Mijne kwak en ik, we gaan goeie vriendjes worden
Maar ik ben toch nog een beetje aan het desteren
Ik heb wat problemen met de vitessen, meerbepaald met het terugvinden van de eerste versnelling en de neutraal.
Met de vorige had ik ook dat probleem, dus nu zou ik wel eens willen weten of dat wel degelijk aan de kwak ligt of eerder aan mij?
't Is vooral bij vertrek uit stilstand of stoppen aan een rood licht dat ik de neutraal of de eerste moeilijk terugvind, en als het dan groen wordt, sta ik daar als nen onnozelaar nog de juiste vitesse te zoeken. Dat vind ik een beetje ambetant .
Als het probleem aan de kwak ligt, is er iets dat ge daaraan kunt doen?
Een kwakvraagje...
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Een kwakvraagje...
die kwakken hebben daar inderdaad wat last van. Ge kunt daar iets aan doen, vanaf 100000km zal dat misschien beteren...
Misschien kan andere olie ook een oplossing zijn maar ik betwijfel het...
Misschien kan andere olie ook een oplossing zijn maar ik betwijfel het...
Re: Een kwakvraagje...
simpelste oplossing : in de laatste meter voor 't rood licht naar neutraal of naar eerste gaan.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Een kwakvraagje...
simpelste oplossing : in de laatste meter voor 't rood licht naar neutraal of naar eerste gaan.
en als je in eerste staat en niet in neutraal geraakt, koppeling even lossen tot halverwege, eventueel 10cm vooruit bollen, koppeling weer helemaal intrekken en naar neutraal schakelen. Omgekeerd ook als je in neutraal staat koppeling volledig lossen, even 10cm voor- of achteruit duwen en opnieuw proberen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Een kwakvraagje...
Ik schakel altijd al naar neutraal nog voor ik stil sta.
Of ik zorg er toch op zijn minst voor dat ik in 1e zit. Klein tikske naar boven en ge hebt uwe neutraal, altijd, zelfs met ne kawa (heb met 2 gereden).
In stilstand schakelen kan stroef gaan, in beweging niet.
Als ge dan terug wilt vertrekken is gewoon ene naar beneden en ge klikt in uw 1e, doodeenvoudig...
Of ik zorg er toch op zijn minst voor dat ik in 1e zit. Klein tikske naar boven en ge hebt uwe neutraal, altijd, zelfs met ne kawa (heb met 2 gereden).
In stilstand schakelen kan stroef gaan, in beweging niet.
Als ge dan terug wilt vertrekken is gewoon ene naar beneden en ge klikt in uw 1e, doodeenvoudig...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Een kwakvraagje...
't is niet dat uw schakelpookje wat te laag staat (was bij den mijne zo) dagge bijna met uw tenen aan de grond zit om van 1ste naar neutraal te geraken?
ze hebben dat dan een standje naar boven gezet en 't ging gemakkelijker om 't juste te vinden.
ze hebben dat dan een standje naar boven gezet en 't ging gemakkelijker om 't juste te vinden.
sig nature
Re: Een kwakvraagje...
Loetje da ligt ni aan u denk ik, Ann heeft daar ook altijd last mee, en ik heb haar al een paar keer gezegd wat Motorcycle boy hier aanhaalde, maar het dringt nog ni helemaal door
grtz
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Een kwakvraagje...
Mijn TDM heeft ook soms die kuren en ik ben toch al een ervaren motorrijder
en nee jos je moet nu niet komen vertellen dat jij daar nooit last van heb
en nee jos je moet nu niet komen vertellen dat jij daar nooit last van heb