Vandaar dat ik een mietjesmoto met cardan wil.Marreke wrote:Regelmatig de ketting ingevet en bijgesteld. Regelmatige controle van ketting en tandwielen is net zo normaal als bandenspanning, bandenslijtage en olie controleren.
Tikkend geluid: ketting?
Tikkend geluid: ketting?
I am confused. Oh no, maybe not!
Tikkend geluid: ketting?
Te lui om dingen te controleren F M?
Ook met een mietjesmotor met cardan moeten bandenspanning en bandenslijtage regelmatig gecontroleerd worden. Net als je olie.
Ook met een mietjesmotor met cardan moeten bandenspanning en bandenslijtage regelmatig gecontroleerd worden. Net als je olie.
Tikkend geluid: ketting?
Je zou verwachten dat de cardantechniek verbetert (lees eenvoudiger en sterker) maar je leest toch nog te vaak de cardanas perikelen.
Ketting is een rompslomp als je veel rijdt en mocht ik veel meer rijden dan liever cardan (of riem misschien?)
Maar dat is een eigen keuze
De VFR800 had toch ook al 45000km's met dezelfde ketting en tandwielen.
Ketting is een rompslomp als je veel rijdt en mocht ik veel meer rijden dan liever cardan (of riem misschien?)
Maar dat is een eigen keuze
De VFR800 had toch ook al 45000km's met dezelfde ketting en tandwielen.
Tikkend geluid: ketting?
Torsiekrachten zijn een pak moeilijker te beheersen dan trekkrachten, vandaar dat cardans nog steeds zwaar zijn. En haakse overbrengingen kosten ook veel power, ongeacht hoe slim en doordacht ze die ontwerpen, en er zijn zo twee : aan het achterwiel en aan de versnellingsbak. Want de uitgaande as van de v-bak ligt haaks op de lengte-as van de moto, alsook de achterwielas, terwijl de cardanas net evenwijdig loopt met de lengteas van de moto. Enkel bij de oude K-serie van BMW waar het blok niet dwars was ingebouwd maar in de lengte, was er maar ??n, omdat krukas, versnellingsbakas en cardanas in ??nzelfde lengte lagen.
Tikkend geluid: ketting?
Inderdaad. Te lui.Marreke wrote:Te lui om dingen te controleren F M?
En te onzeker, want hoe velen ook zeggen hoe je ziet of de ketting goed aangespannen is, blijft dat voor mij als technisch onbenul nog altijd een groot vraagteken. Zelfs nu de nieuwe ketting gelegd is, durf ik nog altijd niet zeggen of die spanning nu goed is of niet.
Voor mensen zoals ik hebben ze die cardan uitgevonden, denk ik. En de automatische bandenspanningsmeter. En de automatische waarschuwing voor te laag oliepeil. Alleen de diepte van het bandenprofiel is zelfs voor mij gemakkelijk te controleren.
I am confused. Oh no, maybe not!
Tikkend geluid: ketting?
OefF M wrote:Alleen de diepte van het bandenprofiel is zelfs voor mij gemakkelijk te controleren.
Keep going
Tikkend geluid: ketting?
Zoals op de fiets vroeger zeker? Als je de draad ziet zitten is het tijd voor een nieuwepetervdc wrote:OefF M wrote:Alleen de diepte van het bandenprofiel is zelfs voor mij gemakkelijk te controleren.
Tikkend geluid: ketting?
Lang gaat het precies niet duren vooraleer er een nieuwe komt heF M wrote:Inderdaad. Te lui.Marreke wrote:Te lui om dingen te controleren F M?
En te onzeker, want hoe velen ook zeggen hoe je ziet of de ketting goed aangespannen is, blijft dat voor mij als technisch onbenul nog altijd een groot vraagteken. Zelfs nu de nieuwe ketting gelegd is, durf ik nog altijd niet zeggen of die spanning nu goed is of niet.
Voor mensen zoals ik hebben ze die cardan uitgevonden, denk ik. En de automatische bandenspanningsmeter. En de automatische waarschuwing voor te laag oliepeil. Alleen de diepte van het bandenprofiel is zelfs voor mij gemakkelijk te controleren.
En waarom niet he....."morgen" is t gedaan dus als het kan waarom ni, waarom ni
Denk dat de 1190 een plezant ding voor je is voor even maar niet voor jouw leven.
Toch de Trophy 1200 dan maar?