Uitlaatbochtje lassen

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Uitlaatbochtje lassen

Post by duibhce Kaelann »

Aangezien er hier een paar mensen zitten die wat kunnen lassen, een vraagske.

Ik ben van plan om de 1-in-2 uitlaat van de Terra te vervangen door een 1-in-1 om wat plaats vrij te maken voor een tooltube. Een custom tussenstuk laten maken gaat me vrees ik wat veel kosten. Dus zou ik eerder het voorbeeld van enkele andere Terra eigenaars volgen en het bestaande Y-stuk aanpassen door 1 kant dicht te lassen.

Een foto van het Y-stuk hieronder. Is er iemand die dat zou kunnen dichtlassen? Ik zou het onderste stuk willen inkorten en dan dichtmaken.

Image

Tenzij er iemand tips heeft om goedkoopt een nieuw stukske uitlaatbocht op maat te laten plooien?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uitlaatbochtje lassen

Post by Blackbert »

Zo'n alle merken, alle werken garagist moet dat volgens mij perfect kunnen.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Uitlaatbochtje lassen

Post by bompa »

Ik wil dat wel dichtlassen , maar onderhalf maand geleden is mijne ontspanner voor mijne halfautomaat beginnen lekken ,ik was een rek voor onze boiler aan te hangen aan het maken en de ontspanner van de halfautomaat begon te blazen , na een 20 jaar is dat aan te nemen, maar dan heb ik verder gelast heb met mijne gewone laspost ,iets daarna kwam ik in Nederland en zag er daar eentje liggen :thumbsup: Ik dacht ik koop die dan maar ,thuis gekomen en geprobeerd maar die ontspanner past niet op die fles menggas :o ,want blijkbaar in Nederland is die aansluiting op die flessen groter , nu moet ik een https://www.gaswinkel.com/images/catalo ... _small.jpg reductiemoer gaan zoeken om de ontspanner te laten passen, ze zijn er wel maar moet er nog eentje weten te vinden.
Ik weet niet of het met de gewone laspost makkelijk zal zijn, 't is nogal dun laswerk zo te zien.

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uitlaatbochtje lassen

Post by Blackbert »

Als die pijpkes uit dezelfde winkel komen als die van KTM, dan is dat heel dun. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Uitlaatbochtje lassen

Post by duibhce Kaelann »

Ze kopen uit de winkel van BMW, maar die zijn ook behoorlijk dun.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Uitlaatbochtje lassen

Post by bompa »

Ik heb juist nog eens goed gezocht want vroeger had ik laselektroden van 1, 5 mm ,maar had daar een korf voor de mazoetstoof van gemaakt , maar ik heb er nog 4 gevonden , moest je geen oplossing vinden mag je altijd afkomen met 4 baggetten moet dat dichtlassen wel te doen zijn volgens mij, je ziet maar .

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Uitlaatbochtje lassen

Post by diskeletlietje »

ik heb mijn achterste uitlaatbocht die gescheurd was laten lassen, "van de voor niets" door een pro
iedereen voorspelde direct andere scheuren maar na 15000 km geeft het nog steeds geen krimp
het dun ktm metaal is perfect samen gelast

moest je nu zo ver niet wonen , zou ik met uw y stuk eens kunnen binnenstappen om te vragen als ze het zien zitten om het te doen

ik heb die firma geïntroduceerd op mijn werk , en ze hebben ondertussen al wat serieuze projecten mogen uitvoeren , vandaar dat ze mijn uitlaat zonder probleem en zonder factuur eens gelast hebben . Maar denk als je er als particulier binnen stapt dat ze eens zullen lachen

trouwens heb je een foto van hoe het eindresultaat er moet uitzien ? kan het hun eens vragen "alsof het voor mezelf zou zijn " ;)

Post Reply