Spaakwielen ktm

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

Gezocht : iemand die de spaken van mijn ktm wielen kan nazien op correcte spanning
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Spaakwielen ktm

Post by duibhce Kaelann »

Gevonden: uwe dealer.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Spaakwielen ktm

Post by Drummer »

Image Image Image


LOL

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Spaakwielen ktm

Post by petervdc »

Gevonden: uwe dealer.
Die wil me met veel plezier een nieuw wiel verkopen, wat niet echt mijn bedoeling is...
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Spaakwielen ktm

Post by fore »

Image .... Ne fietsenmaker 'zou' daar toch ook verstand moeten van hebben ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Spaakwielen ktm

Post by Muug »

ne motocrosser, zonder twijfel. Vooral ene van de ouwe stempel, zo ene die veel zelf deed.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Spaakwielen ktm

Post by Harald »

Gezocht : iemand die de spaken van mijn ktm wielen kan nazien op correcte spanning
Wat is er mis mee?
Heeft het wiel een slag? Is er een spaak defect? Voelt ge zelf verschil in spanning tss de spaken?
Als uwen dealer u een ander wiel wilt verkopen, kan dit 2 dingen betekenen:
- Hij kent er iets van, en ziet dat uwe velg defect is en daardoor u eentje verkopen omdat zijn werkuren duurder zijn dan een nieuw wiel.
- Hij kent er niets van.

Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Spaakwielen ktm

Post by bompa »

Ik zou zeggen een wielemaker die crosswielen maakt of terug goed zet,

Als Je met een nieuwe allroad of enduro een tijdje gereden hebt, zouden ze in het begin bij het onderhoud de spaken toch wel terug moeten aanspannen,of zeker is voelen of er geen los staan en terug vast zetten ,dat zouden ze toch een paar keer moeten doen tijdens de onderhoudsbeurten, of je hebt kans dat de wielen toch ovaal worden , of er een slag in komt.
Je kan ze zelf ook controleren, je zet je er is goed voor,wiel van de grond en met de juiste sleutelmaat voel je is aan de spaken of er geen bij zijn die niet te los staan

Ik heb ooit zo een wiel van mijne kdx zelf bespaakt, moest wel de velg was rot, en ik had een crosswiel van een kx met een goede velg,maar dat wiel paste niet in mijne enduro te breed, daar heb ik toen toch wel een paar avonden aangezeten Image dacht da komt niet meer goed, maar na een paar zeer lange avonden is dat toen toch in orde gekomen Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Spaakwielen ktm

Post by petervdc »

Wat is er mis mee?
Er lagen Scorpions op, en nu Scouts.
De balancering is opnieuw gebeurd en is goed.
Wat ik voel als ik rij, is een op en neer gevoel, precies ik zit op een tractor.
Wat ik zie als het wiel op die balanceringsmachine ronddraait, is dat er een slag in zit, een hoogteslag zegt de bandenboer.
Er zit geen deuk in de velg, enfin, niet zichtbaar toch.
De bandenboer stelt voor om de spaken es te laten checken.
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Spaakwielen ktm

Post by zappa »

Zelf doen?


als je met een schroevendraaier over de spaken tikt moeten die allemaal 't zelfde klinken, bij mijn husaberg kan ik door halverwege de spaak vast te nemen en wat te bewegen voelen of ze mee geeft of niet (mag niet mee geven)

en dan kan je ze zelf een kwart draaike aanspannen, over langs een spaak aanspannen ( steeds eentje overslaan) , beginnen bij de ventiel

bij sommige moto's zit zo'n spaken spanner bij 't werkmateriaal, bij mijne husa deze :

Image

Als je niet echt voelt dat sommige spaken losser staan dan andere, dan denk ik eerder dat het uw wiel lagers zullen zijn ( heb je uw oude band niet eens goed plat op de grond gelegd en bekeken, misschien zaten daar al " bobbels" op door hobbelig af te slijten? )
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Spaakwielen ktm

Post by TRooPER »

r4 moto's in destelbergen geeft voor mijn 640adv ook paar keer spaak gestoken en de rest nagekeken.
geen problemen mee gehad nadien (met die wielen)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Spaakwielen ktm

Post by petervdc »

Hmm, kunnen lagers al versleten zijn na 40.000km ? Ik voel geen speling als ik het wiel beweeg of zo.
De oude band is achtergebleven bij de bandenboer...
De verkoper zou er "alleen maar" woon/werk mee gedaan hebben, maja, hoe zeker kun je daarvan zijn h?, hij verkocht hem na 3 jaar omdat ie afgeschreven was.
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Spaakwielen ktm

Post by TRooPER »

Hmm, kunnen lagers al versleten zijn na 40.000km ? Ik voel geen speling als ik het wiel beweeg of zo.
De oude band is achtergebleven bij de bandenboer...
De verkoper zou er "alleen maar" woon/werk mee gedaan hebben, maja, hoe zeker kun je daarvan zijn h?, hij verkocht hem na 3 jaar omdat ie afgeschreven was.

tijdens mijn woon/werk met de 640adv reed ik ook over voetpaddorpels, drempels met de GAS erop, ....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Spaakwielen ktm

Post by bompa »

Hmm, kunnen lagers al versleten zijn na 40.000km ? Ik voel geen speling als ik het wiel beweeg of zo.
De oude band is achtergebleven bij de bandenboer...
De verkoper zou er "alleen maar" woon/werk mee gedaan hebben, maja, hoe zeker kun je daarvan zijn h?, hij verkocht hem na 3 jaar omdat ie afgeschreven was.
Als je je wiel niet zijdelings kan bewegen of er zit niks speling op is de kans wel klein op een lager die stuk is denk ik

Misschien toch best een wielemaker zoeken hier of daar, spijtig die ik wist doet da niet meer wegens te oud,maar die
maakte die wielen veel sterker met ze anders te herspaken

Hij zal zich wel is gewaagd hebben,aan hier en daar een onverhard wegeltje zeker met wa putten in, dat zijn eigenlijk de gevaarlijkste met een zware allroad , kom je kleine nogal diepe putten tegen , en je bost daar met je voorwiel in heb je prijs ,
Met mijne enduro ga ik dan gewoonlijk naar achter hangen en gaas ,en dat voorwiel gaat dan vlot de lucht in en over die putten
Maar met de KTM en den Tenere is da niet zo makkelijk , het gaat wel maar daar moet je harder op werken die momenten

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Spaakwielen ktm

Post by Blackbert »

in 't mijne zit ook een 'slagje' beetje ovaal, beetje uit center li-re. je ziet het alleen op de balanceersteun of als ik over mijn ruit ga kijken tijdens 't rijden. verder geen last van. Hoeft niet pers? te komen door offroad te gaan.
Iemand die er verstand van heeft kan dat daar uithalen. R4 bvb, maar da's weer in Gent.
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Spaakwielen ktm

Post by petervdc »

in 't mijne zit ook een 'slagje' beetje ovaal, beetje uit center li-re. je ziet het alleen op de balanceersteun of als ik over mijn ruit ga kijken tijdens 't rijden. verder geen last van. Hoeft niet pers? te komen door offroad te gaan.
Iemand die er verstand van heeft kan dat daar uithalen. R4 bvb, maar da's weer in Gent.
Kheb r4 gemaild.
Tis een hoogslag zegt de bandenboer, ik voel da vrij ferm als ik rij.
Hoe komt het dat ik dat niet voelde met de vorige voorband, de scorpion ??
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Spaakwielen ktm

Post by den Bullet »

Jan Luyten van Luytenimport

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Spaakwielen ktm

Post by petervdc »

[quote]Jan Luyten van Luytenimport

Ik woon aan de kust h?, das wat ver Image
R4 moto's in destelbergen zou dat ook kunnen zegt ie in zijn mail, ik zoek nog even wat dichter bij huis...
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Spaakwielen ktm

Post by petervdc »

Kga volgende week es langs bij Raes in Loppem.
Prijs zou 50euro zijn...
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Spaakwielen ktm

Post by den Bullet »

Ik woon aan de kust h?, das wat ver Image
...
... ajommoja ...

Image

Post Reply