Batterij issue ?

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

Mijne 990 staat bij mijn vriendin id garage (waar geen stroom is !).
Vorig weekend probeer ik hem te starten, noppes. Batterij uitgehaald, es nagemeten, 12.3 toont ie.
Nu hangt ie binnen ad Optimate...

Nu weet ik nog van vorig jaar dat ik hem regelmatig ad druppellader moest hangen, maar khad niet gedacht dat het met deze temperaturen al van datte zou zijn...
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Batterij issue ?

Post by zappa »

mijne smt stond zelfs buiten bij -10 ? starten en weg, nu Tuur staat ook altijd buiten, druppellader das voor grote broer en den tracktor Image misschien is uw batterij niet meer wat ze zou moeten zijn ??? Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Batterij issue ?

Post by petervdc »

batterij is een jaar oud, yuasa. moto staat 2 weken stil. geen alarm.
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Batterij issue ?

Post by petervdc »

na 3u opladen 13.6
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Batterij issue ?

Post by fore »

Batterijen van moto's zijn geen uitblinkers in capaciteit ... en zitten er vrijsnel onder, hetgeen nodig is, om ne motor ingang te zetten ...

Dat, in combinatie met ne lang stilstaande motor (extra omwentelingen nodig om 't een en 't ander op peil te brengen) ... tegen dat de carburateur gevuld is met naft, begint de batterij verzwakken ...
Dagelijks gebruiken, starten bij -10 geen probleem. 1 week niet gereden, startprobleem bij -2 ... (de foremobiel verleden maand Image)

Ik zie maar 1 oplossing: Ge zegt tegen uw vriending dat ge eerst met de moto gaat rijden en daarna met haar ... Image

Image
-
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Batterij issue ?

Post by susse »

is dat de originele batterij of eneke dat ge zelf gekocht hebt om de originele te vervangen Image
950/990 heeft redelijk wa nodig om te starten en de ene 12v batterij is de andere niet
had er ooit ook is een goedkopere in en dat heft ni lang geduurd...
jommo... nagommenegank...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Batterij issue ?

Post by petervdc »

is dat de originele batterij of eneke dat ge zelf gekocht hebt om de originele te vervangen Image
950/990 heeft redelijk wa nodig om te starten en de ene 12v batterij is de andere niet
had er ooit ook is een goedkopere in en dat heft ni lang geduurd...
Het is een dure Yuasa (150euro of zo), door mijn dealer geplaatst in mijn vorige ktm, een paar maand voor ik die verkocht. Dus heb ik de batterij overgebouwd. Die is dus een anderhalf jaar oud denk ik.
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Batterij issue ?

Post by petervdc »

De batterij blijft op 12.7 staan (nog altijd in de living).
Is dat ok ?
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Batterij issue ?

Post by duibhce Kaelann »

De batterij blijft op 12.7 staan (nog altijd in de living).
Is dat ok ?
Dat is goed, maar geen garantie dat de batterij het onder belasting ook goed gaat doen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Batterij issue ?

Post by susse »

In de motor zetten, starten en kijken of ze bijlaadt kan ook licht werpen op de kwestie
jommo... nagommenegank...

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Batterij issue ?

Post by Kwakkel »

In't begin van de winter (welke winter???) ook nieuwe batterij moetens steken in de sprint. Had al enkele keren ze opgeladen maar liep steeds op erg korte tijd leeg = kapot.
In mijne "nieuwe" SV 't bijna 't zelfde, enkel was de batterij gewoon te zwak omdat de vorige eigenaar een paar maand niet had gereden.
Zo'n v-twin gaat moeilijker rond dan een lijnmotor door de band, dus de batterij gaf snel op. Maar na een nachtje opladen gaf de lader aan dat ze vol was en een sterk signaal gaf. Tot hiertoe geen problemen, batterij is dus ok.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Post Reply