uitgaande demping op een poot

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: uitgaande demping op een poot

Post by Muug »

als dat zo is, dan zal dat alleszins niet fout zijn

ik heb steven casaer van bikesetup.be ooit ne keer horen spreken over asymmetrisch regelbare instellingen en hij zag daar geen probleem in. Beide poten zitten vast in dezelfde kroonplaten dus beide poten reageren gelijk op die instellingen.

niks van aantrekken dus.

Als gij u tenminste niet vergist hebt Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: uitgaande demping op een poot

Post by Raketman »

't Is ongeveer gelijk McBoy zegt, maar met de nuance dat een vork gewoon het gemiddelde neemt van de instellingen.

Bvb als de ene poot zijn uitgaande demping op 15 clicks staat en de andere op 10, dan staat de hele vork gemiddeld op 12,5 clicks.
Da's voor de maniakale fine-tuners onder ons die tot achter de komma willen regelen.

Bij de vork van de Versys is dat gewoon om op de kostprijs van de vork te besparen, enen demper-unit minder...

Bij de Montesa is ene kant enkel veervoorspanning, andere kant enkel demping. Da's besparen op gewicht Image .
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: uitgaande demping op een poot

Post by Blackbert »

Ook al eens in een artikel zien staan, dat de regelingen verdeeld worden over de poten.

Soit, nu we 't er toch over hebben: als er geen H-S of + en - opstaat, dan is met de klok mee = dicht = meer demping. Just?
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: uitgaande demping op een poot

Post by Tom Thumper »

Zelfde systeem op de Tiger. Een poot om de ingaande demping te regelen, andere om de uitgaande demping te regelen. Ik heb mijn kop daar ook al over gebroken maar het werkt wel.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply