Z1000 '76

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Z1000 '76

Post by laouen »

man man, wat een kwijlbakske is da geworden. Als ge da vergelijkt met die foto in de eerste post hier... der is geen kat die gelooft dat dat dezelfde motor is als ge al die postjes tussenin niet gezien hebt.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Z1000 '76

Post by F M »

Ik moet zeggen dat ik groot respect heb voor mensen die dat kunnen. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Z1000 '76

Post by den Bullet »

Raket, da 's precies een heftafel van bij Matthys?

Welk model & content van (stabiliteit, enz.)?

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Z1000 '76

Post by Droopy »

Ik moet zeggen dat ik groot respect heb voor mensen die dat kunnen. Image
Ik moet zeggen da'k dat ook moet zeggen. Image

Respect. Image

Nu weet ik weer waarom ik met pijn in het hart mijn Zephyr heb weggedaan (en waarom ik vergeten ben dat de vele kosten die er aan zaten te komen een goede reden was om die Zephyr weg te doen)[/size:q4bn5f6r]. Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Raket, da 's precies een heftafel van bij Matthys?

Welk model & content van (stabiliteit, enz.)?
Yup, nummerke 8 in de lijst. Ge moet er genen tango op dansen met 2 man, maar ze zal zeker niet omvallen als ge'r nekeer tegen loopt terwijl ze op haar hoogste staat.
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Z1000 '76

Post by den Bullet »

Yup, nummerke 8 in de lijst. Ge moet er genen tango op dansen met 2 man, maar ze zal zeker niet omvallen als ge'r nekeer tegen loopt terwijl ze op haar hoogste staat.
Tof!

'k Heb ze in Wieze es van dichtbij bekeken en was zowat van plan om dezelfde in huis (allez, de garage) te halen.
't Model daarboven gaat wss iets te breed zijn (70 cm).

Mijne rug gaat mij weer graag zien ... Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Z1000 '76

Post by Muug »

@ Raketman: hebt gij uw KTM-garage naar achteren open gemaakt? Een stuk terras ingepalmd? Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Z1000 '76

Post by TRooPER »

Ziet er gelikt uit,


en dank u voor het advies ivm producten van matthys, ziet er even interessant uit
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Z1000 '76

Post by den Bullet »

Ziet er gelikt uit,


en dank u voor het advies ivm producten van matthys, ziet er even interessant uit
Jups, en heel competitieve prijzen Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Z1000 '76

Post by zappa »

Mijlpaal bereikt...Image

Wauw Image Image wat ne beauty! En zijn kontje met die twee schuin naar boven gerichte uitlaten Image

Image
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Woensdag afsteldag. Eerst en vooral kweeniehoeveel tijd verloren met mij te herinneren waar de sycnhroschroeven zaten. Volgens den boek zaten die rechts van elke carbu, maar 't heeft toch een half uur geduurd eer ik doorhad dat ik op de tekening van ne Z900 zat te kijken. Die van den 1000 staan er gewoon niet in. Na grasduinen in de foto's van de carburatoren dan toch uiteindelijk gevonden dat ze onder de dekselkes zitten ipv ernaast Image ...

Image

'k Was gewaarschuwd dat het een smeerlappeke is om af te stellen en dat bleek niet gelogen. Stelschroefkes waren ultragevoelig, na correctie nekeer gas geven en ze stonden weer paraplu Image . 't Was dus afstellen, vastzetten, gas geven, die ene waar moest gecorrigeerd worden loszetten, corrigeren, weer vastzetten, gas geven,... x500 Image Pittige detail is dat elke correctie van ??n carburator direct invloed heeft op de andere drie, en liefst van al nog ongelijkmatig Image ...dolle pret.

Uiteindelijk heb ik ze zo gekregen :

Image

Beter kon niet. Dient gezegd : hij draait nu gelijk een wekkerke. Linkeruitlaat is nu ook veel luchtdichter (volledig zal nooit lukken maar dat kan geen kwaad) dus het knallen is ook zo goed als volledig herleid tot een paar scheetjes bij dichtdraaien aan 6000 rpm+.

Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen Image .
Nil volentibus arduum

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Z1000 '76

Post by laouen »


Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen Image .
laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken Image
Geen slecht gedacht, dan heb ik ne lift naar huis assem in panne valt Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Dat zal nog efkes op zich laten wachten vrees ik, net iets te weinig tijd daarvoor. Zeker op dit moment.

Bij deze is het officieel : 't spel is af.
Gisteren en vandaag de eerste kilometers afgemaald (50 ofzo) en hij lijkt in ieder geval redelijk betrouwbaar. Gisteren is de koplamp vrijwel meteen gesprongen maar gelukkig hadden ze bij Mototech nog zo'n prehistorisch geval (40-45W !) liggen. Per ongeluk welliswaar maar dat vond ik niet erg Image .

Schakelt goed, vette koppelbeer, jankt hoog in toeren gelijk nen echte Kawa. De remmen zijn dubieus zoals bij alle motoren van de jaren '70 maar ze vertragen maar poverkes. Misschien dat het nog betert als de blokken wat gezet zijn. Wegligging is ongelofelijk stabiel, maar ge moet er eigenlijk mee rijden gelijk ne sportmoto.
In mijn geval vooral voor de zithouding, die is op zijn minst gezegd heftig Image . Dat bennekik nie gewoon zenne, 't gevolg was natuurlijk ook dat het gisterenavond fysiek te vergelijken was met de dag na een loodzware fitnesstraining. Stijf gelijk een plank, geknepen in dat stuur niet normaal, argwanend luisteren naar elk geluid dat vanonder den tank kwam. Stress Image ...
Vandaag was't al veel beter Image . Ondanks het feit dat ik hem nog eens nat moet herschuren en opnieuw poulieren is dit project klaar Image .

Image

Image

Image

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Z1000 '76

Post by duibhce Kaelann »

sjieke dinges Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Z1000 '76

Post by zappa »

wrhaag schoon! schoon! Image

En goed gezien zo foto' s nemen, met die laagstaande gele zon, dat staat hem Image
sig nature

Post Reply