VFR1200F geflashed door Guhl motors
VFR1200F geflashed door Guhl motors
dat allemaal gezegd zijnhet vind ik het wel straf dat dien amerikaan azo wereldwijd bekend is voor dat flashen van dien chip (jep, koeno, ik wist dat van dat uv licht) terwijl ik daar nog nooit niks van in het boekskes gelezen heb
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Boekjes lees ik nog amper, zijn allemaal verworden tot reclame-blaadjes van de fabrikanten.
Je kan de pers-map vaak ook zo downloaden, lees je precies hetzelfde.
Je kan de pers-map vaak ook zo downloaden, lees je precies hetzelfde.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
ik heb efkes uw fouten gecorrigeerd:
Bas wrote:Boekjes lees ik nog amper, zijn allemaal verworhet tot reclame-blaadjes van hetfabrikanten.
Je kan hetpers-map vaak ook zo downloahetn, lees je precies hetzelfhet.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Je vergeet de omgekeerde richting nog:Muug wrote:ik heb efkes uw fouten gecorrigeerd:
Bas wrote:Boekjes lees ik nog amper, zijn allemaal verworhet tot reclame-blaadjes van hetfabrikanten.
Je kan hetpers-map vaak ook zo downloahetn, lees je precies hetzelfhet.
Bas wrote:Boekjes lees ik nog amper, zijn allemaal verworhet tot reclame-blaadjes van hetfabrikanten.
Je kan hetpers-map vaak ook zo downloahetn, lees je precies dezelfhet.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Je bedoelt
Afin, ik think dat we allemaal the point wel getten, isn't tit ? :gieren:Koeno wrote:Je vergeet het omgekeerhet richting nog:Muug wrote:ik heb efkes uw fouten gecorrigeerd:
Bas wrote:Boekjes lees ik nog amper, zijn allemaal verworhet tot reclame-blaadjes van hetfabrikanten.
Je kan hetpers-map vaak ook zo downloahetn, lees je precies hetzelfhet.
Bas wrote:Boekjes lees ik nog amper, zijn allemaal verworhet tot reclame-blaadjes van hetfabrikanten.
Je kan hetpers-map vaak ook zo downloahetn, lees je precies dezelfhet.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
doepoet mepe depenkepen apapan p'kepes tapapal... opofzopoiepiets...Muug wrote: Afin, ik think dat we allemaal the point wel getten, isn't tit ? :gieren:
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Morall????????????????????????????????? :sterrekes: ogrollen:zappa wrote:elk zijn visie
+
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
VFR1200F geflashed door Guhl motors
en the winner is - again ! - ons aller zappa !
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Vandaag even wezen rijden tegen een "Nederlandse" DCT, en een er reed ook een "Belgische" DCT mee, die had toch wel heel veel moeite om erbij te blijven.
Die Nederlandse was ook geflashed en de brave man in kwestie wou me eens ontmoeten, dus zijn we een stukje gaan rijden.
Nu gaan we over een paar weken die Belgische DCT slopen om de computer op te sturen voor een flash.
Die Nederlandse was ook geflashed en de brave man in kwestie wou me eens ontmoeten, dus zijn we een stukje gaan rijden.
Nu gaan we over een paar weken die Belgische DCT slopen om de computer op te sturen voor een flash.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Nope, Gordon heeft er niks mee te maken!
Kon ik v??r de flash van Bas zijn 1200 er nog rondjes om draaien met mijn duuzend.... Hij had hem NOOIT op mogen sturen!
Een goede rijder kan op mijn 1000 tot 100/120 voor blijven. Daarna is het zwaaien naar de spiegels van de 1200.
Kon ik v??r de flash van Bas zijn 1200 er nog rondjes om draaien met mijn duuzend.... Hij had hem NOOIT op mogen sturen!
Een goede rijder kan op mijn 1000 tot 100/120 voor blijven. Daarna is het zwaaien naar de spiegels van de 1200.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Is eigenlijk wel erg dat zoiets nodig is om uwe moto goed te doen lopen. Als honda dit van in het begin tegoei had gedaan hadden ze er misschien wat meer van verkocht ...
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Mag niet van Europa omdat ze moeten voldoen aan die euro-normen, maar dat kan niet dus bedienen ze zich van dit soort dingen.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
En voldoet de motor nog aan de euro-normen na het flashen ?
I am confused. Oh no, maybe not!
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Tja ... alles voor 't groen tegenwoordig h? Met dien verstande dat, wat het uitlaat-knallen betreft, dit ook alreeds lang bestond voor er bewust "groene ingrepen" in het motormanagement gebeurden die dat erop-los-knallen tot gevolg hebben.Bas wrote:Mag niet van Europa omdat ze moeten voldoen aan die euro-normen, maar dat kan niet dus bedienen ze zich van dit soort dingen.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Ik heb een groen vermoeden van nietF M wrote:En voldoet de motor nog aan de euro-normen na het flashen ?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
VFR1200F geflashed door Guhl motors
de laatste carb-suzuki-racers hadden een dubbele reeks kleppen in in- of uitlaattraject zitten en ??n set daarvan ging bij bepaalde toeren toe staan, om zo te voldoen aan bepaalde euro-regels. Bij andere toeren stond die wagenwijd open. Steven Casaer heeft me dat ne keer uitgelegd, maar de details ben ik alweer vergeten.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
VFR1200F geflashed door Guhl motors
De TDM900 heeft een klep in de inlaat die open ging rond het toerental waarop de emissie werd gemeten, daardoor draaide die armer en had je minder benzinerestanten in de uitlaatgassen bij de metingen.
Er zat ook een AIT in (zoals bij vele andere motoren tegenwoordig) die extra lucht aanzuigt in de uitlaat. Omdat de CO-emmissie procentueel wordt gemeten bij de Euronormen geeft dat lagere en "groenere" cijfers, terwijl er eigenlijk gewoon evenveel gram CO wordt uitgestoten
Er zat ook een AIT in (zoals bij vele andere motoren tegenwoordig) die extra lucht aanzuigt in de uitlaat. Omdat de CO-emmissie procentueel wordt gemeten bij de Euronormen geeft dat lagere en "groenere" cijfers, terwijl er eigenlijk gewoon evenveel gram CO wordt uitgestoten
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
VFR1200F geflashed door Guhl motors
Precies wat de VFR1200 ook doet en verder heeft die een klep in de uitlaat waardoor je bij lage toeren een heel klein pijpje hebt als uitlaat en bij hoge toeren gaat de grote pijp open.
Dit vertaald zich in heel vreemd rijgedrag bij lage snelheden en stotteren.
Dit kan je ook zien op de dynoruns, er zit een hele vreemde dip rond 4000 toeren en de afgifte van vermogen verloopt heel vreemd tot je tegen 5000 toeren komt, pas dan begint die normaal te lopen.
Ze noemen dit de turbo-boost, wat gewoon onzin is, want als je de boel in de computer gefixed hebt dan is de afgifte lineair vanaf 2500~3000 toeren en loopt die gewoon lekker door tot 11500 toeren.
Het wordt dan een compleet andere motor, de motor die ik voor ogen had toen ik hem kocht
Dit vertaald zich in heel vreemd rijgedrag bij lage snelheden en stotteren.
Dit kan je ook zien op de dynoruns, er zit een hele vreemde dip rond 4000 toeren en de afgifte van vermogen verloopt heel vreemd tot je tegen 5000 toeren komt, pas dan begint die normaal te lopen.
Ze noemen dit de turbo-boost, wat gewoon onzin is, want als je de boel in de computer gefixed hebt dan is de afgifte lineair vanaf 2500~3000 toeren en loopt die gewoon lekker door tot 11500 toeren.
Het wordt dan een compleet andere motor, de motor die ik voor ogen had toen ik hem kocht