zelfdoeners..

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zelfdoeners..

Post by F M »

Over zelfdoeners gesproken.

Aan de ene kant van het universum heb je Raketman en consoorten, die hele moto's uit elkaar halen en ze helemaal opknappen en opnieuw in mekaar steken.

Aan de andere kant van het universum zit ik. De sukkel die daarnet voor de allereerste keer in zijn 53jarig bestaan de olie van een scootertje gewisseld heeft, een nieuwe luchtfilter gestoken, en morgen een nieuwe batterij zal plaatsen (nadat de nieuwe opgeladen is). En fier dat ik ben op de 80 uitgespaarde euro's ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: zelfdoeners..

Post by duibhce Kaelann »

Aan de andere kant van het universum zit ik. De sukkel die daarnet voor de allereerste keer in zijn 53jarig bestaan de olie van een scootertje gewisseld heeft, een nieuwe luchtfilter gestoken, en morgen een nieuwe batterij zal plaatsen (nadat de nieuwe opgeladen is). En fier dat ik ben op de 80 uitgespaarde euro's ! Image
Zo begint elke zelfdoener toch?
De meesten misschien wat vroeger, maar laat u dat niet tegenhouden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

inderdaad, zo zijn we allemaal begonnen. Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zelfdoeners..

Post by F M »

Over zelfdoeners gesproken.

... die daarnet voor de allereerste keer in zijn 53jarig bestaan de olie van een scootertje gewisseld heeft, een nieuwe luchtfilter gestoken, en morgen een nieuwe batterij zal plaatsen (nadat de nieuwe opgeladen is). En fier dat ik ben op de 80 uitgespaarde euro's ! Image
Et voil?:
Sym Mio te koop
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zelfdoeners..

Post by TRooPER »

Over zelfdoeners gesproken.

Aan de ene kant van het universum heb je Raketman en consoorten, die hele moto's uit elkaar halen en ze helemaal opknappen en opnieuw in mekaar steken.

Aan de andere kant van het universum zit ik. De sukkel die daarnet voor de allereerste keer in zijn 53jarig bestaan de olie van een scootertje gewisseld heeft, een nieuwe luchtfilter gestoken, en morgen een nieuwe batterij zal plaatsen (nadat de nieuwe opgeladen is). En fier dat ik ben op de 80 uitgespaarde euro's ! Image
En volgende keer gaat dat op de helft van de tijd en met meer zelfvertrouwen...
'k weet niet hoe gemeend dat dat fier is, maar da mag zene!
en de keer daarop gaat ge een vijs overtrekken, gaat ge vloeken, prutsen, hier wat mensen lastigvallen met uw 'domme' vragen,
nog wat prutsen, misschien ne momentsleutel kopen en oplossen of ge gaat ermee naar uw dealer gaan.

de vierde keer gaat ge weer iets zelf doen en weer content zijn van u eigen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zelfdoeners..

Post by Stefke »

Efkes koppelingskabel bijgesteld, olie bijgevuld, remblokken vooraan vervangen, middenppot vastgezet, batterij klaargemaakt voor gebruik. nog ??n moto te gaan. Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

Ik heb gisteren met mijn nieuw gereedschap een paar uur frustratie en mis?rie uitgespaard. Met dat schoon gereedschap heb ik een lagerschaal uit mijn balhoofd getikt en met een andere tool heb ik het lager van mijn t-stuk getrokken. Zalig. Dat gerief had ik tien jaar geleden al moeten kopen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zelfdoeners..

Post by F M »

Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: zelfdoeners..

Post by Blackbert »

Vandaag de voorband gedaan, niet gelijk Lulu met de hulp van 2 anderen, maar alleen Image
Ging in elk geval al een stukvlotter dan de achterkant, maar de diameter scheelt dan ook 3 inch en het karkas van zo'n sixdays is ook een stuk minder stijf dan dat van een AC10. En heel wat minder bruut moeten zijn met mijn velgske dan wat er op youtube zoal te zien is...
[color=#FF0000:1r5kyl6q]Maar nog een additioneel extra lang bandenijzerke zou toch wel handig zijn.
[/color:1r5kyl6q]
Soit de 450 is klaar voor eens een degelijk testritje te maken. Maar we zullen toch maar eerst een vers kettingsetje en achterbandje op de DRZ leggen dan.
Je bedoelt zoiets?
12 minuten voor 2 mousses en een luchtfilter. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: zelfdoeners..

Post by Droopy »

Een doe het zelf vraagje :

Als ik met mijn voorrem rem reageert het remlicht niet meer, als ik met mijn achterrem rem reageert het remlicht wel.
Mijn eerste vermoeden is dat er ergens een contactpunt versleten of stuk zou kunnen zijn. Image
Is dat te vinden bij de voorste remhendel zelf of zit dat ergens achteraan bij het remlicht Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zelfdoeners..

Post by bompa »

Een doe het zelf vraagje :

Als ik met mijn voorrem rem reageert het remlicht niet meer, als ik met mijn achterrem rem reageert het remlicht wel.
Mijn eerste vermoeden is dat er ergens een contactpunt versleten of stuk zou kunnen zijn. Image
Is dat te vinden bij de voorste remhendel zelf of zit dat ergens achteraan bij het remlicht Image
Dat kan je normaal of meestal vinden onderaan de remhendel waar die scharnierd of waar die bout door zit

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: zelfdoeners..

Post by Blackbert »

jep. 2 draadjes met elk een stekkertje, er kan er al eens 1 loskomen.
als die nog goed vastzitten, schakelaartje eens doormeten.
als dat goed is, draadjes en eventuele verdere stekkers controleren
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: zelfdoeners..

Post by Droopy »

Alles doorgemeten, de schakelaar klikt, de draden en het lampje werken goed maar de schakelaar zelf geeft zeer vreemde waarden.
'k Zal direct bellen om een nieuwtje te bestellen.
Dat zit maar met een vijs vast dus dat zal wel lukken om te monteren.
Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: zelfdoeners..

Post by Harald »

Valt niet over de "Honda" prijs h?

Image

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: zelfdoeners..

Post by Droopy »

Valt niet over de "Honda" prijs h?

Image
Het is al besteld en 'k heb niet eens naar de prijs gevraagd (gewoon vergeten) maar ik schrik gelukkig niet te snel meer. Image
Duur of niet, 'k heb het toch nodig, met een half remlicht rijden is een beetje te gevaarlijk h?. Image
'k Zal wel laten horen wat de Honda prijs is. Image

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zelfdoeners..

Post by Stefke »

Valt niet over de "Honda" prijs h?

Image
Dat zal toch rond de 20 euro zijn... Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: zelfdoeners..

Post by Harald »

Valt niet over de "Honda" prijs h?

Image
Dat zal toch rond de 20 euro zijn... Image
Het koppelingscontactje voor een varadero kwam op 23? excl.
Image

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: zelfdoeners..

Post by Droopy »

?23,97 was de prijs voor het (Chinese) [/size:7v9ummjj]Honda stukje en mijn remlicht werkt weer perfect. Image

Post Reply