'k ga de moto wat onderhouden

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Raketman »

Ik durf dat ??n keer per jaar te doen. Niet alleen om te kuisen, maar vooral om nekeer te zien hoe alles eraan toe is.

Denk wel dat er met de Polle zijn kuismethode het ??n en ander niet helemaal juist zit zenne Image ...Gezien wij regelmatig dezelfde blubber doorblubberen versta ik niet
goed hoe de modder bij hem wel overal blijft steken en bij mij niet. En modder wegkuisen op ne propere vloer en handdoeken Image ...

Image Image

Ik doe dat altijd op dezelfde manier : eerst de grote kluiten eraf met de tuinslang. Als't erge blubber was, carterplaat er efkes af. Dan inspuiten met zeep, nekeer koteren in de kleine gaatjes met ne radiatorborstel. Schuurspons op de uitlaten en wielen. Dan spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Tuinslang overal tussenmikken en laten spoelen tot er klaar water vantussen stroomt. Eigenlijk duurt het spoelen het langst...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Muug »

Zappa,

bij gewoon straatrijden moet niet heel de moto gedemonteerd worden, maar bij rijden in zware blubber kruipt de moor waar het niet gaan kan. Dan moet ge echt wel 't een en 't ander demonteren.

Ik heb duidelijk te weinig naar mijn uitlaten gekeken toen ik 'm de laatste keer afspoot. Vooral dan er boven op, vlak onder de afdekkappen.

En jep, binnen kuisen wegens het slechte weer vandaag.

Ah, maakt niet uit hoe lang het reinigen en sleutelen duurt. Het is me daardoor duidelijk geworden dat de KTM echt wel mooi in elkaar gestoken is. Daar is goed over nagedacht. De meeste bouten zijn bvb zeer goed bereikbaar met gewoon materiaal en daarenboven draait ge 't vel niet van uw knokkels. Wel af en toe t? goed in elkaar gepuzzeld, want om die uitlaatpakkingen te vervangen is een beetje teveel werk nodig. Anderzijds is dat natuurlijk niet iets dat ge elk jaar gaat doen, dus mag het wat moeilijker zijn.

Gelijk hoe, 't is het resultaat dat telt, en mijne KTM blinkt nu gelijk ne spiegel.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by diskeletloetje »

De vraag is alleen: "voor hoelang?"
Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Muug »

oh, daar maak ik me geen illusies over. Als de traditie zich verder zet, gaat mijn eerste rit met mijn pas gekuiste moto in de stromende regen zijn.... Image Maar het gaat hem vooral om het feit dat ik alles gecontroleerd heb en gezien heb dat alles nu picobello in orde is. Ketting ok, kamwielen ok, remklauwen ok, lagers ok, alle boutjes en bouten zitten vast (denk ik) etc etc etc Dat geeft erg veel vertrouwen. Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by zappa »

Als de traditie zich verder zet, gaat mijn eerste rit met mijn pas gekuiste moto in de [color=#FF8000:2520k77j]stromende regen[/color:2520k77j] zijn.... Image
En? deze namiddag gaan rijden? Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Muug »

Neen, nog niet, maar geen paniek : het lot laat zich niet vangen. De regen zal er wel zijn als ik de baan op ga.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Muug »

Wete wat mij nog het meeste verrast na een jaar "moos" en nauwelijks kuisen?

Geen roest. Image


Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Raketman »

Motorboutjes ook niet ?
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Blackbert »

Roest ben ik ook nog niet tegengekomen.
Hij staat nu in zijn blootje te bibberen, kwestie van alle SAS- en EPCrommel er eindelijk eens af te gooien.
Zie ik daar een schoon bodempje bezinksel in het koelwatervatje. Image
Morgen eens checken hoe de olie eruit ziet, 't waterpeil is nog ok.
Afhankelijk daarvan, misschien deze week nog het waterpompding doen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by Muug »

Motorboutjes ook niet ?
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
motorboutjes heb ik nog niet bekeken, maar ik adviseer sterk om regelmatig in brabantse bagger te gaan rijden. Die leem is iets gelijk tectyl. Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 'k ga de moto wat onderhouden

Post by zappa »

Motorboutjes ook niet ?
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
motorboutjes heb ik nog niet bekeken, maar ik adviseer sterk om regelmatig in [color=#FF8000:131m2ylj]brabantse bagger [/color:131m2ylj]te gaan rijden. Die leem is iets gelijk tectyl. Image
Door de kerozine die uit de vliegtuigen dampt? Image
sig nature

Post Reply