Husqvarna TR650 Terra modificaties

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by ChiChiWaWa »

Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

ChiChiWaWa wrote:Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...
Dat is eigenlijk ne vermomde F800R :geek:
:ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Vandaag achterbandje dus vervangen en de lagers eens van dichtbij bestudeerd. De lagers van de velg zelf zagen er nog zeer goed uit. De lager van de tandwielhouder was een ander verhaal. Ter illustratie even een clipje opgenomen met de smartphone:
[video width=425 height=344 type=youtube]FwF_dZnkLEM[/video]

Toch maar eens die lager vervangen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Euh, er zit veel speling op ?
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

petervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :S :whistling: :Pyndn:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Tom Thumper »

laouen wrote:
petervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :S :whistling: :Pyndn:
Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten! :book:
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Tom Thumper wrote:Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten! :book:
Aha, tis om te knikkeren :-)
Keep going

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

.

Post by TimS »

TimS wrote: Op kapaza.be stond er ook eentje 2ehands (4.200 euro of zo), maar die vind ik niet meer terug. Gekke was dat die ook van bwmotors was (maar niet op hun eigen website stond).
Hebbes: link
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

.

Post by huskybregt »

daar zit idd wel wa veel spel op
hoeveel km staan er op de teller?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

30k km ondertussen.
Ben nog aan het bekijken of ik naast de 2 lagers ook de 3 spacers en de retaining circlip zou vervangen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

hans
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2015 11:12

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by hans »

12k km ondertussen
heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.
hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by huskybregt »

duibhce Kaelann wrote:
hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.
ik heb nu 9k km en aan de kleppen gaan ik voor het eerst ook nog niks doe en mijn dealer zegt dat die zo goed als nie vergaan om dat er geen stel schroeven aan zitten ma die werken met vulplaatjes

duibhce Kaelann wrote:
hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
ha dat tikken in de vering is bij mij ook het geval dus da is nog bij meer terra's zo goe om te weten

hans
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2015 11:12

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by hans »

als ik met de motor een uur gereden heb dan is die tik weg, en dat vindt ik wel vreemd
te weinig olie of iets met lucht misschien weet iemand daar wat van.

huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by huskybregt »

da is inderdaad raar da het na ne tijd verdwijnt

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Als je je er zorgen om maakt kan je ze altijd eens open halen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... red.81426/

of ineens een vervanging/upgrade doen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... wap.39464/
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

DIY kettingsmeersysteem

Post by duibhce Kaelann »

Vandaag nog eens de garage ingedoken om een kettingsmeersysteem te installeren op de Terra van laouen. Niet een Tutoro zoals er momenteel (nog) op de mijne staat en ook geen ander kant-en-klaar systeem, maar een zelf ineengeknutselde oplossing. Het origineel idee is niet van mezelf, ik heb het ontdekt in een youtube filmpje van een SRX-eigenaar. Dus alle credit gaat eigenlijk naar hem.

De benodigde componenten:
- een brandstof primer pompje voor een (Husqvarna) kettingzaag
- remvloeistofreservoir
- kunststof leidingen van de juiste dikte
- ijzerdraad
- tie wraps
- plooibare metaalstrip

Ik had bij het installeren van de handkappen al deze spacers gebruikt:
Image
In eerste instantie om LED verstralers op de te installeren, maar die heb ik uiteindelijk anders gemonteerd. Voor deze installatie is die spacer echter perfect.

Het brandstof primer pompje ziet er zo uit:
Image

Voor het pompje had ik gehoopt een montageplaatje dat ik nog liggen had te kunnen hergebruiken. Maar toen het pompje toekwam bleek al gauw dat ik een andere oplossing moest zoeken.
Image

Dus wat rondslingerend aluminium gebruikt om zelf eentje te maken. Veel materiaal om metaal te bewerken heb ik niet, dus een beetje ge?mproviseerd
met de slijpschijf en de ijzervijl.
Image

Wat Hammerite helpt om het er een beetje proper te doen uitzien.
Image

En een test-fitje.
Image

Ziet er goed uit. Dus we kunnen beginnen aan het reservoir en de leidingen.
Image
Image

Eerst even bekijken hoe we de leidingen best routeren.
Image

Vooral om af te meten waar we de leiding kunnen afknippen.
Image

En dan kunnen we beginnen alles vast te zetten met tie wraps.
Image
Image

Rest nog te zorgen dat de olie proper op het achtertandwiel terecht komt. Een plooibare metaalstrip en enkele tie wraps zijn voldoende. Ik moet de metaalstrip enkel nog in het juiste model plooien.
Image

En dan vast zetten met tie wraps.
Image

En op maat afsnijden. Wat ijzerdraad in de laatste 15cm leiding zorgt ervoor dat alles gemakkelijk te positioneren is op het tandwiel.
Image

Uiteraard alles nog proper afwerken. Om te beginnen met wat tape om te zorgen dat het reservoir niet gaat lekken door de oneigenlijke installatie van de leiding.
Image

Shrinkwrapje er rond.
Image

Vullen met olie (kettingzaagolie uiteraard) en we kunnen beginnen pompen.
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

DIY kettingsmeersysteem

Post by Muug »

Sjonge jonge ! :shock: :bowdown:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

DIY kettingsmeersysteem

Post by petervdc »

Muug wrote:Sjonge jonge ! :shock: :bowdown:
+1
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

DIY kettingsmeersysteem

Post by F M »

Wel wel, pas getrouwd en dan zit ie dagen aan een stuk aan een moto te klungelen... :mad:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply