een pk-braker als die blackie...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Stefke »

Durf precies niet goed zeggen dat op den Trumf de MPR2 achteraan nu op 25000km zal vervangen worden, vorige keer was dat op 20k...en dan zit er nog 2mm op... Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Theo »

En ik zit met die verdomde BT021 op mijn moto. Image

Maar ja, als die zo goed als nieuw op je pas gekochte moto zit, dan rijd je die toch op, of niet ?
Moest die op mijn volgende moto zitten, nieuw of niet, er af gaat ie.
Snertband Image Image
bij mij lag die er al lang af, na 6 weken met de deauville die macadams, zo goed als nieuw nog, eraf en pirelli erop, een wereld van verschil, en ik terug een pak meer vertrouwen.

@ Stefke: je begint preciest oud te worden.... Image

User avatar
F M
Posts: 5045
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by F M »

BT021 is heel wat anders dan de Macadams !!! Image

Ik was ook wreed content van de Pilot Roads. Alleen de Dunlops Roadsmart vond ik beter. Maar ik heb nooit geweten hoe lang die gingen meegaan, wegens te rap verkopen van de FJR...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Muug »

Durf precies niet goed zeggen dat op den Trumf de MPR2 achteraan nu op 25000km zal vervangen worden, vorige keer was dat op 20k...en dan zit er nog 2mm op... Image
jamaar, den Trumf ! Image Da's toch uwe rijschoolmotto? Hoeveel keren rijdt ge daar "sportief" mee? Meestal zit ge toch in een geheel legale slakkegang achter de leerlingen te rijden, niet? Dus dat die bandjes dan lang meegaan wil ik wel geloven. Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by petervdc »

jamaar, den Trumf ! Image Da's toch uwe rijschoolmotto? Hoeveel keren rijdt ge daar "sportief" mee? Meestal zit ge toch in een geheel legale slakkegang achter de leerlingen te rijden, niet? Dus dat die bandjes dan lang meegaan wil ik wel geloven. Image
Das mss waar, maar dat ze goed rondgereden zijn heb ik toch wel gezien Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Muug »

ja
daar is de Stef de beste in. Geen idee hoe hij er in slaagt om zijn banden zo gelijkmatig rond te slijten. Dat is me op 20 jaar nog nooit gelukt. Image Het moet zijn dat hij - als hij ergens naar toe gaat - altijd de langste weg kiest en daarbij dan de bochten altijd zo plat mogelijk neemt. Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by petervdc »

ja
daar is de Stef de beste in. Geen idee hoe hij er in slaagt om zijn banden zo gelijkmatig rond te slijten. Dat is me op 20 jaar nog nooit gelukt. Image Het moet zijn dat hij - als hij ergens naar toe gaat - altijd de langste weg kiest en daarbij dan de bochten altijd zo plat mogelijk neemt. Image
Of gewoon bij het voortonen van de oefeningen altijd zo plat mogelijk duwen ?
Zoals op "examentje" een paar maand geleden...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Muug »

dat zal er voor een deel ook aan helpen, da's heel waar

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Stefke »

ja
daar is de Stef de beste in. Geen idee hoe hij er in slaagt om zijn banden zo gelijkmatig rond te slijten. Dat is me op 20 jaar nog nooit gelukt. Image Het moet zijn dat hij - als hij ergens naar toe gaat - altijd de langste weg kiest en daarbij dan de bochten altijd zo plat mogelijk neemt. Image
Of gewoon bij het voortonen van de oefeningen altijd zo plat mogelijk duwen ?
Zoals op "examentje" een paar maand geleden...
Image
Helaas neem ik niet altijd de langste weg maar van bochten heb ik wel gene schrik. Die bijten niet en die blijven meestal liggen...Image En oefeningen doe ik ook nooit voor met de trumf, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik durf wel eens snelweg nemen en bij het optrekken trek ik bijna nooit de stenen uit de grond, reken daarbij nog een soepele rijstijl (noem het desnoods eco-driven Image , dus moto op snelheid houden en weinig remmen en deftige rijlijnen) , en ge komt vanzelf al een paar kilometers verder met een band. Daar waar ik vroeger wel eens 15000 km reed met een band (bt021/021/057/mez4/exedra Image ) doe ik met die MPR2dct ineens een stuk meer. Dus denk ik dat die band beter bij mijne rijstijl/gebruik past door de harde middenstrook en zachtere schouders. Meer moet ge daar allemaal niet achter zoeken zenne Image

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Muug »

mor afin, als ge zelfs al niet meer hard gas geeft en hard remt, wat is dan nog de lol van 't motorrijden? Image


Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Theo »

mor afin, als ge zelfs al niet meer hard gas geeft en hard remt, wat is dan nog de lol van 't motorrijden? Image


Image
Iedereen gewoon vlotjes en schijnbaar zonder moeite voorbijrijden lijkt me toch redelijk plezant.
Vooral als die mannen 2 minuten ervoor aan de toog aan 't opscheppen waren over hun rijstijl.
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by Blackbert »

ja, plezant.

Ooit eens met een bende ongeregeld de Dolomieten onveilig gemaakt. Daartussen een 5tal 50+ers, met Pan, FJR, ge kent da wel. En ne rookie op een Repsol Blade, alles assortie. Hij ging met die "ouw mannen" meerijden, morgen. Image zeggen ze.

's Anderendaags 's avonds staat em stillekes met vochtige ogen aan den toog, intussen vliegen de Joe Bar verhalen langs alle kanten door 't caf?. Morgen ga ik nie mee, een beetje aan 't zwembad liggen. OK.

Dag 3. En hoe was 't? Toch eens gaan rijden in de namiddag, en ik heb toch een knieke kunnen leggen.

Image

whatever makes you happy mate. Image

We hadden hem misschien moeten vertellen dat die "ouw mannen" al races reden toen hij nog in zijn broekske deed...

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: nieuw toersportbandjes gezocht

Post by laouen »

En ne rookie op een Repsol Blade, alles assortie.
jamaja, dan weetet wel h?... Repsol, assorti, en kunnen rijden passen gewoon nie in ene zin Image

En daar moet ge gene bompa van 50 op nen RT voor zijn om dat tegen te komen Image
Ooit van zo'n heerschap de vraag gekregen of mijn FZ'je nen duusd was, want da ging toch wel vlotjes Image en dan ging het nog nie eens zo vlotjes Image Image

De blik in diene mens z'n ogen toen ik 'm beleefd antwoordde "nee meneer, da's een 600cc'ke" was gewoon priceless!! Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply