Remlicht werkt niet meer

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

Mijn remlicht werkt niet meer als ik rem met de achterrem. Werkt wel met de voorrem.
Tips waar te zoeken ? Ktm 990...
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Remlicht werkt niet meer

Post by Davy78 »

Vlak bij uw rempedaal hangt zo een schakelaarke, misschien ist dat? Is bij mijn vorige moto ook ooit es spontaan kapot gegaan ...

Ziet er ongeveer zo uit:
http://www.wemoto.com/bikes/chinese_mot ... ch_-_rear/

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Remlicht werkt niet meer

Post by OzzePaa »

Ow :unsure: Uwen 990 heeft pesies wat last van electro-kwaaltjes, Peter :wink: :grin: Wat Davy zegt ... of misschien ook wel een afgebroken/gescheurd draadje :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Ow :unsure: Uwen 990 heeft pesies wat last van electro-kwaaltjes, Peter :wink: :grin: Wat Davy zegt ... of misschien ook wel een afgebroken/gescheurd draadje :dontknow:
Sjah, 66000km nu, het blok was al vervangen h? na mijn water-indicent met die (censuur) van enduro"fun"...
Mss gewone slijtage allemaal ?
Keep going

Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Wat Davy zegt ... of misschien ook wel een afgebroken/gescheurd draadje :dontknow:
Ja, kmoet nog es nakijken h?, eerst die contactslotdraadjes wi
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11758
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Remlicht werkt niet meer

Post by Muug »

allemaal roest jong, nog van ehm, ge weet wel, dat aquilibi-gedoe met uwe moto :peepwall: :wink:

Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

Muug wrote:allemaal roest jong, nog van ehm, ge weet wel, dat aquilibi-gedoe met uwe moto :peepwall: :wink:
Grappig
Keep going

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Remlicht werkt niet meer

Post by the riding man »

Ik zou dat eens aankaarten bij endurofun of ze niet tussenkomen in de kosten :grotegrijns :peepwall:

Maar nee serieus, goed kan dat niet zijn dat all-road rijden door plassen en modder, lijkt me zeker niet abnormaal dat zich dat begint te wreken na 66000km.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

the riding man wrote:Maar nee serieus, goed kan dat niet zijn dat all-road rijden door plassen en modder, lijkt me zeker niet abnormaal dat zich dat begint te wreken na 66000km.
Daarom heb ik die Dakar gekocht nu, om te gaan spelen.
Met de ktm trouwens geen zware offroad gedaan hoor, wel veel gravel & zo, oa in Noorwegen.
Kweenie of die water-val iets te maken heeft met dat draadje aan het contactslot.
Keep going

Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

the riding man wrote:Ik zou dat eens aankaarten bij endurofun of ze niet tussenkomen in de kosten
En terug bedreigingen krijgen, no thanks.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Remlicht werkt niet meer

Post by bompa »

the riding man wrote:

Maar nee serieus, goed kan dat niet zijn dat all-road rijden door plassen en modder, lijkt me zeker niet abnormaal dat zich dat begint te wreken na 66000km.
Er doorrijden gaat nog wel, maar zo ergens door een riviertje rijden en er is in blijven staan, of ergens zo in een diepspoor dat onder water staat en er in blijven staan , moet je alles dat scharniert terug opendoen en terug vet in doen , is gewoonlijk een dag rijden en een heel week s'avonds sleutelen , zo was het bij mij vroeger toch als ik door diepe ondergelopen wegen reed ,en daarom als ik naast plassen en water kan ,vermijd ik het, het geeft wel mooie foto's maar je hebt er veel te veel werk mee achteraf :grin:

Online
petervdc
Posts: 3448
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Remlicht werkt niet meer

Post by petervdc »

bompa wrote:het geeft wel mooie foto's maar je hebt er veel te veel werk mee achteraf :grin:
Yep, waterslikken & moddervreten ontwijk ik, gravel & onverhard is al goed & leutig genoeg...
Iets avontuurlijker reizen mag ook vaneigens.
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Remlicht werkt niet meer

Post by fore »

petervdc wrote:Mijn remlicht werkt niet meer als ik rem met de achterrem. Werkt wel met de voorrem.
Tips waar te zoeken ? Ktm 990...
Misschien staat uwe'n ABS af? ... :blbl: ... :peepwall:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Remlicht werkt niet meer

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:Mijn remlicht werkt niet meer als ik rem met de achterrem. Werkt wel met de voorrem.
Tips waar te zoeken ? Ktm 990...
-schakelaartje aan uw hendel geeft geen contact
-stroomkring van de remhendel is ergens anders onderbroken

als je op de contacten van het schakelaartje eens meet ... dan weet je wat het niet is :geek:

kijk eens als dat draadje niet gesmolten is ergens aan het achterste uitlaatbocht ;-)

Post Reply