Z1000 '76

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Z1000 '76

Post by zappa »

Mijlpaal bereikt...Image

Wauw Image Image wat ne beauty! En zijn kontje met die twee schuin naar boven gerichte uitlaten Image

Image
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Woensdag afsteldag. Eerst en vooral kweeniehoeveel tijd verloren met mij te herinneren waar de sycnhroschroeven zaten. Volgens den boek zaten die rechts van elke carbu, maar 't heeft toch een half uur geduurd eer ik doorhad dat ik op de tekening van ne Z900 zat te kijken. Die van den 1000 staan er gewoon niet in. Na grasduinen in de foto's van de carburatoren dan toch uiteindelijk gevonden dat ze onder de dekselkes zitten ipv ernaast Image ...

Image

'k Was gewaarschuwd dat het een smeerlappeke is om af te stellen en dat bleek niet gelogen. Stelschroefkes waren ultragevoelig, na correctie nekeer gas geven en ze stonden weer paraplu Image . 't Was dus afstellen, vastzetten, gas geven, die ene waar moest gecorrigeerd worden loszetten, corrigeren, weer vastzetten, gas geven,... x500 Image Pittige detail is dat elke correctie van ??n carburator direct invloed heeft op de andere drie, en liefst van al nog ongelijkmatig Image ...dolle pret.

Uiteindelijk heb ik ze zo gekregen :

Image

Beter kon niet. Dient gezegd : hij draait nu gelijk een wekkerke. Linkeruitlaat is nu ook veel luchtdichter (volledig zal nooit lukken maar dat kan geen kwaad) dus het knallen is ook zo goed als volledig herleid tot een paar scheetjes bij dichtdraaien aan 6000 rpm+.

Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen Image .
Nil volentibus arduum

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Z1000 '76

Post by laouen »


Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen Image .
laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken Image
Geen slecht gedacht, dan heb ik ne lift naar huis assem in panne valt Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Dat zal nog efkes op zich laten wachten vrees ik, net iets te weinig tijd daarvoor. Zeker op dit moment.

Bij deze is het officieel : 't spel is af.
Gisteren en vandaag de eerste kilometers afgemaald (50 ofzo) en hij lijkt in ieder geval redelijk betrouwbaar. Gisteren is de koplamp vrijwel meteen gesprongen maar gelukkig hadden ze bij Mototech nog zo'n prehistorisch geval (40-45W !) liggen. Per ongeluk welliswaar maar dat vond ik niet erg Image .

Schakelt goed, vette koppelbeer, jankt hoog in toeren gelijk nen echte Kawa. De remmen zijn dubieus zoals bij alle motoren van de jaren '70 maar ze vertragen maar poverkes. Misschien dat het nog betert als de blokken wat gezet zijn. Wegligging is ongelofelijk stabiel, maar ge moet er eigenlijk mee rijden gelijk ne sportmoto.
In mijn geval vooral voor de zithouding, die is op zijn minst gezegd heftig Image . Dat bennekik nie gewoon zenne, 't gevolg was natuurlijk ook dat het gisterenavond fysiek te vergelijken was met de dag na een loodzware fitnesstraining. Stijf gelijk een plank, geknepen in dat stuur niet normaal, argwanend luisteren naar elk geluid dat vanonder den tank kwam. Stress Image ...
Vandaag was't al veel beter Image . Ondanks het feit dat ik hem nog eens nat moet herschuren en opnieuw poulieren is dit project klaar Image .

Image

Image

Image

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Z1000 '76

Post by duibhce Kaelann »

sjieke dinges Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Z1000 '76

Post by zappa »

wrhaag schoon! schoon! Image

En goed gezien zo foto' s nemen, met die laagstaande gele zon, dat staat hem Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Z1000 '76

Post by F M »

Onwaarschijnlijk goed gedaan ! Image



Maar nuchter als ik ben: wat gaat er nu mee gebeuren ? Ga je er zelf (veel) mee rijden? Komt hij in de living te staan? Verkoop je hem ?
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Z1000 '76

Post by diskeletloetje »

toen ik gisterenavond omstreeks een uur of 5 met den oto bij Mototech passeerde, zag ik eerst Johan en daarna iemand die leek op Raketman die zijn handschoenen aan het aandoen was, in het gezelschap van een gele moto Image
Ik heb nog niet de eer gehad om de Kawa in rijdende modus te aanschouwen, maar dus wel in geparkeerde.
Het ging allemaal nogal vlug, maar in die enkele seconden tijd heeft die gele kawa toch een opvallende indruk gemaakt Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Z1000 '76

Post by Tom Thumper »

Ik ben nog eens naar de eerste foto's gaan kijken! Image Chapeau!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

d'r plakt zelfs al een plakkerke op van de Ace Caf?
Image
Stickertuning...ik ben wel speciaal voor dat stickerke naar Londen geweest h? Image
'k Heb ook nog nen headlight cover liggen Image .

@FM : houden -vaneigenst- en er af en toe nekeer mee rijden, en voor de rest schoon in de garage bij zijn vriendjes. Verkopen, pfff wie wil zoiets ? Staat niet origineel, ik zet die gelijk ik dat persoonlijk schoon vind dus het moet al wreed lukken als ge iemand vindt die hem exact zo wil hebben h?. Wat hij waard is of zou kunnen opbrengen is dus geheel onbelangrijk voor mij...
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Z1000 '76

Post by Wipr »

Het is zonder twijfel ontzettend knap wat je ervan gemaakt hebt.
Dat je zo aan een motor kan werken. Image Image Je doet het allemaal zelf en dat alleen is iets waar ik heel veel respect voor heb. Zoals dat afstellen van die motor. Chique.

Zoals gezegd niets dan lovende woorden over de motor"produktie" maar het zou niets voor mij zijn. Zowel model als de zithouding. Ga jij maar naar de kine. Image

In ieder geval. Veel succes met deze oude rakker met bloedtransfusie

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Z1000 '76

Post by den Bullet »

...
Diene cover is wel cool. Alleen, dat past niet op mijne Pan..... Image Image Image
Correctie: uwe reisjonk past ni op diene cover Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Z1000 '76

Post by Cotthem »

sjiek!!!
"...the path is the destination"

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Z1000 '76

Post by Stefke »

in't echt is 'm nog sjieker! Image

Post Reply