Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by OzzePaa »

Muug wrote:wees verstandig en ga zuinig om met uw energie:
1) spuit er een berg contactspray in en check of er verbetering is
indien niet dan pas
2) openvijzen , wel zien dat ge niks op de grond valt en wegspringt als ge het open vijst
Da's inderdaad het vervelendste wat er u kan overkomen als ge iets openvijst : dat ge op de grond valt en wegspringt, zodat ge uzelve nimmer terugvindt :wink: :lol: :lol: :silly:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:Als het nog pinkers zijn met klassieke gloeilampen, kijk dan zeker ook eens naar de lampjes zelf. Ik heb al enkele keren gehad dat de gloeidraad het begeven had, maar wel nog af en toe contact maakte.
Zou ik toch een beetje raar vinden, als de gloeilamp stuk is, gaat de andere pinker nog pinken, sneller pinken maar toch pinken. Als die gloeidraad dan weer contact geeft, gaat het gewoon pinken. Dus altijd pinken maar soms sneller en met maar pinker ipv met twee. Of de twee gloeilampen moesten kapot zijn en 1 van de twee toch nog soms contact maken...? Niet echt het meest voor de hand liggende scenario?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote:als de gloeilamp stuk is, gaat de andere pinker nog pinken, sneller pinken maar toch pinken. Als die gloeidraad dan weer contact geeft, gaat het gewoon pinken.
Da's waar. Negeer mijn opmerking dus maar :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote:
Tom Thumper wrote:als de gloeilamp stuk is, gaat de andere pinker nog pinken, sneller pinken maar toch pinken. Als die gloeidraad dan weer contact geeft, gaat het gewoon pinken.
Da's waar. Negeer mijn opmerking dus maar :mrgreen:
ha ja gloeilampen, das van voor uwen tijd h? :mrgreen:
sig nature

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by KlaasN »

Onlangs ook moeten doen. Contactspray, wd40 etc. Het hielp allemaal heel even. Uiteindelijk de schakelaar opengemaakt en helemaal uit elkaar gevezen. Alles gereinigd en gesmeerd met (wit)vet. De pinkers gaan terug als nieuw.
Oud vet droogt uit en zorgt voor slecht contact. Een klusje van vijftien minuten.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by Bas »

Reinigen kan je gewoon doen met rem-reiniger en een doekje.

Ik smeer het altijd in met vaseline na de reiniging.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Pinker doet het wel niet wel niet wel niet...

Post by petervdc »

KlaasN wrote:Onlangs ook moeten doen. Contactspray, wd40 etc. Het hielp allemaal heel even. Uiteindelijk de schakelaar opengemaakt en helemaal uit elkaar gevezen. Alles gereinigd en gesmeerd met (wit)vet. De pinkers gaan terug als nieuw.
Oud vet droogt uit en zorgt voor slecht contact. Een klusje van vijftien minuten.
Owkayy...
Keep going

Post Reply