batterij

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Post by F M »

Toen de motor een paar maand stil stond, had ik de optimate nodig om de batterij weer aan het werk te krijgen. Ook gisteren heb ik de batterij aan de optimate gehangen. Deze morgen startte de motor dus wel. Ook nadat hij even bij TC Moto gestaan heeft, startte hij nog. Maar 200 meter voor ik thuis kwam, stopte ik nog even bij een vriend. 10 minuten daarna gaf de batterij alleen nog maar wat tikjes...

Ik veronderstel dat de batterij gewoon aan zijn einde is ? Of zou het feit dat de batterij plat is na een 20 minuten rijden eerder wijzen op een defecte alternator ?

By the way, zo een RT is toch zwaar om te duwen. Ik had mijn zoon en dochter nodig om hem de garage helpen in te duwen...
I am confused. Oh no, maybe not!

Tux
Posts: 56
Joined: 30 Jan 2013 20:59

Re: batterij

Post by Tux »

Toen de motor een paar maand stil stond, had ik de optimate nodig om de batterij weer aan het werk te krijgen. Ook gisteren heb ik de batterij aan de optimate gehangen. Deze morgen startte de motor dus wel. Ook nadat hij even bij TC Moto gestaan heeft, startte hij nog. Maar 200 meter voor ik thuis kwam, stopte ik nog even bij een vriend. 10 minuten daarna gaf de batterij alleen nog maar wat tikjes...

Ik veronderstel dat de batterij gewoon aan zijn einde is ? Of zou het feit dat de batterij plat is na een 20 minuten rijden eerder wijzen op een defecte alternator ?

By the way, zo een RT is toch zwaar om te duwen. Ik had mijn zoon en dochter nodig om hem de garage helpen in te duwen...
Bij een diep ontladen batterij trekken de platen krom. Alternator, regelaar en of voedingsdraad naar batterij kan natuurlijk ook maar voor 't zelfde geld zit je ergens met een serieus verlies. Meten is weten. Gaat de spanning over de polen van de batterij omhoog als je motor draait; m.a.w. wordt je batterij bijgeladen? Hoeveel meet je (moet te verwaarlozen zijn) met een Amperemeter tussen batterij en plusdraad als alle vrbruikers en contact af staan? Niet starten met je meter ertussen want dat kan je meter echt niet aan! Of zet hem eens aan de optimate en als die alles op groen heeft staan, laat hem dan eens even (die 10 minuten) gewoon staan zonder de optimate. Als hij dan nog start kan je richting laadcircuit beginnen denkenen zoniet aan een slechte batterij of een lekstroom.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: batterij

Post by zappa »

juist 25 % korting op batterijen bij Louis
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: batterij

Post by Blackbert »

Een RT? uwen aandrijfriem (distributieriem) ligt er toch niet af?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: batterij

Post by F M »

En hoe moet ik dat zien ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: batterij

Post by Stefke »

Een RT? uwen aandrijfriem (distributieriem) ligt er toch niet af?
alternatorriem. te vervangen om de 60000, hoewel BMW dat toch om de 40000 doet. ik denk eerder dat de batterij gewoon om zeep is.
[youtube:2igi2oe6]http://www.youtube.com/watch?v=YzPTPN98x40[/youtube:2igi2oe6]

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: batterij

Post by F M »

Batterij is ondertussen vervangen.


Maar goed ook. Zondag staat eindelijk de eerste rit van het jaar op het programma. Joepie ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply