CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Dag gasten,
Zoals sommigen weten heeft mijn vrouw een CBR1000RR van 2006.
Maar die loopt niet altijd even goed, ja hij is full power, maar het loopt toch allemaal niet zo lekker.
Nu heb ik Dohn Guhl eens gevraagd Marreke haar motor eens onder handen te nemen aangaande de computer.
Hij heeft laten weten het volgende te kunnen doen:
1) Meer vermogen, is niet nodig maar is een gevolg van de betere fuel/ignition map. Ik vermoed 200PK of meer.
2) Verwijdering van de top-snelheid, nu 293KM/u, dan geschat 340KM/u, niet nodig maar hij doet dat.
3) Verwijdering van restricties in 1 en 2, waardoor die aan EU normen voldoet, blijkt erin te zitten en zorgt voor onrustig karakter.....weg emee dus.
4) Verandering van gas response zodat die rustiger het vermogen gaat opbouwen, dat is precies wat ze wil!
Met andere woorden, de motor zou wat rustiger worden in lage toeren en beter op de gashandel gaan reageren.
Marreke en Don hebben dik 30 minuten aan de telefoon gehangen en hij heeft haar verzekerd de motor te verbeteren die beter bij haar rijgedrag past.
Het probleem is namelijk het onrustige karakter in de bebouwde kom, waar doorlopend geschakeld dient te worden tussen 1,2 en 3 maar niks is rustig te doen.
Mar zal het zelf verder uitleggen als de ECU terug is.
Zoals sommigen weten heeft mijn vrouw een CBR1000RR van 2006.
Maar die loopt niet altijd even goed, ja hij is full power, maar het loopt toch allemaal niet zo lekker.
Nu heb ik Dohn Guhl eens gevraagd Marreke haar motor eens onder handen te nemen aangaande de computer.
Hij heeft laten weten het volgende te kunnen doen:
1) Meer vermogen, is niet nodig maar is een gevolg van de betere fuel/ignition map. Ik vermoed 200PK of meer.
2) Verwijdering van de top-snelheid, nu 293KM/u, dan geschat 340KM/u, niet nodig maar hij doet dat.
3) Verwijdering van restricties in 1 en 2, waardoor die aan EU normen voldoet, blijkt erin te zitten en zorgt voor onrustig karakter.....weg emee dus.
4) Verandering van gas response zodat die rustiger het vermogen gaat opbouwen, dat is precies wat ze wil!
Met andere woorden, de motor zou wat rustiger worden in lage toeren en beter op de gashandel gaan reageren.
Marreke en Don hebben dik 30 minuten aan de telefoon gehangen en hij heeft haar verzekerd de motor te verbeteren die beter bij haar rijgedrag past.
Het probleem is namelijk het onrustige karakter in de bebouwde kom, waar doorlopend geschakeld dient te worden tussen 1,2 en 3 maar niks is rustig te doen.
Mar zal het zelf verder uitleggen als de ECU terug is.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
A ge zou beter ne keer bellen met Motorrijder of Kicxstart om ze uw machine ne keer te laten testen ! Ze zullen dat waarschijnlijk wel graag doen !
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Als ze me bellen mogen ze gerust eens testen.
Mensen die Don niet kennen, hier is zijn facebook: https://www.facebook.com/dynodonguhl
Hij doet veel meer merken dan enkel Honda, enig nadeel, hij zit in de USA.
Mensen die Don niet kennen, hier is zijn facebook: https://www.facebook.com/dynodonguhl
Hij doet veel meer merken dan enkel Honda, enig nadeel, hij zit in de USA.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Hoezo testen? Wat testen? De 1200 testen mag van mij best, is mijn brommert niet. Maar mijn duuzend? Nee, ik ga eerst lekker zelf testen als de ECU terug is
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
En nu moet ik opeens rap gaan bedenken wat ik aan mijn brommert anders wil, want dat moet ik Don gaan uitleggen.
* Minder agressief op/af het gas gaan, zonder pk's te verliezen. Dat een hobbeltje in de weg geen halve wheelie of halve stoppie geeft als ik even niet soepel genoeg ben in de pols. Gewoon net even wat soepeler, net wat "smoother".
* Minder hoeven schakelen bij lage snelheid want 30/50 rijden is nu een hel. Constant tussen 1, 2 en 3 schakelen (ja, ik hou graag rekening met "de buurt" qua geluid)
* de fan mag eerder beginnen. Als ik 112 graden zie weet ik wel dat er niks aan de hand is maar... ik zie het liever wat lager.
Wat zouden jullie nog meer willen als het jullie motor was? Dat wil ik graag weten om idee?n op te doen, om te weten waar ik niet aan gedacht heb.
* Minder agressief op/af het gas gaan, zonder pk's te verliezen. Dat een hobbeltje in de weg geen halve wheelie of halve stoppie geeft als ik even niet soepel genoeg ben in de pols. Gewoon net even wat soepeler, net wat "smoother".
* Minder hoeven schakelen bij lage snelheid want 30/50 rijden is nu een hel. Constant tussen 1, 2 en 3 schakelen (ja, ik hou graag rekening met "de buurt" qua geluid)
* de fan mag eerder beginnen. Als ik 112 graden zie weet ik wel dat er niks aan de hand is maar... ik zie het liever wat lager.
Wat zouden jullie nog meer willen als het jullie motor was? Dat wil ik graag weten om idee?n op te doen, om te weten waar ik niet aan gedacht heb.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
En nee, topspeed is voor mij geen punt, ondanks dat die limiet er af gaat.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Je moet opschieten Mar want de ECU is al in handen van customs in the USA
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Doeme, doeme, doeme...
Ik had gerekend op twee weken voordat ik met Don moest bellen. Maar nee, voor ene keer was B-Post snel!
Al mijn wensen doorgegeven aan Don: "Do your magic and surprise me. Fan kicking in earlier would be nice, less gear-shifting on low speed would be nice"
Het gesprek was wel iets meer dan dat maar daar ga ik jullie niet mee vervelen...
Vanaf maandag zit ik weer te stuiteren. Heb ik hem dinsdag? Woensdag?.... Stuiter, stuiter.
En dan is het nog afwachten wat Don gedaan heeft, maar ik heb het volste vertrouwen in Don. Groen is zijn kleur niet, rood wel.
Ik had gerekend op twee weken voordat ik met Don moest bellen. Maar nee, voor ene keer was B-Post snel!
Al mijn wensen doorgegeven aan Don: "Do your magic and surprise me. Fan kicking in earlier would be nice, less gear-shifting on low speed would be nice"
Het gesprek was wel iets meer dan dat maar daar ga ik jullie niet mee vervelen...
Vanaf maandag zit ik weer te stuiteren. Heb ik hem dinsdag? Woensdag?.... Stuiter, stuiter.
En dan is het nog afwachten wat Don gedaan heeft, maar ik heb het volste vertrouwen in Don. Groen is zijn kleur niet, rood wel.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Gewoon voor de weet, wat kost zoiets eigenlijk ? En wat moet je opsturen naar die gast in de steets ?
Keep going
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
De totale kost inclusief verzending heen en weer komt op ongeveer 435 euro.
(soms helaas douane en importkosten, dan komt er nog 114 euro bij)
En je moet enkel de computer van de motor opsturen.
De computer van een ZX14 zie er zo uit, vaak zitten er 2 tot 4 grote connectoren op met elk een 20tal draden.
(soms helaas douane en importkosten, dan komt er nog 114 euro bij)
En je moet enkel de computer van de motor opsturen.
De computer van een ZX14 zie er zo uit, vaak zitten er 2 tot 4 grote connectoren op met elk een 20tal draden.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
En dan zie je dat de ECU al een paar dagen bij Don is. Toch maar even bellen naar de States om te horen wanneer hij hem terug gaat sturen....
Als Don dan zegt: "Het is een, voor mij, nieuwe ECU en er zitten een heleboel dingen mis in het ding. Ik ga er vannacht eens rustig voor zitten want ik stuur hem niet terug voordat hij goed is!"
Plof!!!
Mijn stuiterbal explodeerde, maar ik ben al een nieuwe aan het opblazen. Als zelfs een expert, die al veel meer dan duuzend van deze ECU's geflashed heeft, zegt dat het een specialleke is... Dan mag ik mij hopelijk verwachten aan een specialleke als de ECU terug is
O ja, bijna vergeten te melden.
De nieuwe Kawa H2 kan door Don al geflashed worden naar 'iets meer' dan de H2R hmy:
Als Don dan zegt: "Het is een, voor mij, nieuwe ECU en er zitten een heleboel dingen mis in het ding. Ik ga er vannacht eens rustig voor zitten want ik stuur hem niet terug voordat hij goed is!"
Plof!!!
Mijn stuiterbal explodeerde, maar ik ben al een nieuwe aan het opblazen. Als zelfs een expert, die al veel meer dan duuzend van deze ECU's geflashed heeft, zegt dat het een specialleke is... Dan mag ik mij hopelijk verwachten aan een specialleke als de ECU terug is
O ja, bijna vergeten te melden.
De nieuwe Kawa H2 kan door Don al geflashed worden naar 'iets meer' dan de H2R hmy:
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Don gaat dus gewoon niets aan mijn ECU doen :bleiten:
Er z?t al een agressieve race-mapping in de ECU! En ik maar denken dat ik niet kan rijden, want in 1 en 2 wilde ze nog wel eens schokken...
Ik heb mijn A nog geen drie jaar en ik heb onbedoeld op een racer pur sang...op een circuit-bike... een rondje Oostenrijk gedaan
Maar ach, ze blijft toch gewoon mijn Black Beauty.
Er z?t al een agressieve race-mapping in de ECU! En ik maar denken dat ik niet kan rijden, want in 1 en 2 wilde ze nog wel eens schokken...
Ik heb mijn A nog geen drie jaar en ik heb onbedoeld op een racer pur sang...op een circuit-bike... een rondje Oostenrijk gedaan
Maar ach, ze blijft toch gewoon mijn Black Beauty.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Allez vooruit ... een vergeefse ECU-reis dan. Vraag me toch af : die(je) gast/garagist/madam/internetsite waarvan je dat ding kocht ... die wist dat ook niet .. en die maakte daar geen reklam mee, zo van "Menneke, dees is een reesbeest Gade veel plezier aan beleven op Oostenrijkse bergwegskes " ... Just a thought h?....
En Don : waarom wil die dan niet dat agressief spul eraf halen en hem reprogrammen met de mapping zoals je hem die (zei het summier) beschreven hebt :war: Zou denken dattem alle "misse" dingen eruit haalt en da spul fatsoenlijk zet
In allegeval hebt ge nu een specialleke
En Don : waarom wil die dan niet dat agressief spul eraf halen en hem reprogrammen met de mapping zoals je hem die (zei het summier) beschreven hebt :war: Zou denken dattem alle "misse" dingen eruit haalt en da spul fatsoenlijk zet
In allegeval hebt ge nu een specialleke
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Ozzepa, voor ne keer niks achter zoeken, hij zal zijn redenen wel hebben.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Omdat er al van alles aan gedaan was, het ding gaat als een speer maar de lage toerentallen gaat minder, zo 50km/u rijden in 3e is niet te doen, beter in 2e.OzzePaa wrote:Allez vooruit ... een vergeefse ECU-reis dan. Vraag me toch af : die(je) gast/garagist/madam/internetsite waarvan je dat ding kocht ... die wist dat ook niet .. en die maakte daar geen reklam mee, zo van "Menneke, dees is een reesbeest Gade veel plezier aan beleven op Oostenrijkse bergwegskes " ... Just a thought h?....
En Don : waarom wil die dan niet dat agressief spul eraf halen en hem reprogrammen met de mapping zoals je hem die (zei het summier) beschreven hebt :war: Zou denken dattem alle "misse" dingen eruit haalt en da spul fatsoenlijk zet
In allegeval hebt ge nu een specialleke
En daar we toch een ECU van een VFR1200 gingen opsturen had ik die van de 1000 er bij ingestoken, voor de verzendkosten maakt dat amper iets uit.
CBR1000RR 2006 gaat geflashed worden door Guhl motors.
Die gast die hem verkocht durfde hem in eerste instantie eigenlijk niet aan mijn zoon verkopen. Het was dat wij, als ouders, geen problemen maakten anders had hij hem net zo hard mee terug genomen. Hij vond het geen motor voor beginners... en zie wat er nu op rijdt! :silly:OzzePaa wrote:Vraag me toch af : die(je) gast/garagist/madam/internetsite waarvan je dat ding kocht ... die wist dat ook niet .. en die maakte daar geen reklam mee, zo van "Menneke, dees is een reesbeest Gade veel plezier aan beleven op Oostenrijkse bergwegskes " ... Just a thought h?....
***
In allegeval hebt ge nu een specialleke
Blijkbaar w?st hij wel, maar heeft hij nooit gezegd, dat de ECU "niet helemaal" standaard was.
De ECU is dus niet voor niks opgestuurd, want we weten nu dat het een specialleke is maar ik ga daar dus geen extra rekening mee houden. Ik heb gewoon op die moto gereden alsof het een "standaard" was en ik zie geen reden om er nu anders op te gaan rijden.