Derby 125 2 takt

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Jan87
Posts: 4
Joined: 31 Jul 2015 17:23

Derby 125 2 takt

Post by Jan87 »

Hey,

Ik heb een derby gtr125 2t waarvan de cilinder is vastgelopen.
Nu dit is zo een 6 maand terug gebeurt. Wou deze laten
Herstellen maar na 6 maand heb ik nog steeds al men stukken niet
Bijeen gevonden. Nu sprak de garage over het steken van een
170 cc. Deze blok steken met nieuwe carburateur is pakken goedkoper dan de 125 blok

Nu hier men vraag. Wat zou me dat opleveren kwa snelheid (pk)
En is dit wel gezond voor men moto.

Wat is jullie mening.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Derby 125 2 takt

Post by Muug »

ik denk dat dat zo ongeveer 32 komma driekwart kilometer per uur sneller zal gaan. In de winter tenminste want in de zomer zetten de kilometers uit... :mrgreen:

Afgezien van dit soort humor kan ik u helaas niet echt concreet verder helpen. :mad: Misschien zitten hier andere specialisten?

Jan87
Posts: 4
Joined: 31 Jul 2015 17:23

Derby 125 2 takt

Post by Jan87 »

Lol
Ik hoop het ik zoek er info over
Maar er valt weinig of niets over te vinden.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Derby 125 2 takt

Post by bompa »

Jan87 wrote:Lol
Ik hoop het ik zoek er info over
Maar er valt weinig of niets over te vinden.
Zijn daar geen overmaten van die zuigers van, normaal bij 2t zijn er toch dacht ik zeker 2 overmaten als het er geen 3 zijn.
kijken hoe hij hard de cilinder beschadigt is en zien voor een overmaat zuiger en laten boren , allee als de cilinder alleen vast zit toch.

Jan87
Posts: 4
Joined: 31 Jul 2015 17:23

Derby 125 2 takt

Post by Jan87 »

Klopt. De cilinder is reeds uitgeboord zo een goeie 3 maand terug.
het eerste probleem was das de zuiger appart moest besteld worden samen met nog andere stukken.
De zuiger alleen van het merk derbi kost 2500 euro maar er was een actie lopend dat deze nog 1500 euro ging kosten. Deze was vandaag bestellen morgen geleverd.
Natuurlijk veel geld!
Dus gezocht naar replica. Gevonden bij mallossi 400 euro.
Besteld 3 maand later nog steeds nie geleverd en nog steeds geen leverdatum. Daarmee zeiden ze we zullen hem uitboren. Ik zei tuurlijk ga ervoor.
Alle stukken in bestelling, cilinder geboord naar grootste maat 152cc. Na een maand had ik alles behalve de drijfstang. Nog 2 maand gewacht en tot gisteren nog steeds niet binnen en geen leverdatum. Nochtans dat dit stuk van derbi zelf is.
Daarmee stelden ze me voor om een compleet nieuwe blok te steken van 170cc. Deze is direct leverbaar zeggen ze! Maar ga me wel het dubbele kosten. Eerste herstelling een 700+ EUR deze nieuwe blok gaat erin voor 1400eur.
Geloof me ik maak hier een heel lang verhaal kort. Maar ik wil een opinie van iemand anders.
Men vertrouwen in deze garage is laat ons zeggen weg. En vraag me af of ze nu snel snel een oplossing hebben gegeven.
Dermee men vraag is men derbi bestand tegen een 170 cc. Ga ik hiermee een langere periode kostenvrij rijden.
En de toffe kant hiervan wat levert mij dit op kwa extra pk's? Uiteindelijk is het een kostelijke hetstelling niet?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Derby 125 2 takt

Post by bompa »

Zuiger alleen al 2500 euro :w00t: is dat geen nulletje teveel ?

Maar of daar nu een 125 cc in die kader zit of een 170 cc dat zal niet veel uitmaken voor die kader maar in het rijden ga je daar wel wat van merken denk ik.

Maar of je daar lang zonder problemen mee gaat rijden wie zal het weten :?:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Derby 125 2 takt

Post by Wipr »

Spaans bijschaven en in Spanje gaan zoeken. Daar rijden die Derby's meer rond.

Maar zoals nu overal je licht opsteken is een goed idee want anders laat je jezelf in t zak zetten waar je bij staat

Jan87
Posts: 4
Joined: 31 Jul 2015 17:23

Derby 125 2 takt

Post by Jan87 »

Nee die 2500 euro is geen fout!
Toen hij het mij zei trok ik mijn ogen ook open
Ik zei zijde dermee aant lachen?? Nee zegt hem en toen zeet hem
Kijk tis nu in promotie 1500 euro en ik moest nogmaals goed slikken!

volgens mij word ik hier zwaar int zak gezet!!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Derby 125 2 takt

Post by laouen »

Jan87 wrote: volgens mij word ik hier zwaar int zak gezet!!
zou ge denken? :whistling:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Derby 125 2 takt

Post by Raketman »

Zo snel mogelijk verkopen in onderdelen en iets deftig kopen...Die hele herstelling gaat volgens mij zwaar over de restwaarde van zo'n ding, dus da's compleet absurd.
Nil volentibus arduum

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Derby 125 2 takt

Post by Kwakkel »

Bij die oude cagiva mito's staken ze vroeger een 190cc kit i.p.v. de 125 op te boren. Dat kostte destijds iets van een 600-700 euro aan onderdelen en ge kon weer 10.000-15.000 km rijden (want daarna draaide die toch zoiezo in de soep...).

2500 euro voor ne zuiger... is die van goud ofzo? :huh:
Ga bij die garagist zo snel mogelijk weg, die zet u in't zak waar ge bijstaat.

En qua vermogen.
Cijfers van pk's enzo ken ik niet, maar standaard reed een mito 125cc iets van een 170 km/u.
Met de 190cc kit reden die vlot over de 200 (op teller uiteraard).
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Derby 125 2 takt

Post by Kwakkel »

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 99251.html

Verkoop uwe moto in onderdelen, schaft u den deze aan en ge maakt waarschijnlijk nog winst.
Om maar aan te tonen hoe hard 2500 euro voor 1 pistonneke marginaal erover is.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Post Reply