kuch kuch ...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Al een keer of twee voorhad, kort na vertrek, in een zone 50 daarna zone 70 ( lukt opdenduur om hem die snelheid te houden Image ) maar ik wil dan vb ne auto voorbij en ik draai aan de gas en hij blijft gewoon "schoon" zijn 70 houden, geen gasrespons??? als ik dan mijn gas los, lig ik er bijna over Image ik schakel dan terug en dan in rustige oma rijstijl schoon achter den otto blijven hangen.
De t? meter staat dan al halverwege, zou toch al warm moeten staan?

Ga voor volgende week een afspraak maken, dan mag hij naar zijn kuuroord, misschien is dit al een teken aan de wand?
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: kuch kuch ...

Post by Raketman »

Ge zou eens moeten kunnen zeggen op welk toerental ge dan hangt, als ge gas wilt geven en hij niet (direct) reageert.

Toevallig ergens 5000-5500 rpm ?
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Ge zou eens moeten kunnen zeggen op welk toerental ge dan hangt, als ge gas wilt geven en hij niet (direct) reageert.

Toevallig ergens 5000-5500 rpm ?
zo iets ja misschien ietske minder..?
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: kuch kuch ...

Post by Raketman »

De mijne heeft dat ook al heel zijn jonge leven. Koud blok + ergens rond de 5000 rpm = verslikken. Toevallig zit daar ook een homologatiedip bij de injectiemodellen.
Ik heb dat kunnen milderen door de gangsportsensor (begrenzing in 2de en 3de versnelling- EPC) uit te schakelen. Hij doet het dan nog, maar veel minder voelbaar.
't Is de combinatie van de 2 : begrenzer die ??n setje vlinderkleppen in de injectie tegenhoudt bij vol gas geven ?n het koud staan van het blok. Inhalen aan 50km/h is in 2de of 3de, dus verder moet ge't niet gaan zoeken denk ik zo.
Eenmaal goed op temperatuur zou het normaal gezien niet meer mogen gebeuren.

Ge kunt dat bij een koud blok dus een beetje omzeilen door uw acceleratie te beginnen rond de 4000rpm. Dan trekt hij vlot door die dode zone.
Andere optie is een versnelling lager en zien dat ge boven de 5500 rpm begint in te halen, maar dan wordt het direct een streep gemener h? Image ...
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: kuch kuch ...

Post by fore »

Nog nooit problemen mee gehad .... kuchkuch ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Heb 't deze week terug voor gehad, tijdje achter een auto in zon(d)e 50, denk dat ik wel amper 3500 a 4000 toeren had en 't enige dat ik dan kan doen is volledig terugschakelen en herbeginnen. Dan gaat 't normaal. Image

Door het voorspelde vriesweer zal het er niet van komen deze week om hem binnen te doen voor 15 onderhoud, (volgende week ook niet=cong?e) zou dat best in de garage ook eens vragen, stel dat iets anders is en hij is nog in garantie? Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

over de garantie gesproken, mijn achterrem heeft iets van een truk die stevig moet remmen in een afdaling (soms handig ze horen mij afkomen Image )

blijkbaar is de smt in dat bedje beetje ziek? langduurtest
Mij stoort het niet echt, integendeel, maar kan 't kwaad om daar mee verder te rijden? ? ?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: kuch kuch ...

Post by Blackbert »

Niet van wakker liggen. Mijnen Adv heeft dat ook. Vroeger, met de originele schijf en nu, met 1 van Braking. Kan gene kwaad. Volgende keer ga ik eens niet-KTM remblokken aanschaffen, zien wat dat geeft.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: kuch kuch ...

Post by Raketman »

Lietje de zijne heb ik al horen piepen, die van McB heeft dat ook al gedaan.
Die van mij nog nooit. Die doet nochthans vanalles, maar net dat niet Image .
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kuch kuch ...

Post by Muug »

Die van mij nog nooit. Die doet nochthans vanalles, maar net dat niet Image .
Geloof het of niet Raketman, maar dat is ??k een defect ! Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: kuch kuch ...

Post by Theo »

Die van mij nog nooit. Die doet nochthans vanalles, maar net dat niet Image .
Geloof het of niet Raketman, maar dat is ??k een defect ! Image
Image Image Image

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Gisteren binnen gedaan, dat proberen uilteggen, een hele uitleg gekregen over bougies die aan vervanging toe zijn? had wel mijn denkbeeldige oordopkes in Image

Maar vandaag geen probleem meer mee gehad, "loopt" (paarden hinnik Image )
soepelder Image of ik stel me dat toch voor?

Eerst dacht ik wauw die (vervang) cbf maar toen ik mijne terug kreeg WAUW[/size:2ricw3r2]that's my horse!! Image Image Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

Image Image gisteren terug, kan nu niet meer aan de vrieskou liggen zoals ik dacht, heeft eerder iets met konstante snelheid ?

Een stuk aan 100/u gereden, hij begint met te minderen van snelheid, als ik dan zachtjes stop met gas geven lig ik er bijna over Image best is remmen en terug schakelen en herbeginnen opschakelen, wel niet direkt leutig op den n49 Image

Als ik de eerste 2 km met variabele snelheid gereden heb, heeft die daar geen last van? na ongeveer 2 km ook niet meer.

startpijn?
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: kuch kuch ...

Post by frederikw »

Ik had onlangs iets gelijkaardigs, maar niet zo straf als bij u precies. Rustig aan het bollen en dan ineens versnellen -> even inhouden. Fractie van een seconde, en dan komt hij er door.

Het rare is: ik heb mijne moto vant weekend eens gewassen (twas vandoen Image ) en nu is het over.

Precies of er iets verstopt zat. Ik heb al zitten denken aan de tankontluchting enzo..

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

zou ook nog kunnen zeggen dat is sinds ze hem met een bobcatje optilden? Image Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

ben hier nog ne keer..... Image

vanmorgen (nie warm! 4?) alweer een beetje van dadde, inhouden niet meer hoger in snelheid geraken... Image

Ik dacht als die moto begint in te houden door....? moet die toch verder blijven bollen als ik mijn amberiaas intrek? maar njet zenne, hij stopt gewoon verder zoals hij bezig was... Image

NIET LACHEUUU : Zou het koude remblokskes kunnen zijn? Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kuch kuch ...

Post by zappa »

vandeweek nieuw ketting + tandwielen (18500km) laten steken, ook gevraagd om naar de remblokskes te kijken of 't dat is dat de moto bij koude afremt (zie hierboven Image ) De remblokken achteraan hebben ze vervangen op 15d en eigenlijk is dat probleem sindsdien onstaan? of is ligt aan de temperatuur dat sinds dan kouder is?
Hem Image terug gaan halen, Image heb nu bijna geen achterrem Image (stop voor kruispunt rem ik eerst voor dan 't laatste stukje achter zadat ik met mijne links been kan gaan steunen, stond ineens al 2m verder op't kruispunt Image dan ik had verwacht Image )

Kan dat lucht zijn in de leidingen? Image Image Image Image Image Image Image Image Image

HEEELLLPPP
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: kuch kuch ...

Post by Raketman »

Blijft ge geen rem hebben, ook nadat ge een paar keer duwt ?

Problematische achterrem is een gekend probleem. Afhankelijk van het bouwjaar van de motor zijn daar specifieke updates voor om dat probleem op te lossen. De basis is idd lucht in de remleiding.

Nu, dat ze daar bij uwen dealer niks vanaf weten verbaast mij, om het voorzichtig te zeggen, totaal niet Image Image . Ge ziet zo ook maar hoe goed uwe moto daar getest wordt na een onderhoud...
Lietje heeft dat ook al mogen ondervinden.
Nil volentibus arduum

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: kuch kuch ...

Post by Tom Thumper »

Was dat de eerste keer dat je remde nadat de nieuwe remblokjes gestoken waren? Dan moet je u nu gewoon een paar keer remmen en probleem zal opgelost zijn. Je gaat voelen dat je terug weerstand in de rempedal krijgt. Je moet je er dan ook geen zorgen meer over maken buiten dat je dealer toch een beetje slordig is. De remcilinders zijn waarschijnlijk helemaal open geduwd om de remschijf mooi tussen de nieuwe blokjes te krijgen. Je moet dan een paar keer remmen om de blokjes weer vlak tegen de schijf te krijgen om te kunnen remmen en een degelijke technieker duwt gewoon een paar keer op het rempedal en je kan zonder problemen vertrekken (of terug remmen).
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply