Draadje afgebroken onderaan contactslot

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by bompa »

petervdc wrote:Het lukt niet om het eerste te solderen, het topje is maar een mm of 3, en het draadje plakt er niet stevig genoeg aan.

Godver :-(

Tips ??
Ik heb zo een contact nog niet in het echt gezien ,maar kan je dat tjupke waar die afgebroken draad doorgaat er niet uitkrijgen,
of is die draad daarop gesoldeerd ik weet niet he,want op de foto kan je het moeilijk zien,maar als die draad daar zou doorgaan dan kan je aan dat uitende toch iets verder aan als dat tjupke er uit is, wat proper maken met wa schuurpapier en terug proberen te solderen,later kan je dat nog opvullen met silicone
Maar als het soldeersel niet plakt is het gewoonlijk omdat den draad niet warm genoeg is , of niet proper genoeg is

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:Het lukt niet om het eerste te solderen, het topje is maar een mm of 3, en het draadje plakt er niet stevig genoeg aan.

Godver :-(

Tips ??
ge moet dat draadje daar niet proberen tegen dat vuil topje solderen... eerst wat opkuisen (los solderen ) ... en dan stopt het vertind draadje in dat gaatje en dan een klein bolleke solderen :wink:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Harald »

diskeletlietje wrote:
petervdc wrote:Het lukt niet om het eerste te solderen, het topje is maar een mm of 3, en het draadje plakt er niet stevig genoeg aan.

Godver :-(

Tips ??
ge moet dat draadje daar niet proberen tegen dat vuil topje solderen... eerst wat opkuisen (los solderen ) ... en dan stopt het vertind draadje in dat gaatje en dan een klein bolleke solderen :wink:
Inderdaad, eerst propermaken, eventueel wanneer het oude soldeersel is gesmolten, wegblazen uit het gaatje (een afzuig-soldeepompje zal je waarschijnlijk niet hebben om het solduur op te zuigen).

Zet daar 2 nieuwe draadjes aan van 10-20 cm die je nadien op de oudere ingekorte, tot ge propere draad hebt, draden soldeert.
Als je ze langer maakt, dan kan je de draaden aan het niet bewegende frame vast maken zodat ze niet meer bewegen tov het contact. Dan blijven die mooi zitten.
Zoals eerder vermeld, na het solderen, toet silicone ronde de bedrading zodat ze niet meer nat kunnen worden ?n mechanisch verankerd zitten, krimpkous die rond het contact kunnen en laat maar in krimpen. Eventueel een 2de kleinere kous die rond de draden en de ingekrompen kous aansluit.
Allez, ik zou er misschien wat veel werk insteken, maar ik heb nog niemand terug gekregen om iets dat ik hersteld had terug te maken.

Succes!
:wink:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by OzzePaa »

Al dezen uitleg is bijna evengoed als een YouToep-"How-To" filmke :headbang: Het gaatem voorzekers lukken :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote:Al dezen uitleg is bijna evengoed als een YouToep-"How-To" filmke :headbang: Het gaatem voorzekers lukken :thumbsup:
Met de goei soldeerbout (zwaar genoeg) en dito soldeersel ...

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Harald »

den Bullet wrote:
OzzePaa wrote:Al dezen uitleg is bijna evengoed als een YouToep-"How-To" filmke :headbang: Het gaatem voorzekers lukken :thumbsup:
Met de goei soldeerbout (zwaar genoeg) en dito soldeersel ...
Let wel op h?, 25-30watt is voldoende.
Sebiet komt er iemand met een zinksoldeerbout af :roll:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by diskeletlietje »

Harald wrote:
den Bullet wrote:
OzzePaa wrote:Al dezen uitleg is bijna evengoed als een YouToep-"How-To" filmke :headbang: Het gaatem voorzekers lukken :thumbsup:
Met de goei soldeerbout (zwaar genoeg) en dito soldeersel ...
Let wel op h?, 25-30watt is voldoende.
Sebiet komt er iemand met een zinksoldeerbout af :roll:
of gewoon dikke soldeer draad met vet :lipsrsealed2:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Al dezen uitleg is bijna evengoed als een YouToep-"How-To" filmke :headbang: Het gaatem voorzekers lukken :thumbsup:
Merci gasten.

Ik ga zaterdag naar een maat om het samen te bekijken, hij is het gewoon te solderen.
Nog wat uitleg op advrider
En hier zie je ook de achterkant van het witte ronde stukje.

Als het niet lukt, het te bestellen stuk is de insert ignition lock 60111066050, kost 70euro bij de dealer. Gans het stuurslot moet niet vervangen worden, enkel het onderste stukje.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

dealers zijn rare soorten... beetje gelijk managers, da's ook een raar soort...en ministers...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Muug wrote:dealers zijn rare soorten...
Als er iets stuk is, gewoon nieuw stuk erin. Makkelijker, spaart werkuren, zekerder, goed voor de omzet & afname bij de fabriek.

Maar ik als klant/consument moet de boel wel betalen h?.
Dus vraag ik liever es rond, of hulp aan een kameraad.
Als ik 70 euro kan uitsparen dan doe ik dat...
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Muug wrote:dealers zijn rare soorten... beetje gelijk managers, da's ook een raar soort...en ministers...
En hij was efkes vergeten dat je het onderste stuk apart kunt bestellen :-s
290 voor gans het stuurslot vgl met 70 voor het onderste (kapot) stukje is wel een verschil hoor.
540 kon ook nog, dan was dat met de 2 slotjes voor de benzine tanken erbij ook.
Keep going

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Borniet »

petervdc wrote:
Muug wrote:dealers zijn rare soorten... beetje gelijk managers, da's ook een raar soort...en ministers...
En hij was efkes vergeten dat je het onderste stuk apart kunt bestellen :-s
290 voor gans het stuurslot vgl met 70 voor het onderste (kapot) stukje is wel een verschil hoor.
540 kon ook nog, dan was dat met de 2 slotjes voor de benzine tanken erbij ook.
En dan moet de tank zelf ook vervangen worden, want dat slot is vastgelijmd. En het frame, want de tank hangt daar aan verzegeld.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Borniet wrote:En dan moet de tank zelf ook vervangen worden, want dat slot is vastgelijmd. En het frame, want de tank hangt daar aan verzegeld.
Bwoh, gewoon nieuwe 1190R dan maar ? Met wat opties 18000euro...

Toch effe proberen zelf solderen dus ;-)
Keep going

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Borniet »

petervdc wrote:
Borniet wrote:En dan moet de tank zelf ook vervangen worden, want dat slot is vastgelijmd. En het frame, want de tank hangt daar aan verzegeld.
Bwoh, gewoon nieuwe 1190R dan maar ? Met wat opties 18000euro...

Toch effe proberen zelf solderen dus ;-)
Voila, zo moet ge dat uitleggen aan het vrouwke, schat! Ik heb 18000 euro uitgespaard door dat zelf te solderen, dus een nieuw motorpak + daytona boots + helm moeten er nu wel af kunnen he??? ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

dan zegt het vrouwke, "schat ik heb juist 350.000 euro uitgespaard door ons droomhuis niet te kopen, dus die nieuwe luxewagen en zonnebank is dan geen probleem he " :smash:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Muug wrote:dan zegt het vrouwke, "schat ik heb juist 350.000 euro uitgespaard door ons droomhuis niet te kopen, dus die nieuwe luxewagen en zonnebank is dan geen probleem he " :smash:
yep, vrouwen zijn slimmer dan dat wi...
Keep going

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by pingu »

petervdc wrote:
Muug wrote:dealers zijn rare soorten... beetje gelijk managers, da's ook een raar soort...en ministers...
En hij was efkes vergeten dat je het onderste stuk apart kunt bestellen :-s
290 voor gans het stuurslot vgl met 70 voor het onderste (kapot) stukje is wel een verschil hoor.
540 kon ook nog, dan was dat met de 2 slotjes voor de benzine tanken erbij ook.
Wacht effe... Dus zo 1 slotje moet (540 - 290) / 2 = 125 ? kosten? Voor een stom cylinderslotje? Is dat met goud en diamanten ingelegd of zo?

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Harald »

pingu wrote: Wacht effe... Dus zo 1 slotje moet (540 - 290) / 2 = 125 ? kosten? Voor een stom cylinderslotje? Is dat met goud en diamanten ingelegd of zo?
Nene, enkel met de letters KTM ergens subtiel op.

:peepwall:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by petervdc »

Harald wrote:
pingu wrote: Wacht effe... Dus zo 1 slotje moet (540 - 290) / 2 = 125 ? kosten? Voor een stom cylinderslotje? Is dat met goud en diamanten ingelegd of zo?
Nene, enkel met de letters KTM ergens subtiel op.

:peepwall:
Bwoh, bij bmw is dat dan x 3 ;-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Draadje afgebroken onderaan contactslot

Post by Muug »

niet zomaar lachen met KTM eh
wie al wat jaren achter de rug heeft, weet dat alle onderdelen veel te veel kosten, of dat nu voor een tv is, of een wasmachine, of een auto, of een boormachien, maakt niet uit wat. We leven in een WEGWERPmaatschappij wat als gevolg heeft dat aparte onderdelen duurder zijn dan het geheel der dingen.

Post Reply