Hey,
Ik heb een derby gtr125 2t waarvan de cilinder is vastgelopen.
Nu dit is zo een 6 maand terug gebeurt. Wou deze laten
Herstellen maar na 6 maand heb ik nog steeds al men stukken niet
Bijeen gevonden. Nu sprak de garage over het steken van een
170 cc. Deze blok steken met nieuwe carburateur is pakken goedkoper dan de 125 blok
Nu hier men vraag. Wat zou me dat opleveren kwa snelheid (pk)
En is dit wel gezond voor men moto.
Wat is jullie mening.
Derby 125 2 takt
Derby 125 2 takt
ik denk dat dat zo ongeveer 32 komma driekwart kilometer per uur sneller zal gaan. In de winter tenminste want in de zomer zetten de kilometers uit...
Afgezien van dit soort humor kan ik u helaas niet echt concreet verder helpen. Misschien zitten hier andere specialisten?
Afgezien van dit soort humor kan ik u helaas niet echt concreet verder helpen. Misschien zitten hier andere specialisten?
Derby 125 2 takt
Lol
Ik hoop het ik zoek er info over
Maar er valt weinig of niets over te vinden.
Ik hoop het ik zoek er info over
Maar er valt weinig of niets over te vinden.
Derby 125 2 takt
Zijn daar geen overmaten van die zuigers van, normaal bij 2t zijn er toch dacht ik zeker 2 overmaten als het er geen 3 zijn.Jan87 wrote:Lol
Ik hoop het ik zoek er info over
Maar er valt weinig of niets over te vinden.
kijken hoe hij hard de cilinder beschadigt is en zien voor een overmaat zuiger en laten boren , allee als de cilinder alleen vast zit toch.
Derby 125 2 takt
Klopt. De cilinder is reeds uitgeboord zo een goeie 3 maand terug.
het eerste probleem was das de zuiger appart moest besteld worden samen met nog andere stukken.
De zuiger alleen van het merk derbi kost 2500 euro maar er was een actie lopend dat deze nog 1500 euro ging kosten. Deze was vandaag bestellen morgen geleverd.
Natuurlijk veel geld!
Dus gezocht naar replica. Gevonden bij mallossi 400 euro.
Besteld 3 maand later nog steeds nie geleverd en nog steeds geen leverdatum. Daarmee zeiden ze we zullen hem uitboren. Ik zei tuurlijk ga ervoor.
Alle stukken in bestelling, cilinder geboord naar grootste maat 152cc. Na een maand had ik alles behalve de drijfstang. Nog 2 maand gewacht en tot gisteren nog steeds niet binnen en geen leverdatum. Nochtans dat dit stuk van derbi zelf is.
Daarmee stelden ze me voor om een compleet nieuwe blok te steken van 170cc. Deze is direct leverbaar zeggen ze! Maar ga me wel het dubbele kosten. Eerste herstelling een 700+ EUR deze nieuwe blok gaat erin voor 1400eur.
Geloof me ik maak hier een heel lang verhaal kort. Maar ik wil een opinie van iemand anders.
Men vertrouwen in deze garage is laat ons zeggen weg. En vraag me af of ze nu snel snel een oplossing hebben gegeven.
Dermee men vraag is men derbi bestand tegen een 170 cc. Ga ik hiermee een langere periode kostenvrij rijden.
En de toffe kant hiervan wat levert mij dit op kwa extra pk's? Uiteindelijk is het een kostelijke hetstelling niet?
het eerste probleem was das de zuiger appart moest besteld worden samen met nog andere stukken.
De zuiger alleen van het merk derbi kost 2500 euro maar er was een actie lopend dat deze nog 1500 euro ging kosten. Deze was vandaag bestellen morgen geleverd.
Natuurlijk veel geld!
Dus gezocht naar replica. Gevonden bij mallossi 400 euro.
Besteld 3 maand later nog steeds nie geleverd en nog steeds geen leverdatum. Daarmee zeiden ze we zullen hem uitboren. Ik zei tuurlijk ga ervoor.
Alle stukken in bestelling, cilinder geboord naar grootste maat 152cc. Na een maand had ik alles behalve de drijfstang. Nog 2 maand gewacht en tot gisteren nog steeds niet binnen en geen leverdatum. Nochtans dat dit stuk van derbi zelf is.
Daarmee stelden ze me voor om een compleet nieuwe blok te steken van 170cc. Deze is direct leverbaar zeggen ze! Maar ga me wel het dubbele kosten. Eerste herstelling een 700+ EUR deze nieuwe blok gaat erin voor 1400eur.
Geloof me ik maak hier een heel lang verhaal kort. Maar ik wil een opinie van iemand anders.
Men vertrouwen in deze garage is laat ons zeggen weg. En vraag me af of ze nu snel snel een oplossing hebben gegeven.
Dermee men vraag is men derbi bestand tegen een 170 cc. Ga ik hiermee een langere periode kostenvrij rijden.
En de toffe kant hiervan wat levert mij dit op kwa extra pk's? Uiteindelijk is het een kostelijke hetstelling niet?
Derby 125 2 takt
Zuiger alleen al 2500 euro is dat geen nulletje teveel ?
Maar of daar nu een 125 cc in die kader zit of een 170 cc dat zal niet veel uitmaken voor die kader maar in het rijden ga je daar wel wat van merken denk ik.
Maar of je daar lang zonder problemen mee gaat rijden wie zal het weten
Maar of daar nu een 125 cc in die kader zit of een 170 cc dat zal niet veel uitmaken voor die kader maar in het rijden ga je daar wel wat van merken denk ik.
Maar of je daar lang zonder problemen mee gaat rijden wie zal het weten
Derby 125 2 takt
Spaans bijschaven en in Spanje gaan zoeken. Daar rijden die Derby's meer rond.
Maar zoals nu overal je licht opsteken is een goed idee want anders laat je jezelf in t zak zetten waar je bij staat
Maar zoals nu overal je licht opsteken is een goed idee want anders laat je jezelf in t zak zetten waar je bij staat
Derby 125 2 takt
Nee die 2500 euro is geen fout!
Toen hij het mij zei trok ik mijn ogen ook open
Ik zei zijde dermee aant lachen?? Nee zegt hem en toen zeet hem
Kijk tis nu in promotie 1500 euro en ik moest nogmaals goed slikken!
volgens mij word ik hier zwaar int zak gezet!!
Toen hij het mij zei trok ik mijn ogen ook open
Ik zei zijde dermee aant lachen?? Nee zegt hem en toen zeet hem
Kijk tis nu in promotie 1500 euro en ik moest nogmaals goed slikken!
volgens mij word ik hier zwaar int zak gezet!!
Derby 125 2 takt
zou ge denken?Jan87 wrote: volgens mij word ik hier zwaar int zak gezet!!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Derby 125 2 takt
Zo snel mogelijk verkopen in onderdelen en iets deftig kopen...Die hele herstelling gaat volgens mij zwaar over de restwaarde van zo'n ding, dus da's compleet absurd.
Nil volentibus arduum
Derby 125 2 takt
Bij die oude cagiva mito's staken ze vroeger een 190cc kit i.p.v. de 125 op te boren. Dat kostte destijds iets van een 600-700 euro aan onderdelen en ge kon weer 10.000-15.000 km rijden (want daarna draaide die toch zoiezo in de soep...).
2500 euro voor ne zuiger... is die van goud ofzo? :huh:
Ga bij die garagist zo snel mogelijk weg, die zet u in't zak waar ge bijstaat.
En qua vermogen.
Cijfers van pk's enzo ken ik niet, maar standaard reed een mito 125cc iets van een 170 km/u.
Met de 190cc kit reden die vlot over de 200 (op teller uiteraard).
2500 euro voor ne zuiger... is die van goud ofzo? :huh:
Ga bij die garagist zo snel mogelijk weg, die zet u in't zak waar ge bijstaat.
En qua vermogen.
Cijfers van pk's enzo ken ik niet, maar standaard reed een mito 125cc iets van een 170 km/u.
Met de 190cc kit reden die vlot over de 200 (op teller uiteraard).
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Derby 125 2 takt
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 99251.html
Verkoop uwe moto in onderdelen, schaft u den deze aan en ge maakt waarschijnlijk nog winst.
Om maar aan te tonen hoe hard 2500 euro voor 1 pistonneke marginaal erover is.
Verkoop uwe moto in onderdelen, schaft u den deze aan en ge maakt waarschijnlijk nog winst.
Om maar aan te tonen hoe hard 2500 euro voor 1 pistonneke marginaal erover is.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...