Olie lek

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

Het nieuwe (tweedehandse) blok zit er nu een paar 1000km in, en ik constateer een olielekje.
Foto : Image
De vloer in de garage is een beetje schuin, vandaar (denk ik) dat de ene kant van het blok nat is, en de andere kant niet.
Er is duidelijk een druppel te zien in het midden aan de naad, tegen de middenbok.
Tis niet dat er een plas olie onder ligt iedere avond, maar toch meer dan een paar druppels.

Dus een 990 adventure, met 56000km, het blok zou er 25000 hebben.

Wat is er aan de hand ??
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Olie lek

Post by Blackbert »

Linksachteronder aan 't blok, just?

de zijkant ziet er ook vettig uit, dus de 'middenscheiding' onderaan niet, denk ik.
usual suspects:
dichting koppelingsstang, maar dan is de koppelingscilinder (v??r 't tandwiel) vet.
dichting uitgaande as (waar 't tandwiel op zit), vette boel daar dan en moet je je ketting niet meer smeren.
versnellingsbaksensor (rond zwart dekseltje, komt een kabeltje uit, of 2, zit vast met 2 boutjes). O-ring tussen blok en dat ding, en 't wil al eens scheuren thv 1 vd boutjes.

als 't niet duidelijk is waar 't vandaan komt: tandwielkapje en koppelingscilinder eraf, [u:1p4o7v8o]alle[/u:1p4o7v8o] olie en smurrie wegpoetsen. heel de regio in 't talkpoeder zetten en eens stevig gaan rijden. zie je zo waar 't begint.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Olie lek

Post by Muug »

de boel supergrondig ontvetten kan met remmenreiniger. En dan inderdaad talkpoeder erop. Image Heb ik ooit zo gedaan bij ??n van mijn moto's.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Olie lek

Post by petervdc »

Een extra foto :
Image
Keep going

Post Reply