velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by duibhce Kaelann »

VBRacing is zeker een goede optie voor de deuk in de velg

En die deuk in het ego, you live, you learn. Dat kweekt karakter, ik spreek uit ervaring :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Blackbert »

Inderdaad, who cares about een deukske meer of minder. :mrgreen:

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by OzzePaa »

Yikes :S


Als da hierezo ongeveer was .....

Image
.... ambetante plek voor een schuiver Bert :oogrollen: ... niet teveel verkeer in de buurt op dat moment hoop ik :sterrekes:
Toch niet onderuit op die "aansluitvoeg" van de brug op de voorgrond :?: Heb al dikwijls ondervonden dat als ge daar aan de binnekant met den otto aan een "lichtjes overdreven" snelheid over gaat, die h??l effekes een sprongetje maakt ... het gevoel dagge n? die "streep" 10cm verder rechts op 't rijvak aant rijden bent :blink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Muug »

Blackbert wrote:Bon, vanmorgen, de bocht van de E313 naar de R1. Insturen, en hop voorwiel weg. Een motor schuift verder en sneller dan een ventje.
jommo bertjen :yikes:
't is niet omdat ge u nen hengst van 23 jaar voelt dat ge u ook gelijk zo'n hengst moet gedragen eh. Afin, toch niet op de weg :mrgreen: Neen serieus, 't zal vermoedelijk wel een rijmplek geweest zijn zeker? Bochtje pakken en een kleine blackout later lig je glijdend naar je glijdende moto te kijken .... been that, done that een paar keer helaas
Uwe KTM ziet er ondertussen dus weer maar eens een pak stoerder uit, niet? Surtout die linkerkant is macho. :wink: Maar toch, 't is toch maar wat groen lachen natuurlijk... vallen is nooit tof... :skull:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Blackbert »

Paa, beetje verder, waar dat wit autooke rijdt ongeveer.
Zaterdagochtend, een uur of half 7, dus eer de eerste eraan kwam stond mijn brommer al weer bijna recht. Op een weekdag om dat uur wil je dat daar niet meemaken ...

't Had geregend, dus het tempo was ernaar. Ik vermoed dat er nog wel iets anders lag dan water, maar daar heb ik mijn tijd niet aan verprutst.

Geen blackout, in de milliseconde dat 'm vertrok, klonk 't in mijn kop 'daar gaat ie dan'. Met 1 oog die moto zien schuiven, met het andere de betonnen vangrail zien naderen en dan toch maar wat zwaarder op 't asfalt proberen wegen. Ikke op tijd stil, de brommert niet vermoedelijk, gezien de 2 deuken in 't voorwiel.

Dat voorwiel is eruit, bandje op 't offroadwiel getrokken. Morgen die mens van Tom eens bellen se.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by TRooPER »

[quote="Blackbert"]

het is natuurlijk mogelijk dat er een mazoutspoor was,
en dan zou ikzelf toch de moeite doen om de wegbeheerder verantwoordelijk stellen via verzekeraar,
uw letterlijke blutsen kunnen op die manier eventueel vergoed worden.
dat gaat natuurlijk wel veel tijd vragen om ten eerste te wachten op politie ter plaatse voor de vaststellingen.....etc
kan ook handig zijn voor nog achteropkomend motorverkeer, dat het opgekuist raakt.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Blackbert »

Kweetet makker. Sta je daar een haf uur te koekeloeren, komen ze 't straat afspuiten, uw uitleg wordt simultaan vertaald in flikkentaal en je kan beschikken. Dan nog 's naar een dealer voor een bestek, en opnieuw voor de expertise, die begint met het meten van uw bandenprofiel. Wegens bijna 11 jaar oud, bijna 100000km op de teller en ook al wat sporen van eerdere totters, gaat van dat bestek een goei klets af. Als je dan geluk hebt komt er geen bericht dat "noch de brandweer, noch de politie iets abnormaals konden vaststellen".
Wat betreft een volgende motard heb je gelijk.
Maar dat heb ik goedgemaakt: een kwartier later, de grote rotonde na de Beverentunnel. Oprit: een dik vet regenboogspoor. Rustig erlangs. Waar ik eraf moet: idem. Op kosten van de baas efkes de pompiers gebeld.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by laouen »

TRooPER wrote:
Blackbert wrote: Ik vermoed dat er nog wel iets anders lag dan water, maar daar heb ik mijn tijd niet aan verprutst.
het is natuurlijk mogelijk dat er een mazoutspoor was,
en dan zou ikzelf toch de moeite doen om de wegbeheerder verantwoordelijk stellen via verzekeraar,
uw letterlijke blutsen kunnen op die manier eventueel vergoed worden.
dat gaat natuurlijk wel veel tijd vragen om ten eerste te wachten op politie ter plaatse voor de vaststellingen.....etc
kan ook handig zijn voor nog achteropkomend motorverkeer, dat het opgekuist raakt.
been there, done that, collected the money :evil:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Stefke »

laouen wrote: been there, done that, collected the money :evil:
hier van 't zelfde. ik werd volledig in het ongelijk gesteld. en mijn advocaat bleef aandringen. en toen bezorgde ik hem de foto's van het incident en van de staat van het wegdek in de hele straat. en toen was het direct game over voor de tegenpartij... Heeft meer dan twee jaar geduurd... maar ik begrijp Bert ook wel, opstappen, stof afkloppen en verder rijden, de rest draait dikwijls uit op tijdverschijterij...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by zappa »

Tijd, dat heb je nodig, veel geduld en een stijf been :confused2:

heeft ook een jaar aangesleept, toen ze daar m'n moto verplaatst hadden met de bobcat, en ik hem vol cement en een kras op de tank 30 meter verder vond :duimneer:
sig nature

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Marreke »

Tijd heb ik zat, geduld ook en zelfs een stijf been... Werkt toch niet altijd.
Duidelijk oliespoor waar mijn ventje met zijn gsx600f tegen de vlakte ging maar toch... een "niet te traceren eigenaar".
Verzekering? Ja, als we de eigenaar van de olie weten en dat is voor de blauwe mannen en vrouwen om te bepalen.

Zowel voetpad, fietspad en rijbaan liggen vol olie. Zelfs een halfblinde kip kan zien waar de olie vandaan komt, er staan tig wrakken op een veldje en de olie druipt er uit. Al die olie gaat richting rijbaan, maar...
Pliesie-vrouwtje vond het in eerste instantie wel meevallen met de gladheid, lag daarna bijna zelf op haar gat. Maar nee... ze kon niet bepalen waar de olie vandaan kwam! Dus iemand aansprakelijk stellen kon niet.
En dan moet je nog beleefd blijven.... :sick:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by laouen »

Marreke wrote:Maar nee... ze kon niet bepalen waar de olie vandaan kwam! Dus iemand aansprakelijk stellen kon niet.
Maakt niet uit, de gemeente/provincie moet ten allen tijde zorgen dat het wegdek in goede staat is, of ze nu kunnen traceren vanwaar de vuiligheid/schade komt of niet.

Dat was in elk geval het verdict in mijn geval. De schuldige was wschl een lijnbus met een incontinentieprobleempje waardoor een rond punt omgetoverd was in een dieselvijver. Pliesie gebeld om dat te melden wegens zonnige zondag en veel motards op de baan, pv, brandweer met veel zeep... en een dikke maand later briefke van de verzekering om te melden dat ze er een zaak van maakten en of ik een bestek wou binnen brengen van de schade. Buiten dat half uur wachten op de flikken en een tripke naar mijn dealer voor een bestek eigenlijk niks moeten doen. Mijn conclusie: die verzekering is dan wel niet de goedkoopste, maar vertaalt zich dan wel weer in goeie service.

Maar zoals Stef het zegt: soms moet je gewoon jezelf en de motor oprapen, afstoffen en verder rijden. Die blutsen in de motor maken hem alleen maar stoerder, van die blutsen in het ego is de eerste altijd het ergst. De rest wordt mettertijd minder bluts. En als je er genoeg hebt, draait dat wiel wel weer rond zoals het hoort.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

velg gedeukt, ego ook (een beetje)

Post by Bas »

Mijn schade viel gelukkig nogal mee op het EGO probleem na.
Mijn dealer had wel gebruikte stukken liggen en gooide het op een akkoord met me om hem voor 400 euro te maken.
Ik had geen zin om processen te voeren en met verzekeringen te gaan vechten.
Motor was voor weinig gemaakt en kreeg een beurt op de koop toe, al in al goed vanaf gekomen.
Soms is het gewoon beter om het zelf te regelen, scheelt een boel gezeur en je kan na een paar dagen weer rijden.

Maar de Pliesie is toen wel enorm in mijn achting gedaald, dagen later wilden ze niet eens een PV maken, geen tijd zeiden ze.
Er zitten goede mannen en vrouwen in het blauw bij, maar ben er te veel tegengekomen die te lui zijn om je te helpen.

Post Reply