De VanVan is aan zijn -tigste kettingset toe (gaat maar hoop en al 4000 km mee; minder dan op ne velo ).
Wegens een ongenoemd familielid in het verleden werkzaam in een ongenoemde motorzaak, hadden we enkele kettingsets op overschot aan een zacht prijsje.
Vermits dat familielid het werkgeversdak heeft verlaten en we door de voorraad zitten, ben ik op zoek naar een nieuwe horizon (op zijn huidige werkplek kan ik wel aan actuatoren geraken ...).
Affam is dus niet zo duurzaam als ze zelf beweren; DID zou uit hetzelfde moederhuis komen, dus wat rest er nog?
Nee, een H-D-ketting leg ik er niet op!
Keten
Re: Keten
Hoe komt dat ding zo'n kettingvreter te zijn? 't Is toch niet dat er veel te veel pk's aan trekken.
O-ring (of x of whatever tegenwoordig) of zonder dichtingen? Welke maten kamwielen?
Ik heb altijd DID gebruikt, van de 48pk op de TA (met modder) tot de 164 pk op de BB, en die hadden altijd een normale levensduur.
Niks kuisen, gewoon regelmatig smeren en spannen indien nodig, liever iets losser dan te strak.
O-ring (of x of whatever tegenwoordig) of zonder dichtingen? Welke maten kamwielen?
Ik heb altijd DID gebruikt, van de 48pk op de TA (met modder) tot de 164 pk op de BB, en die hadden altijd een normale levensduur.
Niks kuisen, gewoon regelmatig smeren en spannen indien nodig, liever iets losser dan te strak.
grease up your baby for a ball on the hill
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Keten
Zeker niet te veel PK's, maar het ding weegt iets meer dan een standaard 125'ske (zo 'n 140 kilo denk ik). Ne noppenachtersloef van 180/80 - 14 zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Bij RAD kost een Afam-kettingset een slordige 50 €, en ik veronderstel dat ge voor die prijs geen titaniumexemplaar gaat hebben ...
Kamwielen: 14/49
Bij RAD kost een Afam-kettingset een slordige 50 €, en ik veronderstel dat ge voor die prijs geen titaniumexemplaar gaat hebben ...
Kamwielen: 14/49
Re: Keten
Heb een keer een afam gehad op de Sprint, ging toch een vlotte 16000km mee...
Verder altijd met de 530 zvmx reeks van DID gereden, halen bij mij 45000 tot 50000km. Zelfde moto, zelfde rijder, zelfde rijstijl...
Dus.. tja...
Verder altijd met de 530 zvmx reeks van DID gereden, halen bij mij 45000 tot 50000km. Zelfde moto, zelfde rijder, zelfde rijstijl...
Dus.. tja...
Last edited by Stefke on 08 Sep 2016 08:39, edited 1 time in total.
Re: Keten
Dat zal idd een ketting zijn zonder dichtingen, dus 4000km is dan eigenlijk al dik in orde voor zo'n exemplaar.
Zoek u gewoon het juiste type met O-ringen, DID is normaal gezien van de beste merken die er zijn maar ge kunt evengoed eens Tsubaki of DC proberen...
Zoek u gewoon het juiste type met O-ringen, DID is normaal gezien van de beste merken die er zijn maar ge kunt evengoed eens Tsubaki of DC proberen...
Nil volentibus arduum
Re: Keten
kijk eens bij http://www.jossmit.nl/ . Ik was er 20 euro goedkoper dan RAD, verzending in begrepen.
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Keten
Helaas geen setje voor de VanVankarel-p wrote:kijk eens bij http://www.jossmit.nl/ . Ik was er 20 euro goedkoper dan RAD, verzending in begrepen.
*Edit* DID besteld
Re: Keten
Dit misschien is proberen , gebruikte ik bij mijne cross moto ook, en die ketting ging toch lang mee, ik had daar ook een ketting zonder O ringen opden Bullet wrote:De VanVan is aan zijn -tigste kettingset toe (gaat maar hoop en al 4000 km mee; minder dan op ne velo ).
Daar kruipt het vet binnen in de rolletjes mee , waar het eigenlijk ook moet zijn.
https://www.kgi.dk/img_big/18782.jpg