kuch kuch ...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

De remblokskes zitten er al dik 3000km op, maar ik vroeg om d'r eens naar te kijken want ik dacht dat ze bleven hangen bij kou weer, (kan dikke zeverzijn ik gis maar naar het eerste 2 km afrem probleem Image )
Weet niet of er voor het steken van ketting en tandwiel iets a de rem(klauwen/blokskes) moet gebeuren?

Zelzate, ja

Ik ga straks terug gaan rijden, zal veel de achterrem gebruiken + kijken of 't beter ga.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: kuch kuch ...

Post by duibhce Kaelann »

buiten dat je dealer toch [color=#FF0000:3u5pk0r2]een beetje slordig[/color:3u5pk0r2] is. De remcilinders zijn waarschijnlijk helemaal open geduwd om de remschijf mooi tussen de nieuwe blokjes te krijgen.
als ze effectief vergeten zijn om de remblokken weer tegen de schijf te zetten voor de motor vrij te geven vind ik dat toch wel een groffe [i:3u5pk0r2]slordigheid[/i:3u5pk0r2]. Wat zou er gebeurt zijn moest het niet om de achterrem maar om de voorrem gaan?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: kuch kuch ...

Post by Tom Thumper »

Blijft ge geen rem hebben, ook nadat ge een paar keer duwt ?

Problematische achterrem is een gekend probleem. Afhankelijk van het bouwjaar van de motor zijn daar specifieke updates voor om dat probleem op te lossen. De basis is idd lucht in de remleiding.

Nu, dat ze daar bij uwen dealer niks vanaf weten verbaast mij, om het voorzichtig te zeggen, totaal niet Image Image . Ge ziet zo ook maar hoe goed uwe moto daar getest wordt na een onderhoud...
Lietje heeft dat ook al mogen ondervinden.
Oh ja, dat is KTM, dat was ik ff vergeten. Ik dacht aan de gewone dingen die er fout kunnen gaan. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: kuch kuch ...

Post by Tom Thumper »

Wat zou er gebeurt zijn moest het niet om de achterrem maar om de voorrem gaan?
Dat merken ze zelf als ze de moto buiten zetten. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: kuch kuch ...

Post by Raketman »

Ah ge gaat in Zelzate...ik dacht bij dingske. Allez, ge weet wel Image .
In ieder geval ook gene reclame maar kom, details Image .
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Nu na enkele keren freinen is terug als van ouds,jipppiii Image zal belleke lucht geweest zijn zekers?
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: kuch kuch ...

Post by Raketman »

Neuh, gelijk al eerder gezegd door anderen gewoon vergeten om de rem terug op te Imagepen na hermontage van het achterwiel.
Daarvoor moeten ze de remblokskes meestal induwen om de schijf er gemakkelijk terug tussen te krijgen.

grappig Imagepen

Imagepiedompiedompompom

Image amai

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Image Image mercikes Image Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: kuch kuch ...

Post by Tom Thumper »

Eigenlijk wel straf! Image En hoeveel vraagt die per uur om remblokjes te vervangen? Mag je dan niet op zijn minst een beetje degelijk afgeleverd werk verwachten?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Eigenlijk wel straf! Image En hoeveel vraagt die per uur om remblokjes te vervangen? Mag je dan niet op zijn minst een beetje degelijk afgeleverd werk verwachten?
De remblokskes zijn (nu) niet vervangen, wel de ketting en tandwielen.

Maar ik vroeg om eens te kijken naar de remblokskes want ik denk dat die blijven vasthangen als ik vertrek bij kou weer? ? ?

Wat ze dan gedaan hebben aan de remblokskes weet ik niet, heb da niet gevraagd.
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: kuch kuch ...

Post by Tom Thumper »

Om ketting en tandwielen te vervangen moet het achterwiel er uit. En om het terug op zijn plaats te krijgen is het een goed idee om de remblokjes open te duwen waardoor je meer plaats hebt om de remschrijf tussen de remblokjes te krijgen. En dan moet je die dus terug "oppompen" om ze weer tegen de remschijf te krijgen. Binnenkort ga je het nog zelf kunnen met al den uitleg die je hier krijgt. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Om ketting en tandwielen te vervangen moet het achterwiel er uit. En om het terug op zijn plaats te krijgen is het een goed idee om de remblokjes open te duwen waardoor je meer plaats hebt om de remschrijf tussen de remblokjes te krijgen. En dan moet je die dus terug "oppompen" om ze weer tegen de remschijf te krijgen. Binnenkort ga je het nog zelf kunnen met al den uitleg die je hier krijgt. Image

ge geeft me valse hoop Image kan nog niet eens een ketting aanspannen Image

maar toch merci voor de uitleg (en geduld Image )
sig nature

Post Reply