sinds ik bij Trooper remmenreiniger per zes bussen bestel is dat ook gedegeneerd tot "universele ontvetter van gelijk wat"
en niet de remmen betreft : handig om er absoluut zeker van te zijn dat de schijven vetvrij zijn, en om de zuigers (en de klauwen) proper te maken. Iets dat blinkt is schoner.
Trouwens, trooper, kunt ge niet ne keer kijken voor een massaaankoop van dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
remreiniger voor de rappe
remreiniger voor de rappe
carnaval is voorbij h?Muug wrote: Trouwens, trooper, kunt ge niet ne keer kijken voor een massaaankoop van dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
remreiniger voor de rappe
Niet op de remblokken spuiten????
nog nooit op gelet om dat niet te doen,
remreiniger verdampt zo snel dat het volgens 'mij' niet kan intrekken in remblokken
kheb er alleszinds in al die jaren nog geen problemen met remblokken mogen van ondervinden
en ik gebruik dat inderdaad ook voor vanalles, vuile microkabels ontvetten, tape verwijderen, ....kortom alles wat een ontvettende werking nodig heeft.
nog nooit op gelet om dat niet te doen,
remreiniger verdampt zo snel dat het volgens 'mij' niet kan intrekken in remblokken
kheb er alleszinds in al die jaren nog geen problemen met remblokken mogen van ondervinden
en ik gebruik dat inderdaad ook voor vanalles, vuile microkabels ontvetten, tape verwijderen, ....kortom alles wat een ontvettende werking nodig heeft.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
remreiniger voor de rappe
is WD40 dan ook niet even efficient om te kuisen/blinken/...Muug wrote: dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
en voor de enduro gebruik ik de goedkope "multi-degreaser W5" uit de lidl, dat zorgt er ook voor dat vuil minder hecht aan plastiek onderdelen en is niet vluchtig zoals remreiniger.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
remreiniger voor de rappe
Zelfde bevindingen hier. Vorige Tiger 1050 had een beetje ongelukkig geplaatste remblokken aan het achterwiel. Vingen veel vuil en zuigers kwamen geregeld vast te zitten. Met een stevige portie remreiniger was dat zo opgelost. Nooit ervaren dat de remblokken daar slechter van werden.TRooPER wrote:Niet op de remblokken spuiten????
nog nooit op gelet om dat niet te doen,
remreiniger verdampt zo snel dat het volgens 'mij' niet kan intrekken in remblokken
kheb er alleszinds in al die jaren nog geen problemen met remblokken mogen van ondervinden
en ik gebruik dat inderdaad ook voor vanalles, vuile microkabels ontvetten, tape verwijderen, ....kortom alles wat een ontvettende werking nodig heeft.
Me gusta la moto, me gustas tu.
remreiniger voor de rappe
WD40 is een vrij goede reiniger, maar je wilt daar geen film van op je velgen hebben bvb, mijn ervaring is dat het vuil daar met plezier in blijft kleven, zelfs al dacht je dat je het goed had uitgewreven.TRooPER wrote:is WD40 dan ook niet even efficient om te kuisenMuug wrote: dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
Die Denicol is daarentegen geen reiniger, maar het doet je moto - en dan vooral matzwarte plastiek - blinken alsof de moto uit de toonzaal komt, maakt de blinkende oppervlakken superglad waardoor het water er afparelt en het vuil krijgt ook veel minder vat op alles. Ook voor de binnenvorkpoten is het zalig glad spul. Maar de buskes zijn rap leeg en het kost wel wat.
remreiniger voor de rappe
Star car showroom shine is wat wij gebruiken voor een glimmende moter zonder vetvlekken.Muug wrote:dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw.
remreiniger voor de rappe
Da wist men toen bij ons in het atelje toch wel heel goed in die tijd , die remschoenen werden bij het demonteren altijd nat gemaakt met ontvetter , de remtrommels werden altijd ingewreven met ontvetter ,met perslucht werd er bij mijn weten bij ons nooit geblazen op remschoenen of remtrommels, waren de remschoenen echt vettig werden ze ontvet en werden ze nadien met een houtrasp afgevijld , en met de jaren kwam er dan de remreiniger en werd dan gebruikt in plaats van ontvetter, (ik spreek nu over remtrommels van vrachtwagens en hoe het er bij ons aan toeging in de jaren stillekes )the riding man wrote:Nu ja, niet op de remblokken... je moet weten dat men vroeger (jaren 60-70 tot begin jaren 80) gewone perslucht gebruikte om remleidingen, remvoeringen/trommelremmen mee proper te blazen. Men wist toen nog niet exact hoe giftig asbest was, maar zelfs toen kon men al wel vermoeden dat het niet gezond kon zijn om die zwarte stoffen wolken in te ademen die toen vrijkwamen als men er met perslucht op te lijf ging.
Daarom heeft men toen (begin jaren 80) remmenreiniger ontwikkeld. Net omwille van de snel verdampende eigenschap krijgt het goedje eigenlijk amper de kans om te gaan inweken op de onderdelen. Dus eigenlijk is het oorspronkelijk net ontwikkeld om op remblokken/trommelremmen toe te passen.
Tegenwoordig zit er natuurlijk geen asbest meer in de remblokken.
Ik heb met remreiniger toch ook nog nooit opgepast op de remmen van mijn moto's en toch nog nooit nadelen van ondervonden
remreiniger voor de rappe
Remmen zijn mijn levensverzekering. Zonder remmen ben ik niks.
Met mijn dure motor en met 185 PK onder mijn gat kan ik leuk het showbeest uithangen maar... als de remmen het laten afweten ben ik gezien. Daarom ben ik bijzonder voorzichtig met mijn remmen. Er komt in principe geen remreiniger op de remblokken (of het nou wel of niet mag maakt mij eigenlijk niet uit) en zelfs na gewoon wassen van de motor ben ik best wel even heel voorzichtig met mijn remmen.
Met mijn dure motor en met 185 PK onder mijn gat kan ik leuk het showbeest uithangen maar... als de remmen het laten afweten ben ik gezien. Daarom ben ik bijzonder voorzichtig met mijn remmen. Er komt in principe geen remreiniger op de remblokken (of het nou wel of niet mag maakt mij eigenlijk niet uit) en zelfs na gewoon wassen van de motor ben ik best wel even heel voorzichtig met mijn remmen.
remreiniger voor de rappe
Wa doe je dan na het wassen of je nu 185 pk of 40 pk hebt speelt eigenlijk geen rol volgens mij , vroeger met die trommelremmen op den enduro en ik had door diep slijk gereden moest ik ook mijn remmen en remtrommel uiteen doen en kuisen want ik stak nu niet elke keer alles nieuw :confused2: als het met uiteen doen en kuisen opgelost was ,of dan nog na veel slijk opkuisen en opruwen het klaar was 'k zou ni weten wa daar mis mee isMarreke wrote:n. Daarom ben ik bijzonder voorzichtig met mijn remmen. Er komt in principe geen remreiniger op de remblokken (of het nou wel of niet mag maakt mij eigenlijk niet uit) en zelfs na gewoon wassen van de motor ben ik best wel even heel voorzichtig met mijn remmen.
Ik heb al is een paar keer voorgehad dat ik mijne moto inspuit tegen het vuil (slijk) en per ongeluk op de remschijf spuit eventjes geprobeerd in't straat slechte rem :confused2: teug den hof op en da ik dan de rem en remschijf inspuit met remreiniger en nadien terug perfecte remmen heb dus , 'k zie het probleem eigenlijk ni