Doen of niet doen?

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Post by Davy78 »

Mijn vriendin is momenteel aan het shoppen voor een andere moto. Ze heeft zich nog maar een paar maand geleden een deauville gekocht, maar dat was om verschillende redenen een miskoop:
- er scheelde iets met voorvorken of frame, dat ding deed heel raar in de bochten
- we gaan nu toch voor iets met minder gewicht en lagere zitpositie (ze is 1m60)

Vandaag dus gans vlaanderen rond aan het rijden om verschillende motos te proberen ... Deze morgen hebben we een Fazer 600 gezien. Bouwjaar 2001 en iets van een 30.000km op de teller. Ik denk dat mijn vriendin al min of meer beslist heeft dat het die gaat worden. Heel begrijpelijk: dat ding is echt licht en lag heel leuk in de bochten. Had ook recent een revisie gehad van de voorvorken. En bovendien is hij rood (heel belangrijk voor mijn vriendin Image)

Waar ik mij wel zorgen om maak: er hing zo een polyester onderkuip aan (iets dat ik enkel verwacht bij circuit motoren), en dan wist hij ook nog te vertellen dat er speciale olie in zat met nog additieven etc Image ... Hij beweerde van niet, maar ik denk nu toch dat die moto redelijk veel circuit sessies heeft gezien. Is dat iets waar ik mij zorgen over moet maken? Zoeken we beter verder? En als we hel nu toch zouden kopen, kunnen we die "speciale" olie niet gewoon terug vervangen door normaal spul?

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Doen of niet doen?

Post by Stefke »

Verder zoeken, keuze genoeg in die categorie! Image

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... &start=105

maar dit is wel eeetje zonder koffers... Image

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Doen of niet doen?

Post by TRX »

Een Fazer is nu niet direct een circuitmoto, ik heb de laatste jaren nog al wat dagen op circuit doorgebracht, het zij als rijder, lesgever, fotograaf, helper of gewoon toeschouwer en ik kan de Fazers dat ik daar zag rijden op 2 handen tellen. Reden ook telkens bij de beginners, dus mensen die 1 ? 2 keer per jaar op circuit reden.
Uitzonder is mijn pa die van een Fazer zijn circuitmoto heeft gemaakt Image , maar das om dat em te oud is voor een sportief model, zijn knoken kunnen dat niet aan. Mor em gaat dan ook niet tot het rood, schakelt altijd 1.000tpm voor het rood Image .

Als de moto niet verhoogd is en de voetsteunen zijn niet afgesleten is dat al een goeie aanduiding dat em niet op circuit gereden heeft.
Zijn het vrij nieuwe banden of eerder versleten banden ? Hoe zijn ze versleten, heb je er foto's van ?
Er zijn vrij veel mensen die zo'n onderkuip mooi vinden, ik meen mij trouwens te herinneren dat zo'n onderkuip bij een Fazer vrij vlug de grond raakt, zeker op circuit waar de hellingshoeken groter zijn (vandaar ook eventueel afgesleten voetsteunen).
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat em rechtdoor hard reed op circuit en in de bochten niet, maar das even goed mogelijk op openbare weg h?.
Een moto die in 5 jaar tijd pakweg 15 keer op circuit gereden heeft is geen enkel probleem, nen 'kl**o' die 's morgens naar zijn werk vertrekt en na 3km op de autosnelweg 't kot openzet is veel slechter zunne Image .

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Doen of niet doen?

Post by laouen »

Image

voor de rest zijn die fazers behoorlijk onverwoestbaar Image ik ga volgend weekend richting 90000km gaan Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Doen of niet doen?

Post by Stefke »

, nen 'kl**o' die 's morgens naar zijn werk vertrekt en na 3km op de autosnelweg 't kot openzet is veel slechter zunne Image .
pfieuwww, gelukkig is dat bij mij na 2 kilometer... en openzetten is misschien wat overdreven...Image
Als de moto niet verhoogd is en de voetsteunen zijn niet afgesleten is dat al een goeie aanduiding dat em niet op circuit gereden heeft.
Zijn het vrij nieuwe banden of eerder versleten banden ? Hoe zijn ze versleten, heb je er foto's van ?
zegt ook weinig want kan allemaal al netjes vervangen zijn h?, ik heb hier nog halve voetsteunen en valvleugeltjes van de Pan European liggen en de Sprint ST heeft nog nooit een circuit gezien maar heeft wel een geschuurd schakelpedaal, zijpoot, voetsteun en koffer... Image
stupid
ik ga volgend weekend richting 90000km gaan Image
mijne triple richting 200k, allez ttz 151k voorbij... Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Doen of niet doen?

Post by laouen »

, nen 'kl**o' die 's morgens naar zijn werk vertrekt en na 3km op de autosnelweg 't kot openzet is veel slechter zunne Image .
pfieuwww, gelukkig is dat bij mij na 2 kilometer... en openzetten is misschien wat overdreven...Image
Jommo Stef, ge moet er ook bij zeggen hoe lang ge over die 2km doet h? Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Doen of niet doen?

Post by Stefke »

Jommo Stef, ge moet er ook bij zeggen hoe lang ge over die 2km doet h? Image
Tijdens de week toch de volle 5 minuten, in't weekend zeker 2 minuten... Image

Post Reply