FREEVALVE

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

FREEVALVE

Post by Stefke »

De technologie staat niet stil en verbrandingsmotoren zijn nog niet aan het einde van hun latijn. Toch interessante doorontwikkeling als je 't mij vraagt... Geen distributieketting, geen nokkenassen... 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=S3cFfM3r510&sns=em

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: FREEVALVE

Post by Muug »

indrukwekkend. Hoe een idee kan groeien tot realiteit, dankzij de tomeloze inzet van een individu en erg veel geld !

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: FREEVALVE

Post by Wipr »

Helemaal duidelijk is het me niet. In de zin dat ik het niet voor de geest kan halen hoe het dan werkt?
Vergelijkbaar met de werking van een tweetakt wat betreft inspuiting?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: FREEVALVE

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote:Vergelijkbaar met de werking van een tweetakt wat betreft inspuiting?
Er verandert volgens mij helemaal niets aan de inspuiting. Alleen worden de kleppen elk apart elektronisch aangestuurd naar timing en lift ipv via een nokkenas met vaste timing en vaste lift zoals bij een traditionelere setup.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: FREEVALVE

Post by Muug »

Elke klep heeft zijn eigen timing en kleplift en klepliftsnelheid geheel in functie van talloze parameters. Eén doel maar: optimale prestaties op elk moment. Gedaan met een treintje kleppen dat als éėn geheel op en neer dendert.

Post Reply