Balhoofdlagers is een mogelijke optie, lagers achterbrug geven ook onstabiel rijgedrag. Lagers van het linksysteem achteraan of achterwiellager zijnook mogelijke boosdoeners. Momenteel hebben bij mij de banden hun beste tijd gehad, begint dus wel wat onstabiel te worden, maar niks om zorgen te maken.Werner wrote:In tegenstelling met mijn vorige Sprint heeft deze "vernieuwde" Sprint neiging om bij snelheden vanaf
140-150/u ahw vooraan lichter te worden en ieder ogenblik het contact met de grond te zullen
verliezen hmy:
Zwabberen
Zwabberen
Zwabberen
Balhoofdlagers zijn blijkbaar OK; achteraan zal ik moeten controleren maar zou dat niet iets te vroeg zijn vermitsStefke wrote:Balhoofdlagers is een mogelijke optie, lagers achterbrug geven ook onstabiel rijgedrag. Lagers van het linksysteem achteraan of achterwiellager zijnook mogelijke boosdoeners. Momenteel hebben bij mij de banden hun beste tijd gehad, begint dus wel wat onstabiel te worden, maar niks om zorgen te maken.Werner wrote:In tegenstelling met mijn vorige Sprint heeft deze "vernieuwde" Sprint neiging om bij snelheden vanaf
140-150/u ahw vooraan lichter te worden en ieder ogenblik het contact met de grond te zullen
verliezen hmy:
er amper 33000km op de teller staan?
Mijn vorige Sprint had 82000km en lagers van achterbrug en achterwiel waren nog in orde.
Ook aan de banden kan het niet liggen want ze zijn spiksplinternieuw.
Zwabberen
Een lager dat niet correct geplaatst is kan al naar de kl... filistijnen zijn op een paar 1000km.
't zou perfect kunnen dat uw vorige een perfect geplaatst lager heeft/had, deze een iets minder perfecte plaatsing en de lagers nu al op zijn einde lopen.
Nieuwe banden, zijn die uitgebalanceert?
Op de CBF had ik ook last, maar daar was het zwakke punt het balhoofdlager. Nieuw er in en de eerste 1000km minder last, nadien terug. Nieuwe achterband die enkel statisch was uigebalanceert gaf ook meer triilling dan degene die door een machine was uitgebalanceert.
Dus de kleinste speling of onbelans kan resoneren en merkbaar worden bij een bepaalde snelheid.
Succes!
't zou perfect kunnen dat uw vorige een perfect geplaatst lager heeft/had, deze een iets minder perfecte plaatsing en de lagers nu al op zijn einde lopen.
Nieuwe banden, zijn die uitgebalanceert?
Op de CBF had ik ook last, maar daar was het zwakke punt het balhoofdlager. Nieuw er in en de eerste 1000km minder last, nadien terug. Nieuwe achterband die enkel statisch was uigebalanceert gaf ook meer triilling dan degene die door een machine was uitgebalanceert.
Dus de kleinste speling of onbelans kan resoneren en merkbaar worden bij een bepaalde snelheid.
Succes!
Zwabberen
Aan het uitbalanceren had ik nog niet gedacht.Harald wrote:Een lager dat niet correct geplaatst is kan al naar de kl... filistijnen zijn op een paar 1000km.
't zou perfect kunnen dat uw vorige een perfect geplaatst lager heeft/had, deze een iets minder perfecte plaatsing en de lagers nu al op zijn einde lopen.
Nieuwe banden, zijn die uitgebalanceert?
Op de CBF had ik ook last, maar daar was het zwakke punt het balhoofdlager. Nieuw er in en de eerste 1000km minder last, nadien terug. Nieuwe achterband die enkel statisch was uigebalanceert gaf ook meer triilling dan degene die door een machine was uitgebalanceert.
Dus de kleinste speling of onbelans kan resoneren en merkbaar worden bij een bepaalde snelheid.
Succes!
Dat zou dus wel eens de oorzaak kunnen zijn: ik monteer mijn banden namelijk steeds zelf maar tot op heden
werden ze nooit uitgebalanceerd omdat ik er ook het nut niet van inzag wegens no probs ...
Maar het is idd niet uitgesloten dat er in dit voorwiel een onbalans zit die de boosdoener is.
Probleem is natuurlijk dat ik niet zomaar met mijn wielen naar de bandenboer kan stappen met
de vraag om ze eventjes te equilibreren; de banden werden immers online aangekocht
Zwabberen
kmstanden zeggen ook niet alles, er moet maar wat water in de lagers komen en dat is goed om alles om zeep te helpen. Bovendien kunnen die lagers wel "uitdrogen", zeker bij motoren van minstens 10/15 jaar oud.Werner wrote: Balhoofdlagers zijn blijkbaar OK; achteraan zal ik moeten controleren maar zou dat niet iets te vroeg zijn vermits
er amper 33000km op de teller staan?
Mijn vorige Sprint had 82000km en lagers van achterbrug en achterwiel waren nog in orde.
Ook aan de banden kan het niet liggen want ze zijn spiksplinternieuw.
Maar ik zie spiksplinternieuwe banden, dan moet je het niet ver gaan zoeken natuurlijk...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Zwabberen
Dat lijkt mij ook de eerste plaats om te gaan kijkenStefke wrote:Maar ik zie spiksplinternieuwe banden, dan moet je het niet ver gaan zoeken natuurlijk...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings