VFR1200F geflashed door Guhl motors

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Tom Thumper »

Bas wrote: Verder is volgens het groene boek BIOS mannelijk, dus is dat altijd DE en niet HET. :pom:
Of het de of het BIOS is laat ik in het midden maar mannelijk of vrouwelijk heeft niks met het of de te maken. De vrouw en de man, allebei de. Als het een geslacht heeft, is het met de, anders met het. :geek:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Sorry maat, maar nu drijf je door om een gelijk te halen die je niet hebt.
BIOS zit in een CHIP (we zeggen dan : OP de chip) en het is DE CHIP als het over flashen gaat. (Juuuuust!)
BIOS is maar een programma(tje), systeem kan je het amper noemen omdat het eigenlijk geen systeem is.(curieues 't heet nochtans Basic Input Output System)
Als je iets van computers kent, (toch al zo'n dikke 35 jaar m'n vak, maar dat geheel terzijde) dan weet je dat BIOS niet meer is dan wat parameters om bv een hardeschijf te laten werken. (alleen maar een harde schijf, ahzoo ...)
Vroeger was het een systeem, maar dat is het allang niet meer, het is trouwens vervangen door UEFI. (ook al juuuuust : da's dus een INTERFACE :pijlr: DE dus)
Een EEPROM is trouwens OOK DE want het is opniew een chip (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory HET geheugen), waarvan EEPROM enkel de funktie aangeeft en niet wat erop slaat :?: .
Het is DE EEPROM (CHIP) en DE BIOS (CHIP). Juuuust DE eepromCHIP en DE biosCHIP ... maar HET eeprom en HET bios :smash:
Trouwens EEPROM is een functie van de chip en geen programma (natuurlijk dadde ; uw geheugen is ook geen programma), want het laat toe de chip electrisch te wissen alvorens opnieuw te beschrijven.

De eerdere versies PROM kon niet gewist worden en de EPROM kon enkel gewist worden met UV-licht gedurende 20 minuten.(100% juuuuust)
Dat maakt dat elke versie DE (E)(E)PROM is, want het gaat opnieuw over de chip. (Tja, niks aan te doen blijkbaar :roll: :| )
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Bas wrote: Nog even ter toevoeging, CMOS in een computer is geen halfgeleider techniek maar een chip die tijdelijk informatie kan opslaan met een batterij. Dit kan door CMOS-techniek gedaan zijn maar hoeft niet, de module in de computer heet CMOS-geheugen. Opnieuw geen techniek maar een opslag.
Wel knap dat je niks van computers kent en tegelijk alles van electronica, maar zelfs dan niet. Altijd leuk als mensen zich begeven op mijn vakgebied :schieten:
Guttegut ... over en out voor mij :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Hahahaha, lekker doordoen, dat je computers "kent" maakt je nog geen kenner.....
Heb er genoeg gezien die zeggen dat ze het kennen en dan bedoelen ze Windows :-)
UEFI is geen interface, maar goed, had niet anders verwacht als je de BIOS een systeem noemt.
En nogmaals, HET GEHEUGEN is een functie van DE CHIP, daarom blijft het DE CHIP.
Pak het ding eruit en haal de stroom eraf, wat is het dan? Precies DE CHIP, want de functie is weg.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

OzzePaa wrote: Guttegut ... over en out voor mij :|
Eindelijk :pom:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Sorry, dit had ik nog niet gelezen ... :evil:
Bas wrote:Hahahaha, lekker doordoen, dat je computers "kent" maakt je nog geen kenner.....(wie zegt het :roll: )
Heb er genoeg gezien die zeggen dat ze het kennen en dan bedoelen ze Windows :-)
UEFI is geen interface, (neen het heet alleen maar Unified Extensible Firmware Interface) maar goed, had niet anders verwacht als je de BIOS een systeem noemt.(Wat ook alweer de afkorting voor wat was :?: )
En nogmaals, HET GEHEUGEN is een functie van DE CHIP (juuuust), daarom blijft het DE CHIP.
Pak het ding eruit en haal de stroom eraf, wat is het dan? Precies DE CHIP, want de functie is weg.
Maar ik heb je topic bevuild met m'n opmerking ... duust keer excuus en tot ergens aan den toog tijdens een ritje misschien :wink: kunnen we het eens hebben over wat een tof masjien de IBM 360/22 was bijvoorbeeld ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

Onzen bas kunt ge alleszins geen gebrek aan zelfvertrouwen verwijten.
Maar goed, ik denk dus inderdaad dat het daarover niet echt ging.
:stop:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Pfffff, wat een gezeur....

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by zappa »

Bas wrote:Pfffff, wat een gezeur....
groot gelijk, en dat begint al van bij den titel :sterrekes:

ne flasher is enen die zijn potlood wil venten :mrgreen:

Het beste aan dezen topic komt pas 's nachts tot zijn uiting, voor als ik niet in slaap geraak... :maffen: direct effect :grin:

Maar ik geef toe, de dr jekyll & mr hyde van Ozzepaa vind ik dan wel schitterend :devil: :angel:

dat maar vlug langer klaar is en er polder of andere toertjes op 't programma komen te staan, en mijn pees aan een blijft hangen.
sig nature

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by the riding man »

Ik kijk uit naar een ritteke ardennen op mijne nieuwe RT. Zalig :ricky:
Nog een klein maandje geduld. Zelf gevraagd trouwens om hem dan pas te laten leveren. We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en ons garage wordt momenteel nog gebruikt als stockage plaats voor alle spullen die nog niet uitgepakt zijn. Dus nog geen plaats voor zo een groot masjien erbij te zetten. Maar daar wordt werk van gemaakt. De KTM komt normaal ergens volgende week naar huis, dus dan kan ik toch al beginnen genieten in de buurt. Verdere ritten ga ik daar echter niet mee doen wegens totaal gebrek aan windbescherming. Wie heeft er trouwens zin om binnenkort de groote oorlogrit in de westhoek eens te rijden, dan is voor mij eens niet naar de andere kant van Belgie om te starten maar in mijnen achtertuin,...
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Mario »

eindelijk nog eens een 'deftige' discussie :lol:

we maken het ook niet alle dagen mee dat een bleu (met een korte lont) een oudgediende lik op stuk geeft (al laat ik in het midden wie (on)gelijk heeft) en de muug die diplomatisch probeert alles te doen bekoelen zodat het niet escaleert op zijn forum :grin:

waar zijn de tijden van de Fireblade die officieel 100 pk mocht hebben, maar in werkelijkheid een stukje meer ?
maar dat was op het ander forum, zeker ?

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by the riding man »

Mario wrote:
waar zijn de tijden van de Fireblade die officieel 100 pk mocht hebben, maar in werkelijkheid een stukje meer ?
maar dat was op het ander forum, zeker ?
Ik ken nen goeie moto dealer die dat officieel goedgekeurd krijgt, en dan mag je er zelfs met rijbewijs A2 mee rijden :lol:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Koeno »

Den helft dat spreekt over flashen van iets weet allens ni vanwaar het komt...
dat men vroeger een stickerke van den chip moest trekken en er met sterk ultraviolet licht moest op schijnen om deze te wissen en te herschrijven... You had to flash the chip with ultraviolet light...

Al vermoed ik dat de kenners van systemen/interfacen/bios/nederlandse taal dit misschien al wisten...
btw, storen jullie je dan ook op tv aan sommige irritante uitspraken?

De ene die me altijd bijbleef... CSI Miama, ??n of ander heet konijn ging een GUI-Interface schrijven...
Kvroeg me af hoe die Graphical User Interface Interface er zou uitzien :p

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Tom Thumper »

Ik vind dat we hier toch even over moeten doordrammen.

Wat zegt Wikipedia:

"Het BIOS, wat een acroniem is voor Basic Input/Output System"

Volgens Microsoft:

"Wat is het BIOS?
Het BIOS is een programma dat in pc's is ingebouwd en waarmee het besturingssysteem wordt gestart wanneer u de computer inschakelt. Het wordt ook wel systeemfirmware genoemd. Het BIOS is onderdeel van de hardware op de computer en staat los van Windows."

Laten we het dan op het BIOS houden?
Me gusta la moto, me gustas tu.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by the riding man »

Als totale computer leek die met moeite weet waar de aan/uit knop staat zal ik ook eens iets zeggen se

Het is: The BIOS. Dus op zijn Nederlands klinkt dit als DE BIOS, maar slaat op de Engelse uitspraak. Dan zijn we altijd juist. Opgelost?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Koeno wrote: De ene die me altijd bijbleef... CSI Miama, ??n of ander heet konijn ging een GUI-Interface schrijven...
Kvroeg me af hoe die Graphical User Interface Interface er zou uitzien :p
Hahahaha, ja klopt en die doen dat ool op een paar minuten :grotelach:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Koeno »

Bas wrote:
Koeno wrote: De ene die me altijd bijbleef... CSI Miama, ??n of ander heet konijn ging een GUI-Interface schrijven...
Kvroeg me af hoe die Graphical User Interface Interface er zou uitzien :p
Hahahaha, ja klopt en die doen dat ool op een paar minuten :grotelach:
bah, ne gui maken kan rap he... 't is ni gezegd dattem ook iets doet he...

zo'n vfr 1200 lijkt mij wel een machtige moto...
Als ik later groot en sterk ben... kan dat wel eens een volgende worden :D

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

the riding man wrote:Als totale computer leek die met moeite weet waar de aan/uit knop staat zal ik ook eens iets zeggen se

Het is: The BIOS. Dus op zijn Nederlands klinkt dit als DE BIOS, maar slaat op de Engelse uitspraak. Dan zijn we altijd juist. Opgelost?
The weather, the building, the blood (onder mijn nagels vandaan halen zijn ze hier aant doen ja) :mrgreen: :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by the riding man »

:angel:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Koeno »

OzzePaa wrote:
the riding man wrote:Als totale computer leek die met moeite weet waar de aan/uit knop staat zal ik ook eens iets zeggen se

Het is: The BIOS. Dus op zijn Nederlands klinkt dit als DE BIOS, maar slaat op de Engelse uitspraak. Dan zijn we altijd juist. Opgelost?
The weather, the building, the blood (onder mijn nagels vandaan halen zijn ze hier aant doen ja) :mrgreen: :wink:
aar wie ketting de bloed from onder joer neejls?

Post Reply