remreiniger voor de rappe

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

remreiniger voor de rappe

Post by TRooPER »

tis voor de rappe, tis sleuteltijd, tis cadotjestijd


wie wil nog remreiniger van m otip spuitbussen:
6 bussen voor 10e
12 bussen voor 18e


ten laatste 29/12 ga ik alles afhalen en dan per pm verder af te spreken voor afhaling of ergens te velde...

stuur uw gewenste hoeveelheid per pm, thx
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

remreiniger voor de rappe

Post by zappa »

ben nog maar aan nr 6 bezig, deze keer niet dus :wink:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

remreiniger voor de rappe

Post by Muug »

zappa wrote:ben nog maar aan nr 6 bezig, deze keer niet dus :wink:
ge moet uw kuisvrouw dien ontvetter wat meer laten gebruiken eh !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

remreiniger voor de rappe

Post by TRooPER »

remreiniger is ter plaatse, ik heb wat extra besteld, dus als er in de loop van het jaar nog iemand nodig heeft, roept maar.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

remreiniger voor de rappe

Post by petervdc »

TRooPER wrote:remreiniger is ter plaatse, ik heb wat extra besteld, dus als er in de loop van het jaar nog iemand nodig heeft, roept maar.
Kun je 6 flessen voor me bij Vanja zetten ? Thx
Merci Vanja om efkes te bewaren voor me ;-)
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

remreiniger voor de rappe

Post by TRooPER »

ik zal die hier efkes verder bewaren....
komt er maar om als ge es in de buurt zijt ( en ik soms thuis ben :-) )
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

remreiniger voor de rappe

Post by Bas »

Vraagje, waarom zou je remmen reinigen?
Velgen reinigen van remstof dat kan ik begrijpen, maar de remmen zelf reinigen?

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

remreiniger voor de rappe

Post by the riding man »

Bas wrote:Vraagje, waarom zou je remmen reinigen?
Velgen reinigen van remstof dat kan ik begrijpen, maar de remmen zelf reinigen?
remmenreiniger wordt voor alles en nog wat gebruikt dat gereinigd moet worden. Is bijvoorbeeld ideaal voor de kleine kanaaltjes van een carburator door te spuiten, ik kuis daar ook de velgen van mijn auto mee, alle vuile metalen onderdelen, net nog de bekjes van mijn gasvuur in de keuken mee doorgespoten. Allezinds niet op je remblokken spuiten, die zijn poreus en nemen dat goedje op, maar verder voor alle metalen onderdelen geschikt (gelakte onderdelen best even naspoelen om volledig zeker te zijn dat het niet invreet, als heb ik hier zelf nog nooit negatieve gevolgen van ondervonden). Zelfs gemorste olie op de straatstenen krijg je er grotendeels weer proper weet ik uit eigen ondervinding. Bij lekken op de grond maakt het geen plekken. Zelfs als je vuilie handen hebt van het sleutelen kan je die gerust "wassen" met remmenreiniger. Hoort gewoon standaard in je garage aanwezig te zijn, samen met wd40 mijn meest gebruikte product. Ik koop dat trouwens bij de action, heel goedkoop en toch goed resultaat.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

remreiniger voor de rappe

Post by duibhce Kaelann »

the riding man wrote:Allezinds niet op je remblokken spuiten, die zijn poreus en nemen dat goedje op,
Niet op de remblokken, maar remmenreiniger is wel perfect om de zuigers proper te krijgen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

remreiniger voor de rappe

Post by the riding man »

Nu ja, niet op de remblokken... je moet weten dat men vroeger (jaren 60-70 tot begin jaren 80) gewone perslucht gebruikte om remleidingen, remvoeringen/trommelremmen mee proper te blazen. Men wist toen nog niet exact hoe giftig asbest was, maar zelfs toen kon men al wel vermoeden dat het niet gezond kon zijn om die zwarte stoffen wolken in te ademen die toen vrijkwamen als men er met perslucht op te lijf ging.

Daarom heeft men toen (begin jaren 80) remmenreiniger ontwikkeld. Net omwille van de snel verdampende eigenschap krijgt het goedje eigenlijk amper de kans om te gaan inweken op de onderdelen. Dus eigenlijk is het oorspronkelijk net ontwikkeld om op remblokken/trommelremmen toe te passen.

Tegenwoordig zit er natuurlijk geen asbest meer in de remblokken.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

remreiniger voor de rappe

Post by Muug »

sinds ik bij Trooper remmenreiniger per zes bussen bestel is dat ook gedegeneerd tot "universele ontvetter van gelijk wat"
en niet de remmen betreft : handig om er absoluut zeker van te zijn dat de schijven vetvrij zijn, en om de zuigers (en de klauwen) proper te maken. Iets dat blinkt is schoner. :P

Trouwens, trooper, kunt ge niet ne keer kijken voor een massaaankoop van dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

remreiniger voor de rappe

Post by TRooPER »

Muug wrote: Trouwens, trooper, kunt ge niet ne keer kijken voor een massaaankoop van dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
carnaval is voorbij h? :wav:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

remreiniger voor de rappe

Post by TRooPER »

Niet op de remblokken spuiten????
nog nooit op gelet om dat niet te doen,
remreiniger verdampt zo snel dat het volgens 'mij' niet kan intrekken in remblokken
kheb er alleszinds in al die jaren nog geen problemen met remblokken mogen van ondervinden

en ik gebruik dat inderdaad ook voor vanalles, vuile microkabels ontvetten, tape verwijderen, ....kortom alles wat een ontvettende werking nodig heeft.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

remreiniger voor de rappe

Post by TRooPER »

Muug wrote: dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
is WD40 dan ook niet even efficient om te kuisen/blinken/...
en voor de enduro gebruik ik de goedkope "multi-degreaser W5" uit de lidl, dat zorgt er ook voor dat vuil minder hecht aan plastiek onderdelen en is niet vluchtig zoals remreiniger.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

remreiniger voor de rappe

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote:Niet op de remblokken spuiten????
nog nooit op gelet om dat niet te doen,
remreiniger verdampt zo snel dat het volgens 'mij' niet kan intrekken in remblokken
kheb er alleszinds in al die jaren nog geen problemen met remblokken mogen van ondervinden

en ik gebruik dat inderdaad ook voor vanalles, vuile microkabels ontvetten, tape verwijderen, ....kortom alles wat een ontvettende werking nodig heeft.
Zelfde bevindingen hier. Vorige Tiger 1050 had een beetje ongelukkig geplaatste remblokken aan het achterwiel. Vingen veel vuil en zuigers kwamen geregeld vast te zitten. Met een stevige portie remreiniger was dat zo opgelost. Nooit ervaren dat de remblokken daar slechter van werden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

remreiniger voor de rappe

Post by Muug »

TRooPER wrote:
Muug wrote: dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw. En beschermt goed tegen straatvuil en zo.
is WD40 dan ook niet even efficient om te kuisen
WD40 is een vrij goede reiniger, maar je wilt daar geen film van op je velgen hebben bvb, mijn ervaring is dat het vuil daar met plezier in blijft kleven, zelfs al dacht je dat je het goed had uitgewreven.

Die Denicol is daarentegen geen reiniger, maar het doet je moto - en dan vooral matzwarte plastiek - blinken alsof de moto uit de toonzaal komt, maakt de blinkende oppervlakken superglad waardoor het water er afparelt en het vuil krijgt ook veel minder vat op alles. Ook voor de binnenvorkpoten is het zalig glad spul. Maar de buskes zijn rap leeg en het kost wel wat.

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

remreiniger voor de rappe

Post by Marreke »

Muug wrote:dit productjen? Is h??l h??l HEEL goed spul om uwe moto schoon te doen blinken, gelijk nieuw.
Star car showroom shine is wat wij gebruiken voor een glimmende moter zonder vetvlekken.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

remreiniger voor de rappe

Post by bompa »

the riding man wrote:Nu ja, niet op de remblokken... je moet weten dat men vroeger (jaren 60-70 tot begin jaren 80) gewone perslucht gebruikte om remleidingen, remvoeringen/trommelremmen mee proper te blazen. Men wist toen nog niet exact hoe giftig asbest was, maar zelfs toen kon men al wel vermoeden dat het niet gezond kon zijn om die zwarte stoffen wolken in te ademen die toen vrijkwamen als men er met perslucht op te lijf ging.

Daarom heeft men toen (begin jaren 80) remmenreiniger ontwikkeld. Net omwille van de snel verdampende eigenschap krijgt het goedje eigenlijk amper de kans om te gaan inweken op de onderdelen. Dus eigenlijk is het oorspronkelijk net ontwikkeld om op remblokken/trommelremmen toe te passen.

Tegenwoordig zit er natuurlijk geen asbest meer in de remblokken.
Da wist men toen bij ons in het atelje toch wel heel goed in die tijd , die remschoenen werden bij het demonteren altijd nat gemaakt met ontvetter , de remtrommels werden altijd ingewreven met ontvetter ,met perslucht werd er bij mijn weten bij ons nooit geblazen op remschoenen of remtrommels, waren de remschoenen echt vettig werden ze ontvet en werden ze nadien met een houtrasp afgevijld , en met de jaren kwam er dan de remreiniger en werd dan gebruikt in plaats van ontvetter, (ik spreek nu over remtrommels van vrachtwagens en hoe het er bij ons aan toeging in de jaren stillekes :grin: )

Ik heb met remreiniger toch ook nog nooit opgepast op de remmen van mijn moto's en toch nog nooit nadelen van ondervonden

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

remreiniger voor de rappe

Post by Marreke »

Remmen zijn mijn levensverzekering. Zonder remmen ben ik niks.
Met mijn dure motor en met 185 PK onder mijn gat kan ik leuk het showbeest uithangen maar... als de remmen het laten afweten ben ik gezien. Daarom ben ik bijzonder voorzichtig met mijn remmen. Er komt in principe geen remreiniger op de remblokken (of het nou wel of niet mag maakt mij eigenlijk niet uit) en zelfs na gewoon wassen van de motor ben ik best wel even heel voorzichtig met mijn remmen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

remreiniger voor de rappe

Post by bompa »

Marreke wrote:n. Daarom ben ik bijzonder voorzichtig met mijn remmen. Er komt in principe geen remreiniger op de remblokken (of het nou wel of niet mag maakt mij eigenlijk niet uit) en zelfs na gewoon wassen van de motor ben ik best wel even heel voorzichtig met mijn remmen.
Wa doe je dan na het wassen :?: of je nu 185 pk of 40 pk hebt speelt eigenlijk geen rol volgens mij , vroeger met die trommelremmen op den enduro en ik had door diep slijk gereden moest ik ook mijn remmen en remtrommel uiteen doen en kuisen want ik stak nu niet elke keer alles nieuw :confused2: als het met uiteen doen en kuisen opgelost was ,of dan nog na veel slijk opkuisen en opruwen het klaar was :grin: 'k zou ni weten wa daar mis mee is

Ik heb al is een paar keer voorgehad dat ik mijne moto inspuit tegen het vuil (slijk) en per ongeluk op de remschijf spuit eventjes geprobeerd in't straat slechte rem :confused2: teug den hof op en da ik dan de rem en remschijf inspuit met remreiniger en nadien terug perfecte remmen heb dus , 'k zie het probleem eigenlijk ni :grin:

Post Reply