Draadje afgebroken onderaan contactslot

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Een draadje is afbroken onderaan mijn contactslot. Ik kon niet starten. En toen het wel lukte, sloeg de motor af als ik het stuur naar links draaide.

Draadje kapot dus, het oranje.
Het groene is al es gesoldeerd geweest zie ik.

Kan ik zelf dat contactslot opendraaien om te solderen ?

Image
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Drummer »

:grin: :grin: :grin:



Tis ook altijd iets met die KTM's :wink: :wink:


Maar om op uw vraag te antwoorden, kzou het niet direct weten, maar tis te proberen zou ik zeggen.


grtz Drummer.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Detailfoto van de breuk : Image

De groene kabel ziet er ook niet echt gezond uit...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

Yes you can! Maar sorry, niet door mij. :-\

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Harald »

Heb al meerdere van die dingen hersteld.
Onlangs nog een gegoten stekker half opengesneden, nieuwe draad aan gesoldeerd en de 17jarige golf start weer..
Kostprijs : 30cm krimpkous van diverse maten, wat soldeersel en 1,5 uur vrije tijd op geofferd.
'-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by bompa »

petervdc wrote:Detailfoto van de breuk

De groene kabel ziet er ook niet echt gezond uit...

Die rode heeft precies die groene al is geraakt want het heeft daar onder aan die groene draad precies wat gevonkt en wat warm gestaan
Normaal zou je dat toch moeten kunnen solderen en isoleren,maar best die groene tegen het contactslot ook isoleren .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by OzzePaa »

Lijkt me ook geen probleem om die draadjes daar fatsoenlijk weer aan/op te solderen. (is misschien ondertussen al gebeurd :wink: ) De "blote" groene draad geeft me ook wel kriebels ... daar zal op z'n minst toch wel iso-tape rondgewikkeld geweest zijn :?: :shock:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: De "blote" groene draad geeft me ook wel kriebels ... daar zal op z'n minst toch wel iso-tape rondgewikkeld geweest zijn :?: :shock:
Ja hoor, was tape rond. Maar het contact van het groene draadje met het contactslot is ook ferm aan het slijten h?, hoog tijd dat die bekeken wordt. En de groene is precies al es gesoldeerd geweest.

OzzePaa wrote:Lijkt me ook geen probleem om die draadjes daar fatsoenlijk weer aan/op te solderen. (is misschien ondertussen al gebeurd :wink: )
Nog niet.
Dus ik kan gewoon afknippen, de beide draadjes denuderen, en solderen aan die puntjes ??
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Koeno »

ik zou op dit punt niet enkel probleemoplossend werken, maar ook eens kijken wat de oorzaak is?
zijn de draadjes te kort en krijgen ze ergens ne snok als ge aan uw stuur draait ofzo (als dat het geval is, dan is opnieuw solderen gelijk aan korter maken gelijk aan nog is problemen hebben binnen enkele dagen/weken).

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Koeno wrote:ik zou op dit punt niet enkel probleemoplossend werken, maar ook eens kijken wat de oorzaak is?
zijn de draadjes te kort en krijgen ze ergens ne snok als ge aan uw stuur draait ofzo (als dat het geval is, dan is opnieuw solderen gelijk aan korter maken gelijk aan nog is problemen hebben binnen enkele dagen/weken).
Ja, idd, wat uitlengen zal het beste zijn, en dan met tiewraps de boel vastleggen.
Zal gebeurd zijn door de stuurbewegingen ?
Heeft 66000km nu, mijn 990.
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by OzzePaa »

Bedrading(sbomen) die van "vaste" onderdelen (frame bv.) naar "bewegende" onderdelen (stuur, swingarm ...) gaan zouden in principe van voldoende "slack" moeten voorzien zijn en uitgekiend bevestigd zodat ook na veelvuldige bewegingen na dat aantal kms geen breuk/rek optreedt vollegens mij ... allez, ik kan dat toch goed merken aan hoe alle bedrading van Gerruud (vast)gelegd is ...
Ik zou het voorlopig (als je de moto nodig hebt) efkes provisoir vastzetten en later goed uitdokteren.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

is gewoon metaalmoeheid, van alsmaar over en 't weer te plooien. Er zijn veel KTMs waar dat contactslot al ne keer open geweest is. Bij mij ook.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Muug wrote:is gewoon metaalmoeheid, van alsmaar over en 't weer te plooien. Er zijn veel KTMs waar dat contactslot al ne keer open geweest is. Bij mij ook.
Ah bon.
Dus gewoon de 2 draadjes er terug aan solderen ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

Als ze er slecht uitzien zou ik ze vervangen, gelijk al geopperd is. Anders gewoon er weer aan solderen.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

De dealer meldt droogweg dat een nieuw contactslot 290 euro kost.
De foto's heeft hij ontvangen...

wtf !!
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

wat had je anders verwacht?
Een dealer verdoet zijn tijd niet (meer) met repareren. Vervangen is gemakkelijker en zekerder.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Muug wrote:wat had je anders verwacht?
Een dealer verdoet zijn tijd niet (meer) met repareren. Vervangen is gemakkelijker en zekerder.
Hmm stel dat ie een uur aanrekent om te solderen, dan heeft ie dus m??r winst met dat nieuwe stuk ?
Tjah, nieuw zal mss zekerder zijn, ja...
Toch eerst zelf proberen wi !!
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by bompa »

petervdc wrote:De dealer meldt droogweg dat een nieuw contactslot 290 euro kost.
De foto's heeft hij ontvangen...

wtf !!
Daar kan je je soldeerbout toch al is voor bovenhalen,en proberen het zelf te solderen

Een doosje krimpkousen halen dat kost niet veel en je hebt altijd goed isolatiemateriaal
http://shop.paradesk.nl/images/pro_179_62227_0_1.png
Die groene draad kan je dan ook mooi isoleren met twee stukken krimpkous

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Kan ik dit apart bestellen ?

De dealer vraagt 290 euro voor gans het contactslot. Dit onderdeeltje kan ik er gewoon aanvijzen, dus hopelijk veel goedkoper.

PL336 staat erop

Image
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Het lukt niet om het eerste te solderen, het topje is maar een mm of 3, en het draadje plakt er niet stevig genoeg aan.

Godver :-(

Tips ??
Keep going

Post Reply