eentje om over door te bomen:
Aan de cm 250 C heeft nooit een toerenteller gezeten (fabrieksaf).
Echter zit er nu op losse wijze eentje aan.
De motor moet in eerste fase volledig origineel worden.
Dus die toerenteller moet er af,
nu vraag ik mij af: de kabels die in de kabelboom lopen... kunnen dus eigenlijk niet standaard zijn?
Zou ik deze dan zomaar mogen verwijderen?
lijkt mij gemakkelijker om de boel wat "properder" te maken.
Maar wat ik mij dan afvraag,
als zo'n oudere motor nooit voorzien is van toerenteller, hoe zetten ze die er dan aftermarket op?
Bij de CL en CB van eenzelfde jaartal (ongeveer) zaten de toerentellers nog op de nokkenas...
dus niets elektronisch, zoals deze blijkbaar wel doet?
iemand ideetje? (of antwoorden op bovenstaande vragen? )
Kabelbomen
Re: Kabelbomen
Aftermarket kan op verschillende manieren, met bvb een magnetisch opnemerke ergens op een draaiend deel van de motor, of met een opneemspoel op de bougiekabels...
Voor ge draden knipt, toch maar eens heel goed kijken of ze nergens anders voor gebruikt/afgetakt worden.
Voor ge draden knipt, toch maar eens heel goed kijken of ze nergens anders voor gebruikt/afgetakt worden.
Nil volentibus arduum
Re: Kabelbomen
Dat laatste was ik zoiezo van plan...Aftermarket kan op verschillende manieren, met bvb een magnetisch opnemerke ergens op een draaiend deel van de motor, of met een opneemspoel op de bougiekabels...
Voor ge draden knipt, toch maar eens heel goed kijken of ze nergens anders voor gebruikt/afgetakt worden.
maar der is al serieus aan geprutst geweest,
groenekabels gaan plots over in rood (met wat plakband),
die rode verdwijnt dan in de toerenteller.
Dus ik hoop dat die vervuilde kabels er gewoon uit kunnen,
maar tword dus idd degelijke controle