gereedschap: perel?

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Post by Davy78 »

Binnen enkele maanden mag ik eindelijk in mijn nieuw huisje, en kunnen we onze motos in de garage zetten :) Ik ben van zins om dan zelf ook de kleine onderhoudjes te doen, maar ik ga dan wel nog redelijk wat materiaal moeten aanschaffen. Ik kan nu aan gereedschap geraken van het merk perel met een mooie korting. Ik heb zelf nog nooit van dat merk gehoord, maar slecht kan dat niet zijn zeker?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: gereedschap: perel?

Post by bompa »

Ik heb dat al wel is zien liggen in een winkel maar ik weet niet of dat goed of slecht is
Ik heb mij in den tijd een paar series sleutels aangekocht niet te duur
Maar voor de maten die ik wel veel gebruik heb ik mij in den tijd afzonderlijk facum sleutels gekocht
Inbus sleutels ook zeer belangrijk dat je daar goede van hebt

En dopsleutels (potsleutels) best zeskant nemen denk ik ,zo heb ik het toch gedaan

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gereedschap: perel?

Post by Muug »

als je niks hebt kan je kits kopen. Een kit van steeksleutels, ene van ringsleutels, van dopsleutels, van inbussen, van torx, platte en kruisschroevendraaiers, een grote en kleine ratelsleutel, een grote en kleine momentsleutel

De goedkopere gereedschappen zijn meestal van zachter metaal en zijn rapper kapot. Denk aan versleten schroevendraaiers, uitgelebberde steeksleutels, doppen en ringsleutels met te grote tolerantie, momentsleutels met te grote afwijking etc

Je kan ook beginnen met goedkope sets en dan in de loop der jaren het kapotte materiaal vervangen door duurder.

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gereedschap: perel?

Post by Blackbert »

Bekend van de Makro, zoals nog een paar andere merken. Werkt goed tot je 't echt gaat gebruiken, dan stopt het.

Doppenset: Proxxon: niet echt duur, wel goed.
Ook wel eens in aanbieding in oa Makro: Facom (schroevendraaiers, sleutels, ...)
Voor tangen zou ik Knipex kiezen.

Er zijn duurdere, professionele dingen, maar da's er waarschijnlijk een beetje over en 't loopt snel in de papieren.
Huismerken of 'witte' produkten in de DHZ ketens: goedkoop, maar de kwaliteit is er ook naar.

Beetje uitkijken naar setaanbiedingen en je doet daar een heel leven mee, zonder uw bouten en schroeven te beschadigen wegens slechte pasvorm.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: gereedschap: perel?

Post by den Bullet »

Voor zo 'n zaken ga ik uitsluitend naar de beter quincaillerie (in Halle is da De Smet).
Niet zo goedkoop, maar als er iets aan scheelt kunt ge altijd bij hen terecht.
Bovendien kunnen ze u nog wa raad meegeven Image

Nooit iets van Perel in mijn pollen gehad, dus daar kan ik u ni mee helpen ...

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: gereedschap: perel?

Post by Drummer »

Image Image Image


Perel, da kunde catalogeren onder Bucht van den Aldi Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gereedschap: perel?

Post by zappa »

aha Bucht mee ne hoofdletter, das dan belangrijke bucht ?b Image

Als het dan toch bucht of Bucht moet zijn, kan je misschien hier (sommige dagen krijgt ge nog 20% korting)

En vind ge uw goestinge niet in 2de hands materiaal?
sig nature

Post Reply