Husqvarna TR650 Terra modificaties
-
- Posts: 201
- Joined: 16 Jul 2015 11:45
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Dat is eigenlijk ne vermomde F800RChiChiWaWa wrote:Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Vandaag achterbandje dus vervangen en de lagers eens van dichtbij bestudeerd. De lagers van de velg zelf zagen er nog zeer goed uit. De lager van de tandwielhouder was een ander verhaal. Ter illustratie even een clipje opgenomen met de smartphone:
[video width=425 height=344 type=youtube]FwF_dZnkLEM[/video]
Toch maar eens die lager vervangen.
[video width=425 height=344 type=youtube]FwF_dZnkLEM[/video]
Toch maar eens die lager vervangen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Husqvarna TR650 Terra modificaties
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :Spetervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten!laouen wrote:nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :Spetervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Aha, tis om te knikkerenTom Thumper wrote:Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten!
Keep going
-
- Posts: 33
- Joined: 26 Sep 2014 20:15
.
daar zit idd wel wa veel spel op
hoeveel km staan er op de teller?
hoeveel km staan er op de teller?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
30k km ondertussen.
Ben nog aan het bekijken of ik naast de 2 lagers ook de 3 spacers en de retaining circlip zou vervangen.
Ben nog aan het bekijken of ik naast de 2 lagers ook de 3 spacers en de retaining circlip zou vervangen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Husqvarna TR650 Terra modificaties
12k km ondertussen
heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 33
- Joined: 26 Sep 2014 20:15
Husqvarna TR650 Terra modificaties
ik heb nu 9k km en aan de kleppen gaan ik voor het eerst ook nog niks doe en mijn dealer zegt dat die zo goed als nie vergaan om dat er geen stel schroeven aan zitten ma die werken met vulplaatjesduibhce Kaelann wrote:Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ha dat tikken in de vering is bij mij ook het geval dus da is nog bij meer terra's zo goe om te wetenduibhce Kaelann wrote:Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
Husqvarna TR650 Terra modificaties
als ik met de motor een uur gereden heb dan is die tik weg, en dat vindt ik wel vreemd
te weinig olie of iets met lucht misschien weet iemand daar wat van.
te weinig olie of iets met lucht misschien weet iemand daar wat van.
-
- Posts: 33
- Joined: 26 Sep 2014 20:15
Husqvarna TR650 Terra modificaties
da is inderdaad raar da het na ne tijd verdwijnt
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Als je je er zorgen om maakt kan je ze altijd eens open halen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... red.81426/
of ineens een vervanging/upgrade doen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... wap.39464/
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... red.81426/
of ineens een vervanging/upgrade doen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... wap.39464/
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
DIY kettingsmeersysteem
Vandaag nog eens de garage ingedoken om een kettingsmeersysteem te installeren op de Terra van laouen. Niet een Tutoro zoals er momenteel (nog) op de mijne staat en ook geen ander kant-en-klaar systeem, maar een zelf ineengeknutselde oplossing. Het origineel idee is niet van mezelf, ik heb het ontdekt in een youtube filmpje van een SRX-eigenaar. Dus alle credit gaat eigenlijk naar hem.
De benodigde componenten:
- een brandstof primer pompje voor een (Husqvarna) kettingzaag
- remvloeistofreservoir
- kunststof leidingen van de juiste dikte
- ijzerdraad
- tie wraps
- plooibare metaalstrip
Ik had bij het installeren van de handkappen al deze spacers gebruikt:
In eerste instantie om LED verstralers op de te installeren, maar die heb ik uiteindelijk anders gemonteerd. Voor deze installatie is die spacer echter perfect.
Het brandstof primer pompje ziet er zo uit:
Voor het pompje had ik gehoopt een montageplaatje dat ik nog liggen had te kunnen hergebruiken. Maar toen het pompje toekwam bleek al gauw dat ik een andere oplossing moest zoeken.
Dus wat rondslingerend aluminium gebruikt om zelf eentje te maken. Veel materiaal om metaal te bewerken heb ik niet, dus een beetje ge?mproviseerd
met de slijpschijf en de ijzervijl.
Wat Hammerite helpt om het er een beetje proper te doen uitzien.
En een test-fitje.
Ziet er goed uit. Dus we kunnen beginnen aan het reservoir en de leidingen.
Eerst even bekijken hoe we de leidingen best routeren.
Vooral om af te meten waar we de leiding kunnen afknippen.
En dan kunnen we beginnen alles vast te zetten met tie wraps.
Rest nog te zorgen dat de olie proper op het achtertandwiel terecht komt. Een plooibare metaalstrip en enkele tie wraps zijn voldoende. Ik moet de metaalstrip enkel nog in het juiste model plooien.
En dan vast zetten met tie wraps.
En op maat afsnijden. Wat ijzerdraad in de laatste 15cm leiding zorgt ervoor dat alles gemakkelijk te positioneren is op het tandwiel.
Uiteraard alles nog proper afwerken. Om te beginnen met wat tape om te zorgen dat het reservoir niet gaat lekken door de oneigenlijke installatie van de leiding.
Shrinkwrapje er rond.
Vullen met olie (kettingzaagolie uiteraard) en we kunnen beginnen pompen.
De benodigde componenten:
- een brandstof primer pompje voor een (Husqvarna) kettingzaag
- remvloeistofreservoir
- kunststof leidingen van de juiste dikte
- ijzerdraad
- tie wraps
- plooibare metaalstrip
Ik had bij het installeren van de handkappen al deze spacers gebruikt:
In eerste instantie om LED verstralers op de te installeren, maar die heb ik uiteindelijk anders gemonteerd. Voor deze installatie is die spacer echter perfect.
Het brandstof primer pompje ziet er zo uit:
Voor het pompje had ik gehoopt een montageplaatje dat ik nog liggen had te kunnen hergebruiken. Maar toen het pompje toekwam bleek al gauw dat ik een andere oplossing moest zoeken.
Dus wat rondslingerend aluminium gebruikt om zelf eentje te maken. Veel materiaal om metaal te bewerken heb ik niet, dus een beetje ge?mproviseerd
met de slijpschijf en de ijzervijl.
Wat Hammerite helpt om het er een beetje proper te doen uitzien.
En een test-fitje.
Ziet er goed uit. Dus we kunnen beginnen aan het reservoir en de leidingen.
Eerst even bekijken hoe we de leidingen best routeren.
Vooral om af te meten waar we de leiding kunnen afknippen.
En dan kunnen we beginnen alles vast te zetten met tie wraps.
Rest nog te zorgen dat de olie proper op het achtertandwiel terecht komt. Een plooibare metaalstrip en enkele tie wraps zijn voldoende. Ik moet de metaalstrip enkel nog in het juiste model plooien.
En dan vast zetten met tie wraps.
En op maat afsnijden. Wat ijzerdraad in de laatste 15cm leiding zorgt ervoor dat alles gemakkelijk te positioneren is op het tandwiel.
Uiteraard alles nog proper afwerken. Om te beginnen met wat tape om te zorgen dat het reservoir niet gaat lekken door de oneigenlijke installatie van de leiding.
Shrinkwrapje er rond.
Vullen met olie (kettingzaagolie uiteraard) en we kunnen beginnen pompen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
DIY kettingsmeersysteem
Wel wel, pas getrouwd en dan zit ie dagen aan een stuk aan een moto te klungelen...
I am confused. Oh no, maybe not!