ABS in bochten

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ABS in bochten

Post by Muug »

Vandaag gelezen dat het ABS Pro van BMW echt wel ultra-intelligent met de remmen omspringt in de bochten. Volgens de ingenieur - Anton Mayer - die er drie jaar aan ontwikkeld heeft kan je gerust aan 200+ op maximale hellingshoek de remmen toekloppen. Want : het systeem gaat dan niet zomaar tsjakka maximaal remmen, maar dus effectief de remmen gelijkmatig laten aangrijpen, rekening houdend met snelheid en hellingshoek en zo, en het gaat ook wat foefelen met de vering, waardoor de moto niet zomaar rechtop wipt. Kortom, ABS Pro gaat op dat moment gewoon subtiel in uw plaats zo hard mogelijk remmen en er niet zomaar inhakken ! Anton heeft het zelf aan die snelheden geprobeerd en hij is niet op zijn of een andere doos gegaan !
Waarmee opnieuw mooi bewezen is hoever we wel staan met dat ABS, en hoe nuttig het is om dat ook in bochten te hebben. :rayof:
Kortom, aangezien ik moto's koop die minstens tien jaar oud zijn, ga tegen mijn 55ste ik over zo'n fantastisch systeem beschikken ! :pom: :zotteke:

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

ABS in bochten

Post by petervdc »

Euh, is dat niet hetzelfde als ktm heeft op de 1190 ??

Edit : ik wil niet nog 10 jaar wachten daarop...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ABS in bochten

Post by Muug »

het zou kunnen, dat moet dan specifiek voor die moto eens opgezocht worden. Er bestaan dus tegenwoordig soorten ABS, de ene al intelligenter dan de ander en ge moet dus bij aankoop goed weten wat die ABS kan, anders ga je in den bocht nog redelijk neig verschieten mijn gedacht !

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

ABS in bochten

Post by zappa »

aamaaaaaaaiiii :shock:

straks zijn er moto's die zo veel keer intelligenter zijn dan ikke :sterrekes:
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

ABS in bochten

Post by pingu »

Muug wrote:het zou kunnen, dat moet dan specifiek voor die moto eens opgezocht worden. Er bestaan dus tegenwoordig soorten ABS, de ene al intelligenter dan de ander en ge moet dus bij aankoop goed weten wat die ABS kan, anders ga je in den bocht nog redelijk neig verschieten mijn gedacht !
Proberen tijdens de testrit dus? :mrgreen: :shock:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ABS in bochten

Post by F M »

Ik heb dat op de mijne laten installeren. Maar nog niet geprobeerd. (Nog niet gedurfd eigenlijk)
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

ABS in bochten

Post by petervdc »

F M wrote:Ik heb dat op de mijne laten installeren. Maar nog niet geprobeerd. (Nog niet gedurfd eigenlijk)
Tis ons zoveel jaar ingeprent ook h?, niet hard remmen in de bochten...
Tgevaar met al die electronica, is dat je zou kunnen denken dat je er niks kan gebeuren : anti slip, bochten abs, anti wheelie, etc
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ABS in bochten

Post by bompa »

Ja ik ga er nu niet terug over beginnen :grin: Maar dan zouden ze eerst toch op sommige modellen hun elektronica in orde moeten maken, want ik heb er al een paar gesproken tussen nu en een halfjaar geleden die redelijk wat elektronica prutsen gehad hebben.En het ergste is, de een heeft die mankementen niet op het zelfde model en de andere wel .
Die ABS voor in de bocht zal dan wel een goed gerief zijn,maar je zal het maar voorhebben dat het dan juist hapert :confused2:
Dus dan toch maar het best die bocht nemen gelijk het moet denk ik :grin:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ABS in bochten

Post by Bas »

Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
Want dat is mij al overkomen, en er was geen remmen of sturen mogelijk.
Tegen 200+ een bocht in knallen en vol remmen? Echt?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ABS in bochten

Post by bompa »

Bas wrote:Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
Hetzelfde wat dan een ander doet in dat geval zeker :grin:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

ABS in bochten

Post by Wipr »

Bas wrote:Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
Want dat is mij al overkomen, en er was geen remmen of sturen mogelijk.
Tegen 200+ een bocht in knallen en vol remmen? Echt?
Niks! Dat ABS gaat werkelijk zo doen... :lipsrsealed2:

Stel je eens voor dat in de toekomst al je handelingen met de motor en auto ook prive alles doorgeeft aan een centraal punt waarbij de verzekeringen ? la minute alles kunnen natrekken. Een zogenaamde zwarte doos. Dan wil je de schuld van je crash in de schoenen schuiven van je ABS maar ze hebben al lang gezien dat alles perfect werkte maar dat bijv olie de boosdoener was dus kunnen ze de schuld weer in andermans schoenen schuiven.

Gewoon effe een gedachte dat bij me opkwam. Wellicht weer veel te ver gezocht :mrgreen:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ABS in bochten

Post by Bas »

TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen :lol:

Standaard staat je log aan. :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

ABS in bochten

Post by OzzePaa »

Bas wrote:TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen :lol:

Standaard staat je log aan. :ricky:
De triplog staat aan ... ahja : je wilt je track analyseren bij thuiskomst van een subliem ritje :rayof:
Maarre ... :unsure: :ermm: :dontknow: hoe en aan wie juist wordt dat zo "doorgegeven" dan :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ABS in bochten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
Bas wrote:TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....

Standaard staat je log aan. :ricky:


De triplog staat aan ... ahja : je wilt je track analyseren bij thuiskomst van een subliem ritje :rayof:
Maarre ... :unsure: :ermm: :dontknow: hoe en aan wie juist wordt dat zo "doorgegeven" dan :?:


Vroeger recht over ons 't huis woonde er zo iemand,als die buiten kwam had die een zilverpapieren hoed op,en ik vroeg hem is waarom ,awel dan kunnen ze er niks inzenden en uithalen zegde hij met hun stralen :grin: ik vroeg wie en wat dan, awel die gasten he ze weten anders alles :grin:

Het zal aan die mannen zijn zeker he dat ze het doorgeven :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

ABS in bochten

Post by OzzePaa »

bompa wrote: Vroeger recht over ons 't huis woonde er zo iemand,als die buiten kwam had die een zilverpapieren hoed op,en ik vroeg hem is waarom ,awel dan kunnen ze er niks inzenden en uithalen zegde hij met hun stralen :grin: ik vroeg wie en wat dan, awel die gasten he ze weten anders alles :grin:

Het zal aan die mannen zijn zeker he dat ze het doorgeven :grin:
Ah ... OK : aan dedie :!: :shock: ... Dan kunnen we maar beter voorzichtig zijn h? Bompa :mrgreen: :w00t: :lol: :lol:...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ABS in bochten

Post by bompa »

Ik verschiet er van dat ze mij dan nog niet opgepakt hebben, ik rij al jaren met een garmin op mijne fiets door natuurparken en natuurgebieden waar het kan , en die kunnen toch niet zien dat da met een fiets is denk ik of wel, want ik gebruikte dat gps ook op mijne enduro in den tijd wel zonder abs :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ABS in bochten

Post by bompa »

:mrgreen: :lol:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:ABS in bochten

Post by Harald »

ROFLOL

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ABS in bochten

Post by Muug »

bompa wrote:
Bas wrote:Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
Hetzelfde wat dan een ander doet in dat geval zeker :grin:
Op zijn doos gaan inderdaad. ABS is een REM-systeem, geen wondermiddel dat banden grip geeft op olie en andere vettigheid. Wipr zijn gedacht vind ik trouwens nog niet zo raar... elektronica die alles controleert, zwarte doos die alles registreert, analyse bij ongeval om zo exact mogelijk de ware schuldige te pakken te krijgen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ABS in bochten

Post by F M »

OzzePaa wrote:
Bas wrote:TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen :lol:

Standaard staat je log aan. :ricky:
De triplog staat aan ... ahja : je wilt je track analyseren bij thuiskomst van een subliem ritje :rayof:
Maarre ... :unsure: :ermm: :dontknow: hoe en aan wie juist wordt dat zo "doorgegeven" dan :?:
Wel, als je een TomTom koopt, en je installeert TomTom Home, dan is er ergens een optie om het registreren van je tracklogs door TomTom uit te zetten. Als je dat niet goed genoeg gelezen hebt, staat het registreren inderdaad automatisch aan. TomTom gebruikt dat o.a. om de verkeersdichtheid te meten.

Bij Garmin weet ik het niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply