Draadje afgebroken onderaan contactslot

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:Bwoh, bij bmw is dat dan x 3 ;-)
vandaar dat ge u ne BMW 650 bij gekocht hebt :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:
petervdc wrote:Bwoh, bij bmw is dat dan x 3 ;-)
vandaar dat ge u ne BMW 650 bij gekocht hebt :mrgreen:
2 zelfs, mijn lief heeft een gewone gs650, ik een dakar.
Iets simpeler techniek, zelf onderhoud doen, wisselstukken uitwisselbaar.
En 50kg lichter dan mijn 990, echte offroad bandjes. Dient enkel om offroad te rijden, maar modder & water vermijd ik nog altijd als het mogelijk is.
En mn lief zit er veel beter op dan haar ER5 zegt ze, weekje UK is ferm goed gegaan :-)

Denk zelfs dat ik (indien budget) naar een gewone 1190 zou gaan (met adaptieve vering of hoe noemen ze dat), en de dakar ernaast voor offroad. Soit, de 990 heeft 66000km en ik blijf ermee rijden hoor.

Deze avond naar een ervaren soldeerder/technieker, en indien het niet lukt, morgen dat stukje bestellen.
Maar op basis van de foto's en mijn verhaal ziet hij het doenbaar, ben benieuwd.
Op Advrider zeggen ze ook dat het te doen is.
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Muug wrote: We leven in een WEGWERPmaatschappij wat als gevolg heeft dat aparte onderdelen duurder zijn dan het geheel der dingen.
Yep, kapot is vuilbak, de afvalberg wordt wel met een container in afrika ergens gedumpt :-(
En de fabrieken moeten blijven draaien, de voorraad moet leeg, dus nieuw stuk bestellen etc etc

Dus zegt de dealer gewoon gans de boel te vervangen, efkes vergeten dat het onderdeel apart te koop is, 290euro, en waarom niet, 540. Zonder werkuren om in te bouwen.
Djees, denken die eigenlijk dat het geld op mijn rug groeit ??

Gelukkig zijn er nog forum's & kameraden die willen helpen :-) :-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

petervdc wrote: Yep, kapot is vuilbak, de afvalberg wordt wel met een container in afrika ergens gedumpt :-(
Gedumpt, en dan leeggemaakt, en dan steken ze alles in de fik waarop ze in de as zoeken naar de waardevolle metalen. 'k heb daar een documentaire over gezien. :yikes: Iedereen ginder die daarmee bezig was, was zwaar vergiftigd van alle giftige rook !
En als ge dan weet dat wij moeten sorteren, en geen vuurkes meer mogen stoken, en GAS-boetes krijgen etc .... dan snap je wel de zinloosheid van zo'n dingen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by bompa »

Muug wrote:niet zomaar lachen met KTM eh
wie al wat jaren achter de rug heeft, weet dat alle onderdelen veel te veel kosten, of dat nu voor een tv is, of een wasmachine, of een auto, of een boormachien, maakt niet uit wat. We leven in een WEGWERPmaatschappij wat als gevolg heeft dat aparte onderdelen duurder zijn dan het geheel der dingen.
Dat is inderdaad zo , maar gaat er hier iets groot stuk ,dan smijten we dat toch niet zomaar weg , 'k moet dat eerst toch is open gezien hebben, gewoon uit interesse alleen al :grin: verleden jaar nog ,zo een riemspanner van een droogkast stuk twee poelies uitgesleten die steunen waren ineen geklonken dus normaal wegsmijten :confused2: nu heb ik die uiteen geslepen en kogellagers in die polies geplaatst en terug met wat aanpassingen ineen gevezen en dat heeft nog nooit zo stil gedraaid
Het was dat met dat wit pijltje op de foto
https://lh3.googleusercontent.com/-Ydtn ... .jpg?gl=BE

Maar gelijk dat contactslot van Petervdc is toch ook wel is de moeite om te proberen te herstellen denk ik, wegsmijten kan je daarna nog altijd alst ni moest lukken

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by pingu »

Harald wrote:
pingu wrote: Wacht effe... Dus zo 1 slotje moet (540 - 290) / 2 = 125 ? kosten? Voor een stom cylinderslotje? Is dat met goud en diamanten ingelegd of zo?
Nene, enkel met de letters KTM ergens subtiel op.

:peepwall:
Ah juste, dat zijn "ready to race" slotjes... :mrgreen: :twisted:

Hier gaan spullen die kapot zijn net zoals bij bompa ook nogal eens "uiteen". Meestal gewoon uit interesse want het terug ineen vijzen lukt niet altijd... :oops:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Met hulp van een kameraad wat gesoldeerd, alles ok :-)
Merci voor de suggesties !
Keep going

Post Reply