Oliefilter

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Oliefilter

Post by duibhce Kaelann »

Marreke wrote:Klopt niet helemaal. De componenten en de afstelling/opbouw van het binnenwerk is verschillend bij elk merk.
Is dat niet wat Muug zei? De "veer voor een schokbreker", dus niet de schokbreker (en zijn binnenwerk).
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Oliefilter

Post by Muug »

dat klopt, het klopt wat ik zei :smash: :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Oliefilter

Post by Droopy »

Het eerlijke antwoord van RAD : :thumbsup:

Bedankt voor uw bericht. Neen, buiten de gemakkelijke schroefdop is er
geen verschil tussen een K&N en een Champion oliefilter.


Inmiddels zitten de K&N oliefilter erop en 3,8 liter verse Eurol fully synthetic er in. :grin:
De schroefdop is idd een stuk gemakkelijker en, wat een toeval, het logo van K&N performance staat nogal opvallend op de oliefilter. :Pyndn:
Mijn versnellingsplaten zijn alleszins blij met de verse olie, het schakelen gaat precies weer iets soepeler. :grin:
Met andere woorden, ik had iets sneller de olie moeten verversen. :oops:


ps : De (grijze) velgenstrips zijn inmiddels ook in bestelling. :P

Het mindere nieuws is dat ik de CBR 125 nog eens van stal heb gehaald maar twee jaar stilstaan is dus niet zo goed voor een batterij... 0.8 volt en blijkbaar is mijn batterijlader gdvd ook naar de knoppen. :angry:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Oliefilter

Post by the riding man »

Het heeft er totaal niks mee te maken, maar gewoon omdat ik ne curieuzeneuzeposterpot ben. Heb jij lang met je cbr125 gereden en welk bouwjaar is die? Zelfde voor de cbf, is dat ne 500?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Oliefilter

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote:Het mindere nieuws is dat ik de CBR 125 nog eens van stal heb gehaald maar twee jaar stilstaan is dus niet zo goed voor een batterij... 0.8 volt en blijkbaar is mijn batterijlader gdvd ook naar de knoppen. :angry:
Ik neem aan dat je meer argumenten hebt om tot die conclusie te komen dan dat die batterij met 0.8V niet meer correct opgeladen geraakte?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re:Oliefilter

Post by Droopy »

the riding man wrote:Het heeft er totaal niks mee te maken, maar gewoon omdat ik ne curieuzeneuzeposterpot ben. Heb jij lang met je cbr125 gereden en welk bouwjaar is die? Zelfde voor de cbf, is dat ne 500?
De cbr125 is eigenlijk van mijn vrouw maar af en toe durf ik daar ook wel een toerke mee rijden, door allerlei omstandigheden heeft die nu 2 jaar stil gestaan. :P
De cbf is een 600 en ze zijn allebei van 2004 en nog met een lekkere carburator. :grin:



duibhce Kaelann wrote:
Ik neem aan dat je meer argumenten hebt om tot die conclusie te komen dan dat die batterij met 0.8V niet meer correct opgeladen geraakte?
Je zin is een beetje ingewikkeld Duib :oops: maar mijn conclusie is dat het mijn eigen domme fout is om die batterij twee jaar niet op te laden. Dat de batterijlader stuk is is gewoon stom toeval. :wink:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Re:Oliefilter

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote:Je zin is een beetje ingewikkeld Duib :oops: maar mijn conclusie is dat het mijn eigen domme fout is om die batterij twee jaar niet op te laden. Dat de batterijlader stuk is is gewoon stom toeval. :wink:
Ik vroeg me gewoon af waarom je denkt dat de lader ook stuk is.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re:Re:Oliefilter

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote:
Ik vroeg me gewoon af waarom je denkt dat de lader ook stuk is.
ah (sorry). :grin:

Het controlelichtje van de lader gaf na enkele seconden geen teken van leven meer en meten is weten, die 0.8 volt in de batterij bleef maar 0.8.
Dan hebben we de meter rechtstreeks op de lader gezet en daar bleek 0.0 volt door te komen. :sick:
Nu, het was zo'n goedkoop dingetje van een bepaalde Duitse discountwinkel. :blink:
Een denkpiste is dat door het lage voltage van de batterij de lader in kortsluiting is gegaan.
Er is ook niets in te zien en een zekering zit er ook niet in. :dontknow:
Containerpark dus...
Ondertussen heb ik gezien dat de batterijen bij RAD aan -20% staan deze maand en een standaard lader kost daar ook niet teveel. Piet zal binnenkort weer een online bestelling krijgen. :wink:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Oliefilter

Post by Droopy »

Even mijn vorige post vervolledigen. :grin:

Maandag ben ik nog eens bij RAD langsgeweest en ze hebben daar blijkbaar geen batterijen voor de 125. :ermm:
Vermits ik daar toch was heb ik maar een nieuw batterijladertje gekocht. (die had ik sowieso nodig).
De Doden tot leven wekken kan ik helaas niet, na twee dagen laden gaf de batterij ipv 0.8 volt toch 10.6 volt maar meer viel er ook niet in te pompen. :whistling:

Vandaag ben ik nog eens bij Hein-Gericke langsgegaan en, ja hoor, batterijen voor de 125 bij de vleet en momenteel staan ze in promo aan -50%. :blob1: (= ?24,94 voor de gelbatterij)

De batterij heb ik inmiddels gemonteerd en na twee jaar stilstaan waren er toch maar vier pogingen nodig om weer leven in de brouwerij te krijgen. De oliewissel is inmiddels ook klaar. Nu nog verse benzine gaan tanken en de cbr kan ook weer vrolijk rondsnorren. :ricky:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Oliefilter

Post by Bas »

Je had ook gewoon de batterij even aan je auto-batterij (zonder te starten!) kunnen hangen voor een kwartier of zo en dan even meten.
Velen denken dat dit niet mag, maar het mag wel.
Enkel moet je oppassen dat je auto niet gestart is, want dan kan de stroom te hoog oplopen.
Zo heb al diverse malen motoren met een lege batterij gestart.

Al moet je weten dat een batterij met een paar cellen in sluiting voor vuurwerk kunnen zorgen, dus best een zekering van bv 10A opnemen in de startkabel.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Oliefilter

Post by Droopy »

De batterij was nog altijd de originele en was al 10 jaar oud. :ohmy:
Misschien had ik hem wel met de autobatterij gestart gekregen maar optimaal krijgen zat er toch niet meer in. :wink:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Oliefilter

Post by petervdc »

Droopy wrote:De batterij was nog altijd de originele en was al 10 jaar oud. :ohmy:
Jadadde... die van de ktm gaan 2 ? 3 jaar mee, maar ti?n, das erg lang toch
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Oliefilter

Post by OzzePaa »

Die van den FJR zit er sinds 2006 in ... die van Gertruud 13 jaar :whistling:
Ahja ... en de van den A6 heeft er 14 jaar ingezeten.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Oliefilter

Post by TRooPER »

als ge met uw lader een kortsluitingske ontwikkeld hebt, misschien vooraleer op de container te gooien, eerst eens kijken of er niet gewoon een "zekering" van 10A of 15A kapot is.

kan bv onderaan zitten of binnenin.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply