Z1000 '76
Re: Z1000 '76
man man, wat een kwijlbakske is da geworden. Als ge da vergelijkt met die foto in de eerste post hier... der is geen kat die gelooft dat dat dezelfde motor is als ge al die postjes tussenin niet gezien hebt.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Z1000 '76
Ik moet zeggen dat ik groot respect heb voor mensen die dat kunnen.
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
- Posts: 1472
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Z1000 '76
Raket, da 's precies een heftafel van bij Matthys?
Welk model & content van (stabiliteit, enz.)?
Welk model & content van (stabiliteit, enz.)?
Re: Z1000 '76
Ik moet zeggen da'k dat ook moet zeggen.Ik moet zeggen dat ik groot respect heb voor mensen die dat kunnen.
Respect.
Nu weet ik weer waarom ik met pijn in het hart mijn Zephyr heb weggedaan (en waarom ik vergeten ben dat de vele kosten die er aan zaten te komen een goede reden was om die Zephyr weg te doen)[/size:q4bn5f6r].
Re: Z1000 '76
Yup, nummerke 8 in de lijst. Ge moet er genen tango op dansen met 2 man, maar ze zal zeker niet omvallen als ge'r nekeer tegen loopt terwijl ze op haar hoogste staat.Raket, da 's precies een heftafel van bij Matthys?
Welk model & content van (stabiliteit, enz.)?
Nil volentibus arduum
- den Bullet
- Posts: 1472
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Z1000 '76
Tof!Yup, nummerke 8 in de lijst. Ge moet er genen tango op dansen met 2 man, maar ze zal zeker niet omvallen als ge'r nekeer tegen loopt terwijl ze op haar hoogste staat.
'k Heb ze in Wieze es van dichtbij bekeken en was zowat van plan om dezelfde in huis (allez, de garage) te halen.
't Model daarboven gaat wss iets te breed zijn (70 cm).
Mijne rug gaat mij weer graag zien ...
Re: Z1000 '76
@ Raketman: hebt gij uw KTM-garage naar achteren open gemaakt? Een stuk terras ingepalmd?
Re: Z1000 '76
Ziet er gelikt uit,
en dank u voor het advies ivm producten van matthys, ziet er even interessant uit
en dank u voor het advies ivm producten van matthys, ziet er even interessant uit
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
- den Bullet
- Posts: 1472
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Z1000 '76
Jups, en heel competitieve prijzenZiet er gelikt uit,
en dank u voor het advies ivm producten van matthys, ziet er even interessant uit
Re: Z1000 '76
Mijlpaal bereikt...
Wauw wat ne beauty! En zijn kontje met die twee schuin naar boven gerichte uitlaten
sig nature
Re: Z1000 '76
Woensdag afsteldag. Eerst en vooral kweeniehoeveel tijd verloren met mij te herinneren waar de sycnhroschroeven zaten. Volgens den boek zaten die rechts van elke carbu, maar 't heeft toch een half uur geduurd eer ik doorhad dat ik op de tekening van ne Z900 zat te kijken. Die van den 1000 staan er gewoon niet in. Na grasduinen in de foto's van de carburatoren dan toch uiteindelijk gevonden dat ze onder de dekselkes zitten ipv ernaast ...
'k Was gewaarschuwd dat het een smeerlappeke is om af te stellen en dat bleek niet gelogen. Stelschroefkes waren ultragevoelig, na correctie nekeer gas geven en ze stonden weer paraplu . 't Was dus afstellen, vastzetten, gas geven, die ene waar moest gecorrigeerd worden loszetten, corrigeren, weer vastzetten, gas geven,... x500 Pittige detail is dat elke correctie van ??n carburator direct invloed heeft op de andere drie, en liefst van al nog ongelijkmatig ...dolle pret.
Uiteindelijk heb ik ze zo gekregen :
Beter kon niet. Dient gezegd : hij draait nu gelijk een wekkerke. Linkeruitlaat is nu ook veel luchtdichter (volledig zal nooit lukken maar dat kan geen kwaad) dus het knallen is ook zo goed als volledig herleid tot een paar scheetjes bij dichtdraaien aan 6000 rpm+.
Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen .
'k Was gewaarschuwd dat het een smeerlappeke is om af te stellen en dat bleek niet gelogen. Stelschroefkes waren ultragevoelig, na correctie nekeer gas geven en ze stonden weer paraplu . 't Was dus afstellen, vastzetten, gas geven, die ene waar moest gecorrigeerd worden loszetten, corrigeren, weer vastzetten, gas geven,... x500 Pittige detail is dat elke correctie van ??n carburator direct invloed heeft op de andere drie, en liefst van al nog ongelijkmatig ...dolle pret.
Uiteindelijk heb ik ze zo gekregen :
Beter kon niet. Dient gezegd : hij draait nu gelijk een wekkerke. Linkeruitlaat is nu ook veel luchtdichter (volledig zal nooit lukken maar dat kan geen kwaad) dus het knallen is ook zo goed als volledig herleid tot een paar scheetjes bij dichtdraaien aan 6000 rpm+.
Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen .
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken
Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen .
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Z1000 '76
Geen slecht gedacht, dan heb ik ne lift naar huis assem in panne valt ...laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
Dat zal nog efkes op zich laten wachten vrees ik, net iets te weinig tijd daarvoor. Zeker op dit moment.
Bij deze is het officieel : 't spel is af.
Gisteren en vandaag de eerste kilometers afgemaald (50 ofzo) en hij lijkt in ieder geval redelijk betrouwbaar. Gisteren is de koplamp vrijwel meteen gesprongen maar gelukkig hadden ze bij Mototech nog zo'n prehistorisch geval (40-45W !) liggen. Per ongeluk welliswaar maar dat vond ik niet erg .
Schakelt goed, vette koppelbeer, jankt hoog in toeren gelijk nen echte Kawa. De remmen zijn dubieus zoals bij alle motoren van de jaren '70 maar ze vertragen maar poverkes. Misschien dat het nog betert als de blokken wat gezet zijn. Wegligging is ongelofelijk stabiel, maar ge moet er eigenlijk mee rijden gelijk ne sportmoto.
In mijn geval vooral voor de zithouding, die is op zijn minst gezegd heftig . Dat bennekik nie gewoon zenne, 't gevolg was natuurlijk ook dat het gisterenavond fysiek te vergelijken was met de dag na een loodzware fitnesstraining. Stijf gelijk een plank, geknepen in dat stuur niet normaal, argwanend luisteren naar elk geluid dat vanonder den tank kwam. Stress ...
Vandaag was't al veel beter . Ondanks het feit dat ik hem nog eens nat moet herschuren en opnieuw poulieren is dit project klaar .
Bij deze is het officieel : 't spel is af.
Gisteren en vandaag de eerste kilometers afgemaald (50 ofzo) en hij lijkt in ieder geval redelijk betrouwbaar. Gisteren is de koplamp vrijwel meteen gesprongen maar gelukkig hadden ze bij Mototech nog zo'n prehistorisch geval (40-45W !) liggen. Per ongeluk welliswaar maar dat vond ik niet erg .
Schakelt goed, vette koppelbeer, jankt hoog in toeren gelijk nen echte Kawa. De remmen zijn dubieus zoals bij alle motoren van de jaren '70 maar ze vertragen maar poverkes. Misschien dat het nog betert als de blokken wat gezet zijn. Wegligging is ongelofelijk stabiel, maar ge moet er eigenlijk mee rijden gelijk ne sportmoto.
In mijn geval vooral voor de zithouding, die is op zijn minst gezegd heftig . Dat bennekik nie gewoon zenne, 't gevolg was natuurlijk ook dat het gisterenavond fysiek te vergelijken was met de dag na een loodzware fitnesstraining. Stijf gelijk een plank, geknepen in dat stuur niet normaal, argwanend luisteren naar elk geluid dat vanonder den tank kwam. Stress ...
Vandaag was't al veel beter . Ondanks het feit dat ik hem nog eens nat moet herschuren en opnieuw poulieren is dit project klaar .
Nil volentibus arduum
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Z1000 '76
sjieke dinges
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Z1000 '76
wrhaag schoon! schoon!
En goed gezien zo foto' s nemen, met die laagstaande gele zon, dat staat hem
En goed gezien zo foto' s nemen, met die laagstaande gele zon, dat staat hem
sig nature