onlangs zelf onderhoud gedaan aan mijn madam hare tiger 800, papieren luchtfilter was niet te krijgen bij rad dus maar een kn luchtfilter gestoken, nu komt de kat op de koord, hare tiger gaat binnen om kleppen af te stellen (daar waag ik me niet aan) duwt de dealer me de bougiekes onder de neus, en idd, deze zijn krijtwit, te arm mengsel dus, te wijten aan de grotere luchtdoorlaat van de kn luchtfilter
alle, als ge da goed bekijkt, waarom verkopen die filters dan toch nog?
te arm mengsel is heel nefast voor de kleppen, of wordt dit wat overroepen?
ik heb er ondertussen terug een papieren filter in zitten
alle , alle reacties zijn welkom , ook de minder onderlegde
kn luchtfilter
kn luchtfilter
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
kn luchtfilter
zwiep wrote:onlangs zelf onderhoud gedaan aan mijn madam hare tiger 800, papieren luchtfilter was niet te krijgen bij rad dus maar een kn luchtfilter gestoken, nu komt de kat op de koord, hare tiger gaat binnen om kleppen af te stellen (daar waag ik me niet aan) duwt de dealer me de bougiekes onder de neus, en idd, deze zijn krijtwit, te arm mengsel dus, te wijten aan de grotere luchtdoorlaat van de kn luchtfilter
alle, als ge da goed bekijkt, waarom verkopen die filters dan toch nog?
te arm mengsel is heel nefast voor de kleppen, of wordt dit wat overroepen?
ik heb er ondertussen terug een papieren filter in zitten
alle , alle reacties zijn welkom , ook de minder onderlegde
Als ge een andere luchtfilter of zelfs uitlaat monteert is het aangewezen om de mapping
van de motor aan te passen en/of bij te stellen.
Ge kunt dat zelf heel gemakkelijk doen met het programma TuneEcu dat ge gratis en voor
niks kunt downloaden.
Indien ge een laptop hebt of een tablet is dit het enige dat ge U moet aanschaffen:
https://www.google.be/search?q=triumph+ ... FAodOWkBBg
Suc6 !
kn luchtfilter
tja, dat is nogal snel in de schoenen van de filter geschoven natuurlijk... Misschien staat de moto al erg arm afgesteld ivm emmisienormen enzo? En dan vraag ik mij ook af of zo'n injectie dat mengsel niet vanzelf aanpast naargelang de omstandigheden.
kn luchtfilter
Met madam zwiep hare Tiger gaat dat nog ('t is dezelfde als de mijne), en met de "oude" 1050 blokken ook nog. Maar vb. een Tiger Explorer of nieuwe Tiger 800 hebben een "locked" Ecu dacht ik, waar TuneEcu niet mee overweg kanWerner wrote:Als ge een andere luchtfilter of zelfs uitlaat monteert is het aangewezen om de mapping
van de motor aan te passen en/of bij te stellen.
Ge kunt dat zelf heel gemakkelijk doen met het programma TuneEcu dat ge gratis en voor
niks kunt downloaden.
Maar idd, K&N luchtfilter erin, andere (meer open) uitlaat eronder, en dan effe op de testbank om de injectiemapping wat aan te passen en een paar PK'tjes extra eruit te persen (niet dat zo'n Tiger 800 PK's tekort heeft eigenlijk, ma kom )
kn luchtfilter
volgens de garagist kan die mapping zelfs niet aangepast worden ...
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
kn luchtfilter
Ik zou nekeer nen andere garagist zoeken dan.zwiep wrote:volgens de garagist kan die mapping zelfs niet aangepast worden ...
Voorbeeld: gij koopt nen "Arrow" uitlaat voor uw madam hare Tiger. Ge doet dat braaf bij een Triumph dealer. Alwaar ge die ook laat monteren. De dealer is dan verplicht om een andere (op de Arrow aangepaste) injectiemapping in de ECU van uw madam hare Tiger te laden.
Ok, hij gaat dat met de offici?le tool van Triumph doen, maar bij alle behalve de meest recente Triumph's kan TuneEcu dat ook. Het gebruikt nl. precies dezelfde interface als de offici?le tool van Triumph. Kijk hier nekeer: http://www.tuneecu.com.
Wel voorzichtig zijn met TuneEcu. Door Triumph "gepubliceerde" maps inladen kan zo geen kwaad, maar zelfs met die mappings beginnen spelen zou ik toch niet doen tenzij ge goed weet waarmee je bezig bent.