Een kwakvraagje...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

Mijne kwak en ik, we gaan goeie vriendjes worden Image
Maar ik ben toch nog een beetje aan het desteren Image
Ik heb wat problemen met de vitessen, meerbepaald met het terugvinden van de eerste versnelling en de neutraal.
Met de vorige had ik ook dat probleem, dus nu zou ik wel eens willen weten of dat wel degelijk aan de kwak ligt of eerder aan mij?
't Is vooral bij vertrek uit stilstand of stoppen aan een rood licht dat ik de neutraal of de eerste moeilijk terugvind, en als het dan groen wordt, sta ik daar als nen onnozelaar nog de juiste vitesse te zoeken. Dat vind ik een beetje ambetant Image.
Als het probleem aan de kwak ligt, is er iets dat ge daaraan kunt doen?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Stefke
Posts: 2910
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een kwakvraagje...

Post by Stefke »

die kwakken hebben daar inderdaad wat last van. Ge kunt daar iets aan doen, vanaf 100000km zal dat misschien beteren... Image
Misschien kan andere olie ook een oplossing zijn maar ik betwijfel het...

Online
User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een kwakvraagje...

Post by Muug »

simpelste oplossing : in de laatste meter voor 't rood licht naar neutraal of naar eerste gaan.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een kwakvraagje...

Post by duibhce Kaelann »

simpelste oplossing : in de laatste meter voor 't rood licht naar neutraal of naar eerste gaan.

Image

en als je in eerste staat en niet in neutraal geraakt, koppeling even lossen tot halverwege, eventueel 10cm vooruit bollen, koppeling weer helemaal intrekken en naar neutraal schakelen. Omgekeerd ook als je in neutraal staat koppeling volledig lossen, even 10cm voor- of achteruit duwen en opnieuw proberen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een kwakvraagje...

Post by petervdc »

Image
Keep going

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Een kwakvraagje...

Post by Kwakkel »

Ik schakel altijd al naar neutraal nog voor ik stil sta.
Of ik zorg er toch op zijn minst voor dat ik in 1e zit. Klein tikske naar boven en ge hebt uwe neutraal, altijd, zelfs met ne kawa (heb met 2 gereden).
In stilstand schakelen kan stroef gaan, in beweging niet.
Als ge dan terug wilt vertrekken is gewoon ene naar beneden en ge klikt in uw 1e, doodeenvoudig...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een kwakvraagje...

Post by zappa »

't is niet dat uw schakelpookje wat te laag staat (was bij den mijne zo) dagge bijna met uw tenen aan de grond zit om van 1ste naar neutraal te geraken?

ze hebben dat dan een standje naar boven gezet en 't ging gemakkelijker om 't juste te vinden.
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Een kwakvraagje...

Post by Drummer »

Image Image Image


Loetje da ligt ni aan u denk ik, Ann heeft daar ook altijd last mee, en ik heb haar al een paar keer gezegd wat Motorcycle boy hier aanhaalde, maar het dringt nog ni helemaal door Image Image Image Image


grtz

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Een kwakvraagje...

Post by kirikoe »

Mijn TDM heeft ook soms die kuren en ik ben toch al een ervaren motorrijder Image

en nee jos je moet nu niet komen vertellen dat jij daar nooit last van heb

Post Reply