Husqvarna TR650 Terra modificaties

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

TRooPER wrote:straf dat er stukken van de wheelhub loskomen????? aan de buitenkant :yikes:
Jups, doordat de tandwiellager helemaal uit elkaar is gevallen is er behoorlijk wat speling op het tandwiel gekomen. Dat is behoorlijk links-rechts beginnen flapperen en heeft zo de wielhub beschadigd. Daar lijkt het toch op.

huskybregt wrote:amai :shock: dan gaan ik de lagers van mijn terra tog ook ma is controleren
Volgens wat ik lees op CH is het niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Het is wel steeds de lager van de tandwieldrager die het begeeft. Vooral die goed in de gaten houden dus.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by bompa »

Misschien eerst de dichting stuk, dan vuil in de lager, en lager stuk, allee is maar een veronderstelling he, de lager moet toch van iets stuk gegaan zijn.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Stefke »

bompa wrote:Misschien eerst de dichting stuk, dan vuil in de lager, en lager stuk, allee is maar een veronderstelling he, de lager moet toch van iets stuk gegaan zijn.
Bij de Honde CBF-jes was dat:
2 x door te strakke ketting. Kettingen te kort geleverd door de garage, kon niet meer ontspannen worden! :w00t: Moto 1 na een week stuk, moto 2 een maand later.
1 x ongekend, ook stukken uit het wiel. Nieuwe velg 690 euro, occasietje ingestoken van CBF600
nu nog eentje stuk, wordt binnenkort vervangen...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by bompa »

Stefke wrote:
bompa wrote:Misschien eerst de dichting stuk, dan vuil in de lager, en lager stuk, allee is maar een veronderstelling he, de lager moet toch van iets stuk gegaan zijn.
Bij de Honde CBF-jes was dat:
2 x door te strakke ketting. Kettingen te kort geleverd door de garage, kon niet meer ontspannen worden! :w00t: Moto 1 na een week stuk, moto 2 een maand later.
1 x ongekend, ook stukken uit het wiel. Nieuwe velg 690 euro, occasietje ingestoken van CBF600
nu nog eentje stuk, wordt binnenkort vervangen...
Maar als je met de moto offroad gaat rijden is het toch wel belangrijk dat de ketting zeker niet te strak aangespannen is,
(op de baan ook niet) maar in't veld krijgt ze toch wel wat klappen te verduren als er redelijk wat putten in de weg liggen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

bompa wrote:Maar als je met de moto offroad gaat rijden is het toch wel belangrijk dat de ketting zeker niet te strak aangespannen is,
(op de baan ook niet) maar in't veld krijgt ze toch wel wat klappen te verduren als er redelijk wat putten in de weg liggen.
te strakke ketting zal het in dit geval niet geweest zijn. Ik let wel altijd op dat er voldoende speling is om de lange veerweg te kunnen overbruggen. Dat was al een gewoonte van op de TDM, Tenere en WR.
Het zou inderdaad wel een kapotte dichting kunnen geweest zijn, er kan daar redelijk gemakkelijk vuil aan op die plaats.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

.

Post by TimS »

Wipr wrote:Ah dat is wel goed nieuws vind ik. Tja, de spaarpot wordt voller en voller en ik heb de strada (terra) bijlange nog niet afgeschreven. Ik val in herhaling maar blijf erbij dat het veel motorfiets is dat je krijgt voor de prijs dat je ervoor moet neerleggen.
Er staan er momenteel weer een tweetal te koop; eentje nieuw, eentje tweedehands :ricky:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

.

Post by petervdc »

TimS wrote:Er staan er momenteel weer een tweetal te koop; eentje nieuw, eentje tweedehands :ricky:
ah, waar dat ?
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Raketman »

Als die dichtingen een beetje wakskes zijn dan kunt ge maar 1 ding doen en dat is de ruimte eronder volproppen met waterafstotend lagervet...en dit elke keer als ge het achterwiel eruit haalt.
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Ik moet morgen het achterwiel van de mijne eruit halen om de band te wisselen. Zal dan zeer zeker de lagers eens van heel nabij controleren.

Vond het wel een beetje vreemd dat de lager in de tandwielhouder van sofie een dubbele rij lager was terwijl in all wphb en schema's die ik totnochtoe gezien heb het steeds om twee aparte lagers en een spacer ging. :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

.

Post by TimS »

petervdc wrote:
TimS wrote:Er staan er momenteel weer een tweetal te koop; eentje nieuw, eentje tweedehands :ricky:
ah, waar dat ?
Op bwmotors.be zelf staat een nieuwe: http://www.bwmotors.be/?maker=152&model ... arch&s=%7E

Op kapaza.be stond er ook eentje 2ehands (4.200 euro of zo), maar die vind ik niet meer terug. Gekke was dat die ook van bwmotors was (maar niet op hun eigen website stond).
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by ChiChiWaWa »

Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

ChiChiWaWa wrote:Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...
Dat is eigenlijk ne vermomde F800R :geek:
:ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Vandaag achterbandje dus vervangen en de lagers eens van dichtbij bestudeerd. De lagers van de velg zelf zagen er nog zeer goed uit. De lager van de tandwielhouder was een ander verhaal. Ter illustratie even een clipje opgenomen met de smartphone:
[video width=425 height=344 type=youtube]FwF_dZnkLEM[/video]

Toch maar eens die lager vervangen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Euh, er zit veel speling op ?
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

petervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :S :whistling: :Pyndn:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Tom Thumper »

laouen wrote:
petervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :S :whistling: :Pyndn:
Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten! :book:
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Tom Thumper wrote:Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten! :book:
Aha, tis om te knikkeren :-)
Keep going

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

.

Post by TimS »

TimS wrote: Op kapaza.be stond er ook eentje 2ehands (4.200 euro of zo), maar die vind ik niet meer terug. Gekke was dat die ook van bwmotors was (maar niet op hun eigen website stond).
Hebbes: link
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

huskybregt
Posts: 33
Joined: 26 Sep 2014 20:15

.

Post by huskybregt »

daar zit idd wel wa veel spel op
hoeveel km staan er op de teller?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

30k km ondertussen.
Ben nog aan het bekijken of ik naast de 2 lagers ook de 3 spacers en de retaining circlip zou vervangen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply