Sigaretten op de moto

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Sigaretten op de moto

Post by Koeno »

Ik em van ne kameraad zo'n sigaretten aansluiting ding gekregen.
Dit weekend ben ik nog eens 3 dagen in dardennen, en zou graag mijnen actioncam nog is gebruiken.

De batterij van dat spel is versleten, dus zou deze via usb + sigarettenaansluiting van constante power voorzien...
Mag ik dat sigaretten ding, gewoon rechtstreeks op de batterij aansluiten?
(als ik dan de kabel van de camera uittrek zit er normaal geen verbruik op?)

kzou het enkel voor dit weekend doen, en nadien laten aansluiten zodat hij geschakeld wordt door contact.

anders mag ik beginnen sukkelen met batterypacks enzo :p

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Sigaretten op de moto

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Normaal gezien zit daar een zekering tussen, dus kan da direct op de batterij, ik heb da bij mij trouwens ook rechtstreeks aangesloten.


grtz Drummer

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Sigaretten op de moto

Post by Koeno »

Drummer wrote:8-) 8-) 8-)

Normaal gezien zit daar een zekering tussen, dus kan da direct op de batterij, ik heb da bij mij trouwens ook rechtstreeks aangesloten.


grtz Drummer
Awel, maar die zekering zie ik nergens zitten...
Bij de meeste modellen hangt dit aan het kabeltje dat naar de batterij gaat, maar hier dus niet...
en kzou liever niet in de ardnnen mijn batterij opblazen...

Koeno + elektriciteit = gevaarlijke shit :p

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Sigaretten op de moto

Post by OzzePaa »

Als den action-cam 12V is : gen probleem, maar als die 5V is, zal er toch (ergens) een omvormer tussen moeten vermoed ik ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Sigaretten op de moto

Post by Koeno »

OzzePaa wrote:Als den action-cam 12V is : gen probleem, maar als die 5V is, zal er toch (ergens) een omvormer tussen moeten vermoed ik ...
in die sigeretten aansluiting ga ik een zo'n usb ding proppen dat ik in den auto gebruik om mijne gsm op te laden, dus dat zou snor moeten zitten.

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Sigaretten op de moto

Post by Raketman »

Als ge daar een zekeringhouderke tussenzwiert met een zekering van 2 of 5 ampère kan er helemaal niks misgaan...
Best zo'n mini-autozekering en geen glazen exemplaarkes want die durven al eens kapotspringen door trillingen bij gebruik op ne moto.
Nil volentibus arduum

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Sigaretten op de moto

Post by Davy78 »

Enig idee waar ge zoiets kunt krijgen? Ik zou zoiets op mijn gps kabelke willen steken, die hangt ook rechstreeks aan de batterij.

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Sigaretten op de moto

Post by Stefke »

Hierzo heb ik dat wel eens gekocht. Misschien ook in de Euroshop als het wat dichter bij huis moet zijn..
https://www.rad.eu/nl/x5/toebehoren-voo ... te/f/10473

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Sigaretten op de moto

Post by petervdc »

Davy78 wrote:Enig idee waar ge zoiets kunt krijgen? Ik zou zoiets op mijn gps kabelke willen steken, die hangt ook rechstreeks aan de batterij.
RAD idd
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Sigaretten op de moto

Post by Davy78 »

Dit kan ik inderdaad gebruiken:
https://www.rad.eu/nl/c/p/4219-optimate ... rdicht.htm

Morgen een ritje naar RAD en de soldeerbout nog es van onder het stof halen :)

Post Reply