Ik heb het opengedraaid blok eens goed kunnen bekijken. Het was interessant om zo een keer zijnen binnenkant te zien. Schade viel eigenlijk wel mee. Het enige dat echt beschadigd was, is de cilinderwand die aan de uitlaatkant was uitgesleten. Nicasil laagje weg en dan en putteke in het aluminium. De zuiger, de zuigerveren en de kleppen zijn nog in goede staat maar natuurlijk voorzien van een mooi aangekoekt laagje onverbrande olie. Ja, als je dat ziet is het meteen duidelijk waar al die liters olie naartoe gegaan zijn.
Een andere geruststelling is dat er geen water in de olie terecht gekomen is. Vermoedelijk is het koelwater er met de laaste val gewoon uitgelopen, ik heb hem toen tamelijk lang op zijn kant laten liggen en het regende, die extra plas is dan niet opgevallen.
Wat ik wel cool vond is er op de zuigers sporen van slijtage door intensief gebruik te zien was, zo van die krasjes die duidelijk maken dat de Rudy niet zomaar een brommerke is dat alleen maar buiten mag als het schoon weer is en zich dan vooral niet mag vuil maken, nee, de Rudy is ne stoere!
en nog toffer is dat die zuiger nu ook onder garantie vervangen wordt.
Allee, het einde van dit verhaal is blijkbaar in zicht. Rudax is volgende week in verlof, de week erna kan hij hopelijk terug in orde gezet worden en kan ik HRH sir Rudy I, na die revisie mag zijnen naam ook een beetje een upgrade hebben, terug roderen. Oei, als dat maar goed komt, 1000 km lang mijn rechterpols mooi onder controle houden.
Me gusta la moto, me gustas tu.