onderhoud R1150GS : the essentials ?

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: onderhoud R1150GS : the essentials ?

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Ha, dat spatlapje, right. Ik heb een pm gezien, bedoel je dat?
Nope, die PM was ivm dat stuurzaksje ... Joef got gewone meel ;) maar moestem ergens int tinternet verdwaald zijn doek wel een repost.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: onderhoud R1150GS : the essentials ?

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote:
...
B.T.W. : mij meeleke met link naar WP-handboek-download en nog wat GS-wetenswaardigheden eraangehecht gevonden :?:
En 't mijn opengekregen?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: onderhoud R1150GS : the essentials ?

Post by Muug »

joat joat, da was géén probleem :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: onderhoud R1150GS : the essentials ?

Post by Muug »

Bon, efkes een update. Hoewel hij optisch in nagelnieuwe staat is, zijn er toch nog enkele issues die op mijn systeem werken.
- Boven de 5000 toeren trilt hij gewoon meer dan ik normaal vind, op ralenti dan weer zijn er geen trillingen maar de moteur is precies aan 't "hakken" - afin, zo klinkt het toch : hakhakhakhak. Moest hij over het hele toerentalgebied draaien gelijk 'm aan 4000 draait, dat zou zalig zijn, zo zuiver. :thumbsup:
- De stepjes zitten ook te hoog om leuk te zijn.
- Hij is ook gewoon slomer dan ik verwacht had, maar dat kan volledig aan de afstelling liggen. Of aan mijn acht jaar op een ADHD-KTM. :mrgreen:
- Ik had ook gedacht dat de ruit geweldig goed ging zijn, maar de ruit van de R1100GS was echt wel een pak beter dan deze originele, en die ZTecknik da'k zondag gaan halen ben in Nieuwpoort.

Gelijk hoe, ik ga met een minimum aan kosten hem technisch in orde proberen krijgen. Olie (versnellingsbak, cardan, motor) kost niet veel, kleppen stellen zal wel niet moeilijk zijn. Synchroniseren van de gaskleppen ga ik wellicht moeten laten doen. Die gaskleppen tikken redelijk luid en zitten redelijk los, maar dat is an sich geen probleem. Dat hoort ge enkel als ge er op let.

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: onderhoud R1150GS : the essentials ?

Post by Stefke »

Muug wrote: - De stepjes zitten ook te hoog om leuk te zijn.
Staat uw zadel op de hoogste stand?
- Hij is ook gewoon slomer dan ik verwacht had, maar dat kan volledig aan de afstelling liggen. Of aan mijn acht jaar op een ADHD-KTM. :mrgreen: Die kans is erg groot... :mrgreen:

Synchroniseren van de gaskleppen ga ik wellicht moeten laten doen. Die gaskleppen tikken redelijk luid en zitten redelijk los, maar dat is an sich geen probleem. Maar dat kan er op wijzen dat de gasklephuizen versleten zijn, te veel speling op de assen. Is te reviseren of twee ander huizen monteren. En misschien is dat ook de oorzaak van het eerste probleem, tev eel trillen boven 5000tpm? :?

Post Reply