I'm on a typin' spree, dus laat er ons nog eentje bijgooien.
An sich niks speciaals wat betreft het soort van herstelling, ware het niet dat het een ietwat extreem gevalleke was.
Ne maat koopt zich na jaren niet meer gereden te hebben, terug ne crossmoto. Nu heeft diene mens in zijne nog jongeren tijd redelijk competitief cross gereden. Dus koopt hij zich een okkazie competitiecrosser.
Dat het nen competitiecrosser is en gene "gewone", merkt ge aan een aantal specifieke dingen.
- Ondanks dat het maar-slechts-enkel nen 125cc is, is dat waanzinnig agressief en zelfs op het randje van intimiderend op de gasrespons
- Blijft niet draaien op ralenti. Heeft doodgewoonweg geen ralenti, ook geen ralentischoef op de carburator. Ge geeft dus ofwel gas, ofwel valt ge stil. De geburen spreken er nu nog over .
- Schitterende vering, aangepast T-stuk, 2-vinger remmen.
Het probleem was dat het stuur een betteke speling had.
"Kunde daar eens naar zien ?"
Betteke speling dus. Bleek een vork te zijn die de volle centimeter in alle richtingen kon bewegen in het balhoofd. In ALLE richtingen h? ...
Balhoofdlagers dus, niks speciaal.
En dan begint het : het T-stuk was niet origineel. Dat pastte waarschijnlijk niet perfect op de pen van het T-stuk, doe daar wat oxidatie bij (alu op alu) en ge zit met een muurvast T-stuk. Aan beschadigingen allerlei te zien was de vorige eigenaar al verschillende keren met de hamer bezig geweest.
Hier is't gelukt met 2 autokrikken, ne rubber hamer en nen heteluchtblazer.
Van de lagers zelf heb ik geen foto's, want die lagen direct in 50 stukskes all over the place vanop het moment dat het T-stuk eruit kwam.
De schelpen zelf zeggen genoeg over de toestand :
De onderste binnenschelp was nog erger. Ook daar had de vorige eigenaar reeds geweld geprobeerd om ze eraf te krijgen.
't Is echter kwestie van het juiste soort geweld te gebruiken :
De restanten van het verkeerde soort geweld zijn goed te zien :
Ziet er zoveel beter uit :
Gemonteerd en klaar om terug over tafelbergen te vliegen :
Next ...
Soes RM125
Re: Soes RM125
wat voor vet doet gij daar aan?
is dat gewoon lagervet?
heb dat nog nooit gezien dat rood.
wij gebruiken altijd van dat bruin/grijs lagervet... ook ni slecht ze
is dat gewoon lagervet?
heb dat nog nooit gezien dat rood.
wij gebruiken altijd van dat bruin/grijs lagervet... ook ni slecht ze
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Soes RM125
Da is, euh
*gaat rap zien op de bus*
Fuchs Renolit BFX
Magisch productjeuh...
*gaat rap zien op de bus*
Fuchs Renolit BFX
Magisch productjeuh...
Nil volentibus arduum
Re: Soes RM125
Chris, zoude gij nie beter een motorzaak/depanagedienst beginnen
"...the path is the destination"
Re: Soes RM125
Nee, eigenlijk liever niet. Want dan komt daar de druk bij van moetens, en moet ge de mensen beginnen aanrekenen wat ge'r werkelijk aan spendeert van uren.Chris, zoude gij nie beter een motorzaak/depanagedienst beginnen
Dan kan ik u verzekeren dat het feit dat ge kwaliteit probeert te leveren ineens niet belangrijk meer is , enkel nog de prijs.
Nu is dat puur voor de fun, zonder stress en voor 't plezier, kan ik zelf kiezen in functie van de tijd die'k er voor over heb.
Nil volentibus arduum