geen zin in ....

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

geen zin in ....

Post by TRooPER »

:oops: 7 maand : NO go for the go !!!
deze week willen starten om olie warm te krijgen voor de start van het GROOOTE onderhoud,helaas , no go
na verwoede pogingen om hem effe te kunnen laten draaien, nog go
vandaag nief batterijke in de bus gekregen: motobatt bij motox2 in olland, voor +- 50euro
en wegens andere blijde verwachtingen helaas geen tijd voor go, dus no go.

sjans dat den XR geen batterij heeft, die startte zaterdag wel direct, maar moet nog beetje aan gewerkt worden na accidentje, dus daar ook no go, voorlopig


:peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

geen zin in ....

Post by bompa »

zappa wrote:
bompa wrote:
En geven de lichtjes nu al een groenere kleur
an morgen stonden ze op ok ( volgens mijn echtgenoot, ik vond het net iets te koud buiten om 7u :mrgreen: ) Hij heeft hem afgekoppeld en ik heb rond de middag gaan rijden en alles verliep zoals van te voor, tik en weg :thumbsup:



Nu even over die optimate, ik heb nog een kleine sigarette stekker liggen, zou ik (of misschien best iemand anders :confused2: ) een kabel van de optimate kunnen op aan sluiten?

Of is dat niet te doen, met + en - kabel die allebei zwart zijn?
:thumbsup:


Over die optima , die kleine sigarette stekker aansluiten is ni moeilijk , je doet die open ,het middelste pinnetje is de + en op de optima waar de rode klem aan hangt is de + ,plakkertje rond die kabel en + opschrijven
Dan heb je de metalen zijplaatjes van de kleine sigarette stekker dat is de - ,op de optima die waar de zwarte klem aanzit is ook de - .
Kijk is of je die stekker niet open krijgt ,het is heel waarschijnlijk met een boutje in het midden van de stekker en dan is het verder niet moeilijk ni meer, maar je moet wel de + en - aan de juiste metalen stukjes aansluiten.

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

geen zin in ....

Post by Marreke »

Tom Thumper wrote:
Bas wrote:
F M wrote: Ik heb hier in Limburg al -36,4C meegemaakt.
Maar dat is extreem, echter -20C is niet abnormaal in Leopoldsburg, het gebeurd bijna elke winter.
Deze winter zaten we er opnieuw zeer dicht tegen, een paar dagen -15C, waren er niet veel, maar ze waren er.

Geen idee waar je zit, maar hier op het Kempisch-plateau kan het wreed koud worden, en in de zomer zelfs enorm warm.
Laten we er even historische cijfers bijhalen, dixit de site van het KMI

20-01-1940 In de vallei van de Lesse in Rochefort noteren we de laagste minimumtemperatuur van de eeuw in Belgi? : ?30,1?C. Elders in het land zakt het minimum tot ?22,2?C in Vilvoorde en tot ?25,5?C in Haacht.
Dat zijn re?le waarden maar die -36,4 was gevoelswaarde. Plak een straffe oostenwind op -20 en je hebt zomaar... :roll:
Ik heb die nacht, eigenlijk heel die week, getwijfeld of ik mijn pony niet thuis op het terras moest zetten. Dan zou hij iig beschermd tegen de wind staan. Want dik -20 was nog altijd beter dan -36.4.
Pony heeft het trouwens gewoon overleeft toen, maar als er weer zo'n winter komt zet ik hem desnoods in huis. Beestje is inmiddels 23 en net als een oude accu is hij nu heel wat gevoeliger voor de kou.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

geen zin in ....

Post by F M »

Bas, wil je wel juist proberen te citeren ? Er worden woorden in mijn mond gelegd die ik niet gesproken noch geschreven heb. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

geen zin in ....

Post by Muug »

F M wrote:Bas, wil je wel juist proberen te citeren ? Er worden woorden in mijn mond gelegd die ik niet gesproken noch geschreven heb. :mrgreen:
En hoe smaakt dat? :wink:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

geen zin in ....

Post by F M »

Oh, Sorry Bas. Ik zie dat TomTriple de boosdoener was; hij heeft als eerste verkeerd gequoteteteted :schieten:
I am confused. Oh no, maybe not!

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

geen zin in ....

Post by Bas »

F M wrote:Bas, wil je wel juist proberen te citeren ? Er worden woorden in mijn mond gelegd die ik niet gesproken noch geschreven heb. :mrgreen:
Ging precies is mis tijdens het citeren :lol:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

geen zin in ....

Post by Bas »

F M wrote:Bas, wil je wel juist proberen te citeren ? Er worden woorden in mijn mond gelegd die ik niet gesproken noch geschreven heb. :mrgreen:
Ging precies iets mis met citeren :foutje:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

geen zin in ....

Post by bompa »

zappa wrote:
bompa wrote:
r


Nu even over die optimate, ik heb nog een kleine sigarette stekker liggen, zou ik (of misschien best iemand anders :confused2: ) een kabel van de optimate kunnen op aan sluiten?

Of is dat niet te doen, met + en - kabel die allebei zwart zijn?
Is het in orde gekomen .

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

geen zin in ....

Post by zappa »

bompa wrote:
zappa wrote:
bompa wrote:
r


Nu even over die optimate, ik heb nog een kleine sigarette stekker liggen, zou ik (of misschien best iemand anders :confused2: ) een kabel van de optimate kunnen op aan sluiten?

Of is dat niet te doen, met + en - kabel die allebei zwart zijn?
Is het in orde gekomen .
:confused2: ik heb dat stekkertje t? goed opgeborgen.... maar ik ga het vinden :grin: (als ik er al lang niet meer achter zoek :confused: )
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

geen zin in ....

Post by bompa »

Het goed weer begint nu toch , dan heb je nog eventjes eer je het terug nodig zal hebben :grin:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:geen zin in ....

Post by Harald »

Harald wrote:Ik zal binnen 2 weken is zien of ik Teske van uit het tuinhuisje terug naar de garage moet duwen, of dat ik haar kan starten en de tuin uitrijden.

Wedden dat ze binnen de 3 streeltjes over haar haar *pieeeep* wrijf ze warm loopt van binnen en begint te spinnen.
Iets later dan voorzien, heb ik haar vandaag uit het tuinhuisje gehaald.
Contact op, 1,5 seconden op haar startknopje was voldoende om haar terug te horen grommen.
Heb haar uit de tuin kunnen rijden, zal de banden nog moeten oppompen want die voelde nogal plat aan.

;-)

Post Reply