kn luchtfilter

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

kn luchtfilter

Post by zwiep »

onlangs zelf onderhoud gedaan aan mijn madam hare tiger 800, papieren luchtfilter was niet te krijgen bij rad dus maar een kn luchtfilter gestoken, nu komt de kat op de koord, hare tiger gaat binnen om kleppen af te stellen (daar waag ik me niet aan) duwt de dealer me de bougiekes onder de neus, en idd, deze zijn krijtwit, te arm mengsel dus, te wijten aan de grotere luchtdoorlaat van de kn luchtfilter

alle, als ge da goed bekijkt, waarom verkopen die filters dan toch nog?
te arm mengsel is heel nefast voor de kleppen, of wordt dit wat overroepen?
ik heb er ondertussen terug een papieren filter in zitten

alle , alle reacties zijn welkom , ook de minder onderlegde :P
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

kn luchtfilter

Post by Werner »

zwiep wrote:onlangs zelf onderhoud gedaan aan mijn madam hare tiger 800, papieren luchtfilter was niet te krijgen bij rad dus maar een kn luchtfilter gestoken, nu komt de kat op de koord, hare tiger gaat binnen om kleppen af te stellen (daar waag ik me niet aan) duwt de dealer me de bougiekes onder de neus, en idd, deze zijn krijtwit, te arm mengsel dus, te wijten aan de grotere luchtdoorlaat van de kn luchtfilter

alle, als ge da goed bekijkt, waarom verkopen die filters dan toch nog?
te arm mengsel is heel nefast voor de kleppen, of wordt dit wat overroepen?
ik heb er ondertussen terug een papieren filter in zitten

alle , alle reacties zijn welkom , ook de minder onderlegde :P

Als ge een andere luchtfilter of zelfs uitlaat monteert is het aangewezen om de mapping
van de motor aan te passen en/of bij te stellen.
Ge kunt dat zelf heel gemakkelijk doen met het programma TuneEcu dat ge gratis en voor
niks kunt downloaden.

Indien ge een laptop hebt of een tablet is dit het enige dat ge U moet aanschaffen:
https://www.google.be/search?q=triumph+ ... FAodOWkBBg

Suc6 !

User avatar
Stefke
Posts: 2904
Joined: 19 Oct 2009 20:28

kn luchtfilter

Post by Stefke »

tja, dat is nogal snel in de schoenen van de filter geschoven natuurlijk... Misschien staat de moto al erg arm afgesteld ivm emmisienormen enzo? En dan vraag ik mij ook af of zo'n injectie dat mengsel niet vanzelf aanpast naargelang de omstandigheden. :dontknow:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

kn luchtfilter

Post by pingu »

Werner wrote:Als ge een andere luchtfilter of zelfs uitlaat monteert is het aangewezen om de mapping
van de motor aan te passen en/of bij te stellen.
Ge kunt dat zelf heel gemakkelijk doen met het programma TuneEcu dat ge gratis en voor
niks kunt downloaden.
Met madam zwiep hare Tiger gaat dat nog ('t is dezelfde als de mijne), en met de "oude" 1050 blokken ook nog. Maar vb. een Tiger Explorer of nieuwe Tiger 800 hebben een "locked" Ecu dacht ik, waar TuneEcu niet mee overweg kan :-(

Maar idd, K&N luchtfilter erin, andere (meer open) uitlaat eronder, en dan effe op de testbank om de injectiemapping wat aan te passen en een paar PK'tjes extra eruit te persen (niet dat zo'n Tiger 800 PK's tekort heeft eigenlijk, ma kom :mrgreen: )

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

kn luchtfilter

Post by zwiep »

volgens de garagist kan die mapping zelfs niet aangepast worden ...
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

kn luchtfilter

Post by pingu »

zwiep wrote:volgens de garagist kan die mapping zelfs niet aangepast worden ...
Ik zou nekeer nen andere garagist zoeken dan.
Voorbeeld: gij koopt nen "Arrow" uitlaat voor uw madam hare Tiger. Ge doet dat braaf bij een Triumph dealer. Alwaar ge die ook laat monteren. De dealer is dan verplicht om een andere (op de Arrow aangepaste) injectiemapping in de ECU van uw madam hare Tiger te laden.

Ok, hij gaat dat met de offici?le tool van Triumph doen, maar bij alle behalve de meest recente Triumph's kan TuneEcu dat ook. Het gebruikt nl. precies dezelfde interface als de offici?le tool van Triumph. Kijk hier nekeer: http://www.tuneecu.com.

Wel voorzichtig zijn met TuneEcu. Door Triumph "gepubliceerde" maps inladen kan zo geen kwaad, maar zelfs met die mappings beginnen spelen zou ik toch niet doen tenzij ge goed weet waarmee je bezig bent.

Post Reply